Gå til innhold

Vasskjeften

Medlemmer
  • Innlegg

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fåberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lillehammer

Nylige profilbesøk

634 profilvisninger

Vasskjeften sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Takker for kjappe og gode svar, som vanlig! Er det slik at dere vet om det er mye som må customizes ifht innerskjerm og slikt?
  2. Morn. Jeg har kjøpt meg noen dekk til min elskede bil. De er dim 265/75 16. Det går veldig bra rett frem, men bilen forsøker å demontere sin egen frempart ved svinging. Så spørsmålet er om noen har et tips for hva som enklest og best kan gjøres for å få nok plass i hjulbua foran? Snakker vi hevesett eller vinkelsiper på plasten som er i veien. Den tar inni på frontfanger-enden og kanallist-enden. Snakker vi hevesett, er det noen som vet om noe bra sted å få tak på sidesteps? Takker for om noen kan guide meg på riktig trådom dette er et tema som allerede eksisterer her inne:) Mvh Bjørnar
  3. Fikk tak i en på høggern i Heddal! Prøver å montere den nå først. Men takk for tipset , sjefen;)
  4. Hola! Litt høsttrøbbel med min d2.. Den er litt lunefull med elektronikken disse første frostnettene som regel(hopper litt i limp mode, som ordner seg med låse igjen-låse opp manøver), men etter litt blinking av og på med batterilampa i bilen i det siste, har den lyst konstant siste uke, og i helga sa det stopp til slutt. Lada opp igjen batteriet, som virka greit, starta igjen,men lampalyser. Det virker som bilen går på tomgang med litt "opphold" mellom hver gang den sier "brum-brum". Ikke hørt den sånn før. Multimeteret mitt, om jeg skjønte det riktig, vist 12.27, når jeg starta og gassa, slo på alt som bruker strøm osv, så gikk den ned til 11.15 cirkus.. Dett kan da leses som dynamo som ikke fungerer? Om dette høres plausibelt ut for dere her inn med kunnskap, er det noen som har en dynamo liggende for salg? Tenkte bytte viftereim og viftereimstrammer i samme slengen, noen som hvet hvor jeg får tak i det like kjapt som en av dere godtfolk klarer å skaffe til veie dynamo, eller bra tips på hvor man bestiller alt dettre kjapt og rimelig? Hilsen Bjørnar
  5. Takk for at dere deler erfaringer osv fra leverandører. Har sitti oppe med paddock o.l og tenkt hardt på å trykke order, men nå prøver jeg meg heller på'n GuttormG Også må jeg igjen si at jeg aldri slutter å bli imponert av alle dere som bidrar til å utgjøre dette levende og geniale forumet! Takk!
  6. Fikk påpekt slakk i bakre styrekule høyre side på EUkontroll her om dagen. Er det noen som har en slik èn liggende? Gjerne i ikke for mange hundre mil's omkrets til Lillehammer-området. Eller vet noen av dere om et bra/rimelig sted å bestille fra, der det er mulighet for å få det kjapt tilsendt? Skulle visst vært ferdig til 31. januar,dette..
  7. Har fått èn, (ifølge verkstedet), uhelberedelig lekkasje på servo'n min, så jeg trenger raskt en ny. Eller brukt. Ser de har nye til rundt 1500 spenn i England, men kjøper gjerne om noen på forumet har ei brukbar ei liggande og slenge borti en krok
  8. Takk for svar. Jeg har fått en mekaniker til å si seg enig i at bilen ikke får diesel, så dieseltrykkregulatoren jeg bytta i fjor kan sikkert nok en gang være problemet. Ikke overrasket over det forsåvidt, da dette var noe jeg bytta sjøl, liggende på gårdsplassen. Følte meg imke hundre prosent sikker på at det ble optimalt, det er jo også smått trangt oppunder der, hvertfall fra liggende posisjon. Lurer nå på om jeg trenger dette kit'et med pakninger og trykkregulator, eller om det kan være noe mer jeg burde bytte i samme slengen. Om noen har et sted å bestille fra som jeg kan få det kjapt levert, eller om noen har et kit til salgs, blir jeg takknemlig for det også. Ellers så har jeg sett for meg et sett fra car part solutions på ebay. Bra nok??? Ikke fått sjekket rundt injektorer, stoler/håper på at smithcoronas forrige avlesing fortsatt gjelder! Automatolje ble forøvrig bytta rett før jul, virker smooth. Har et par tuber dr.tranny forresten, noen erfaring med å klemme inn ei sånn ei? Har litt vibrasjoner når bilen ruller "lett", men den fikser kanskje ikke det? Smithcorona: store sjanser for at jeg ikke kommer meg utover med det første, men at du muligens får tatt med nanocom til en stakkar når du skal oppover snart. ?
  9. Kjære eksperter og interesserte entusiaster. Nå kunne det gjort godt med noen gode råd. Min Discovery har hatt litt startproblemer gjennom vinteren. Vond å få i gang når den er kald, lett når varm. Har bytta plugger og vanntempføler, men er fortsatt ikke helt på topp. I går var den nærmest umulig å starte, men etter å ha kjørt "utlufting-drill" på pumpa (fem tråkk på gassen med tenninga på), startet den enkelt og gikk fint. I dag døde børsa etter å ha kommet seg et par km fra hjemme, uten at jeg tror det var pga. hjemlengsel. Prøvde tilsvarende drill som i går, da starta den og gikk, men bare fem hundre meter til, før det atter var stopp. Sjekket diselfilteret, to dråper vann i bunn da jeg skrudde opp plastskruen, ellers så det bra ut(bytta i høst). Virker som dieselpumpa går som vanlig, uler som alltid i den. Noen som har noen forslag på hva det kan være? Som alltid meget takknemlig for råd og tips dere kan gi meg!
  10. Kjære eksperter og interesserte entusiaster. Nå kunne det gjort godt med noen gode råd. Min Discovery har hatt litt startproblemer gjennom vinteren. Vond å få i gang når den er kald, lett når varm. Har bytta plugger og vanntempføler, men er fortsatt ikke helt på topp. I går var den nærmest umulig å starte, men etter å ha kjørt "utlufting-drill" på pumpa (fem tråkk på gassen med tenninga på), startet den enkelt og gikk fint. I dag døde børsa etter å ha kommet seg et par km fra hjemme, uten at jeg tror det var pga. hjemlengsel. Prøvde tilsvarende drill som i går, da starta den og gikk, men bare fem hundre meter til, før det atter var stopp. Sjekket diselfilteret, to dråper vann i bunn da jeg skrudde opp plastskruen, ellers så det bra ut(bytta i høst). Virker som dieselpumpa går som vanlig, uler som alltid i den. Noen som har noen forslag på hva det kan være? Som alltid meget takknemlig for råd og tips dere kan gi meg!
  11. Takk for tilbudet, Sfinx! Du kommer nok til å høre fra meg. Har vært på Hedmarken en tur og fått diagnose på den. Så slett ikke verst ut. Foruten abs sensor bak venstre (tres amigos) og brudd i ledning (SRS), så virka maskina å funke svært så bra. Vet du om hvor man kan finne ut hva feilkodene betyr? Fikk en logg jeg kunne tenke meg å sett litt på. Feilkodene mine var: 16-06 rear left sensor 14-01 no battery supply voltage gir: p1884 airbag 022 left hand pretensioner open circuit Setter pris på innspill vedrørende disse!
  12. Jeg brukte dampsteamer på mine, da forsvant alt av klin, men de blir litt grå, så gummifornyer trengs til slutt.
  13. Jeg er nok ikke 100% sikker, nei. Men har tatt den av og på 3 ganger nå, og den har vært lik etter hver gang. Men rart det at den funka fint ca. 1 dag eller 2, før den skurra igjen. På det gamle innslaget kunne det kanskje virke som den stanga var litt bøyd, ja. Hva forteller det? Kan det ha blitt det på den nye også da, kanskje? Hva med det tannhjulet/lageret som den skal inn i på starteren (inni huset der innslaget sitter) Skal det tannhjulet sitte godt, eller er det litt dinglete, som hos meg når man har tatt ut innslaget? Hvordan resetter jeg adaptive innstillinger på girkassa? Jeg har hatt et par m+s blinkinger siden jeg kjøpte børsa, som har blitt borte hver gang jeg har stoppa og startet igjen.
  14. Smejan: takk for tips, men de delene du henviste til har jeg byttet(og det trengtes!). Tenkte mer på om det var mulig å bytte børstene siden det høres ut som det kan være noe sånt siden det ikke fungerte så godt å bytte innslaget og kobberdelene inni der? Når jeg starter så "skurrer" det litt. Men den tar godt, det er liksom på slutten av det ene sekundet starteren går rundt at det skurrer(litt som om når man vrir rundt for lenge på nøkkelen). Da jeg skulle bytte oljer så klarte jeg selvfølgelig å delvis runde ut nivåpluggen på automatkassa, så den vil jeg helst ikke skru inn igjen. Noen som vet hvor jeg raskt kan få tak i en sånn? Fant ut at det kanskje manglet et par desiliter på nivået på mellomkassa da jeg sjekka. Er dette noe som er viktig å ha helt nøyaktig? Hva skjer eventuelt? Synes jo det er kommet til en ulyd i drivlinja, og den girer først om etter å ha fått litt turtall. Kan det henge sammen med dèt? (skal skifte olja før ferietur) Beklager om jeg plager dere her inne med en del ting som dere kanskje mener er elementærkunnskap. Setter umåtelig stor pris på hjelpen jeg får av dere, Godtfolk!
  15. Nå har jeg byttet diverse. Starteren har jeg tatt av tre ganger, måtte fjerne den for å komme til dieseltrykkregulatoren når jeg byttet den, ganske kronglete til å være så stort motorrom:) Virket som maskina våknet til liv igjen etter dieseltrykkregulatoren ble byttet, så nå er kraften tilbake for fullt. Starteren har det fortsatt ikke så godt, kan det være børstene som er utslitt, i så fall, kan de bestilles og byttes? Noen som vet hvor man får tak i det eventuelt? Først bytta jeg innslag, som trengtes, for det var ganske slitt(som på bildene vist av Jan Oskar før i tråden). Andre gangen jeg tok den av hadde de to skruene(stjerneskruer) inni starteren løsna, uvisst hvorfor, mens jeg gikk over hele skiten tredje gang. Da virka det som det var ganske mye slitasje på innslaget igjen, selv etter bare en drøy ukes bruk.. Hadde tenkt å dra med familien på tur til nord norge neste uke, men litt risky om starteren skulle ta kvelden,kanskje.. Får uansett sommerfugler i magen av å tenke på å skulle erobre norges land og strand bak rattet på min D2. Har ikke fått tatt den på skikkelig tur enda. I morgen er det forstillingskontroll og bytte av alle oljer. Er dette noe som går greit med å bruke opp igjen bunnplugger og sånn, eller burde jeg skiftet disse. Hvor får man enklest og raskest tak i sånt? Lite spørsmål til til slutt: SRS lampa mi lyser, den sier det er brudd i kontakt i sikkerhetsbeltet(nesten det eneste jeg fikk lest av på bosch-verkstedet sitt diagnoseutstyr). Er dette noe noen er kjent med, og kan jeg prøve å fikse det uten at jeg kødder til noe annet? (les: PANG!) Forresten, jeg bor på Lillehammer, og for dere som har sett bilder på f.eks vg.no i dag om forholdene her oppe, så var det ganske ålreit å ha LR i dag. Selv om jeg mangler vadepluggen, som forøvrig hele tråden her starta med
×
×
  • Opprett ny...