Jump to content
LRforum

iknutis

Members
  • Content Count

    300
  • Joined

  • Last visited

About iknutis

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Molde
  • Interests
    P38

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Eidsvåg i Romsdal

Recent Profile Visitors

735 profile views
  1. Etter flere sesonger med ymse freser (bl.a tre Canadiana), både med velfungerende og ikke-fungerende forgassere, en med belter og resten med hjul er jeg ihvertfall ikke i tvil om at jeg har tre klare anbefalinger: -kjøp merkevare, slik at det er mulig å få tak i reservedeler -2 trinns, med hjul (ikke belte) og med revers er et must. Alt annet går for tregt, og det blir for mye håndtering av fresen med dertil slitne armer -elstart: ja, det høres snobbete ut, men jeg har opplevd flere ganger at snora har frosset fast og da er det gull å ha muligheten til å koble på 230v og trykke på knappe
  2. Sendte min forrige Nanocom avgårde sammen med en P38, så nå trenger jeg en ny. Noen som har en liggende som de aldri bruker?
  3. Afr-måler kan klipses på i eksosen bak. Så trekker du kabelen inn vinduet og leser av på måleren.
  4. Jepp. Du kan prøve å koble fra høyttalerne, deretter koble til en og en til problemet oppstår.
  5. Lyser ‘prot’ lampen når den kutter, eller går den bare i svart? Prot kan også slå inn dersom det er kortslutning mellom to høyttalerkabler eller defekt høyttaler.
  6. Begynner å spørre helt basic jeg da; du er sikker på at den har god jording? Når den kutter så legger du en ledningsbit fra plusskabelen over på remote og ser om den slår seg på da.
  7. Jeg har også kenguru-effekten på min, men da ved fullt pådrag fra 3000rpm og opp. Forsvant når jeg prøvde å koble fra MAF, så jeg antar min feil ligger i dårlig MAF-sensor.
  8. Småkjøring er vel kjent for å føre til sot-oppbygging i egr-systemet ja. Av de jeg har tatt ut og renset, har det vært sot som har ført til at ventilen henger fast i åpen stilling med påfølgende motorlampe. En god rens, så har de funket igjen. På en kollegas Citan har vi bestilt ny ventil da rens ikke hjalp, så der mistenker jeg elektrisk feil på ventilen. På min forrige bil fikk jeg kodet ut egr-ventilen så den står i lukket stilling hele tiden, du har ikke vurdert det på Pumaen?
  9. Hei Arild! Er det 2stk bøyler du har? Erfaringen min med 3 i teltet på nattestid og mye bruk er at 2 bøyler blir for lite, 3 er minimum.
  10. Som det står i topic søker jeg en takgrind til min D2. Skal ha taktelt på, så den bør være solid bygget.
  11. Har det kommet fukt inn? Ser veldig slik ut.
  12. Filter er det ja, bak venstre baklykt. Men ikke tank eller vannutskiller som på D3 og P38.
  13. Har kun erfaring med å fjerne nødmodus via diagnose på moderne menneskebiler dessverre. Er både defa og webasto på D2’en min og, fin løsning da jeg har tilgang på strøm både hjemme og på jobb. Men hvilken styring har du på webastoen din? Løst display i kupeen?
  14. Kan du ikke lese av verdiene på sensorene i nanokom? Kunne det på p38 minnes jeg. Er ikke vannutskiller eller tank på D2.
×
×
  • Create New...