Jump to content
LRforum

iknutis

Members
  • Content Count

    476
  • Joined

  • Last visited

About iknutis

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Molde
  • Interests
    P38

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Eidsvåg i Romsdal

Recent Profile Visitors

1,063 profile views
  1. Kommet noe lenger? Jeg har satt min inn på verksted etter å ha byttet mye det samme som deg. Samme feilkoder har jeg også: P117D innimellom når kald, P0087 når varm.
  2. Det var problemer med lagring av bilder på forumet store deler av fjoråret, derfor er bildene borte. Problemet er løst nå, men bildene kommer neppe tilbake.
  3. Takker, da er det bare å bestille opp og hoppe i det.
  4. Eum, 90% sikker på at jeg fikk mva-faktura på forrige bestilling fra Rimmerbros. Men det er jo suverent om jeg husker feil og de fikser det. Akkurat det setter jeg pris på hos LRdirect også. Og at de sender raskere enn Island4x4.
  5. Du får først en sms/mail med link til web hvor du kan betale innen 48timer etter at delene kommer til Norge. Betaler du ikke da, kommer faktura i Posten.
  6. Kommer an på hvordan godset er sendt. Lrdirect tar inn mva når du betaler, så du får ingen faktura fra Dhl med deres gebyrer. Island4x4 og Rimmerbros gjør ikke det, så da tilkommer regning på mva og gebyrer.
  7. Har du byttet blendmotorer på disse noen gang? Jeg har en drøss med feilkoder på mine.
  8. Skulle nesten smurt den så den gikk mer i ett med omgivelsene.
  9. Nypris 25-30k. Erfaringen min med kina-atv'er er at det oftest er greit å få tak i deler, men de er av dårlig kvalitet. Sprekker eksosmanifolden og du kjøper en ny, vil den nye også sprekke. Verre er det også at andre ting man ikke forventer skal ryke, også ryker. Som sprekker i girkassehus og ramme. De av mine venner som først prøvde en slik kina-sak, endte til slutt opp med å kjøpe CFmoto, Can-am og Polaris. https://www.atvimport.no/atv/200cc-hammer-70
  10. Kjøleren, eller varmeveksleren som det egentlig er, sitter under motoren. Returen fra dysene går ned fra toppen av motoren og gjennom den, deretter tilbake til slangen som går mellom tank og filter, på tilførsel-siden av filteret. Jeg har laget meg en skisse som viser flow’en i systemet, men får ikke lastet den opp pga feil filtype. Takk for tipset. Nå har jeg byttet ene slangen fra tanken til filteret, samt filterbraketten, så der vet jeg koblingene er bra. Jeg ville trodd at dersom en kobling er så dårlig at det trekkes luft ved vakum, burde det også være en lekkasje motsat
  11. Filteret er nytt orginalt LR, i orginal ny filterbrakett fra LR. Prøvde først et nytt Mahle-filter, men oppførte seg likens da. Det sitter sil i tanken, den er ny (følger pumpen). Jeg prøvde en av de andre pumpene i en bøtte med vann bare for å se strømtrekket; lå da på mellom 4-5A. Langt unna det Robbies guide mener de skal trekke. 1. Trykket er begrenset til max 7.5psi fra tanken, selve pumpen er i stand til å levere mye høyere trykk enn det. Jeg kontrollmålte min idag til 6.5psi, dvs 0.45bar og det skal være tilstrekkelig. 2. Jeg hadde ikke havari på pumpen, tanken er helt ren.
  12. Tanken ligger nå på gulvet under bilen og den er ikke tett, så vakum er det ikke. Pumpen står i en større plastbeholder, som stripses fast nedi tanken. Nesten vanskelig å gjøre det feil. Alle tilkoblinger er også laget slik at det ikke skal være mulig å koble feil.
  13. Da blir det nytt batteri på meg på tirsdag. Prevantivt..
  14. Akkurat nå setter jeg like stor pris på alle tips da jeg er tom selv. Har prøvd to nye filter; Mahle og orginalt LR. Dette er av skrutypen, så det er rett montert. Har blåst gjennom slangene; de er rene. Har også byttet den ene slangen (retur) fra filteret til tanken. Pumpa trekker ca 2.8-3A, leverer 4psi på ventilen. Også om jeg kobler pumpa rett på batteriet og går utenom bilens ledningsnett. Pumpa leverer ca 1.3L i minuttet, altså noe lavere enn den skal. Trekker også mindre strøm enn den skal. Jeg har nå prøvd 3 pumper som gir akkurat det samme, så jeg sliter med å skjønne
×
×
  • Create New...