Gå til innhold

petter wilhelmsen

Medlemmer
  • Innlegg

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    bergen

petter wilhelmsen sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. går ikke signalet ut og då e det vel en utgang,men samma det kor får man kjøpt en sånn en da?
  2. tenkte å lage te litt ekstra lyd baki discovery`en,noen som har hatt ute spilleren før og vet om det er phono utgang til en ekstra forsterker der bak? eller om eg må bytte ut spilleren?
  3. eg byttet hvertfall olje når eg fikk vite om denne tråden fra afrika, eg kjører no liqui molly itilleg har eg tilsetninger i., og ikke en olje som går innunder miljøkravene til oljene,det er det som gjør at oljene er blitt dårlige med årene,på samme måte som bunnsmørning på båter. men alle er hjertelig velkommen å fylle på ka de sjøl vil, er ikke mangen som skriver om rasene sine på norske nettsider,virker som de blir fikses/kjøpt ny i sjul.
  4. takker, då e det vel bare å finne hammeren,dunket litt forsiktig i dag og då løsnet dekselet rundt,kunn et tynt deksel,ville ikke dunke før eg vet mer,takk for hjelp
  5. disco 3,ut av girkassen går det en aksling fremover til diff fremme,festet med 6 eller 8 bolter,når alle boltene er av kordan då få ned denne akslingen? sliter liit her,
  6. den bilen som står til salgs på finn og div andre discovery se som står, de har stått veldig lenge ca 1/2 år, det burde kanskje taes med i regnestykke, og prisen de står til, det er jo et stort tegn på at de som vil ha disse bilene vil ha airsuspension og en bil med masse utstyr, men ja det e helt klart en dyrere bil og eie enn en Toyota hiace som eneste du må gjøre e å fylle diesel, men steget fra hiace til disco e jo enormt, føler litt at mangen som har disco har og disco som hobby
  7. blir bytte i ny compressor på meg og sikkert amk sin,håper at trykkfallet eg har e at det lekker igjennom eksosventilen og ikkje en annen plass,finner ingen lekasje noen plass og blir litt dumt å bytte compressor også lekker det andre plasser.
  8. sånn som eg ser det, så må brakkerten bestilles utenom,den ser ikke bra ut på min sammen med at foringer e veldig slitt som igjen gjør at den bråker.hadde en feil mld på front ventil når eg fikkbilen men den ikke kommet opp igjen,får håpe ventilene funker som de skal,men kor ligger disse ventilene på d3?
  9. disco 3, 2006 mod og bilen er gått 175 tusen, glemte jo helt å si det, ser på diagnosen at compressoren stopper å gå på 130 grader dvs den stopper i sikkerhetstempen,og då e den kommet opp på ca 1200-1400 pka,har hørt den skal gå helt opp på 1800pka,mens mekaniker på Sandveien sa det ska vær ca 10-11 bar som igjen er 1000-1100 pka, idet compressoren stopper begynner trykke å falle og stopper ca på en 400-600 pka,har lyttet og går rundt med såpevann på leit etter luftlekasjne men ser eller hører noe,bilen letter seg opp og ned som eg vil kalle normalt uten feilmld,ved mindre eg prøver opp og ned gjentatte ganger,så kommer det opp at bilen reiser seg seint,dette fryrsterer meg litt noe eg vil ha en bil som er tett,vurderer å måtte kjøpe ny compressor som oggioffshore sier den e full i irr og bolter vil knekke, kor skjøter man rørene på den nye copressoren eventuelt? merkeverksted kapper rørene pågrunnav de koblingene sitter i fleste tilfeller.og ka compressor e å anbefale?
  10. har sett på you tube der du kan overhale compressoren på luften,i settet var det med stempel ringer og pakninger,noen som vet kor man får kjøpt det?
  11. har vi prisen på dette arbeidet i bergen?
  12. ingen her so kan hjelpe meg altså? har søkt i vie og breie blir bare forvirret. he he
  13. nylig gått i innkjøp av en disco 3 og vil kjøpe meg diagnosesystem med en gang, ka e det å velge? vil ha et der du kommer inn i systemet samtidig som de er oversiktig, ser mangen velger nanocom,men ka er forskjellen på nano og de andre? takk for hjelp
×
×
  • Opprett ny...