Gå til innhold

iknutis

LRF Society
  • Innlegg

    682
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Molde
  • Interests
    P38

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Eidsvåg i Romsdal

Nylige profilbesøk

2 130 profilvisninger

iknutis sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Jeg bruker stålbørste på drill eller vinkelsliper, deretter Brunox. Når den har herdet bruker jeg sprayfiller for å glatte til overflaten, så baselakk og til slutt 2-komponent klarlakk. Da holder det greit.
  2. iknutis

    @le's D3 #2

    Oppi selve V'en ligger det vel ikke så mye, men returen fra høyre side går jo over midten rett bak innsuget og over til venstre om jeg husker rett. Og så er jo tilførselen til høytrykkspumpen litt lengre bak, også tildels oppi V'en.
  3. Nei, diesel er også olje og fordamper ikke (ingen aerosol). Det skal veldig lite diesel til i motoroljen før det går ut over motoroljens egenskaper. Alle motorer forbrenner en viss grad med olje, det er helt naturlig da det ligger igjen oljefilm i sylinderveggene. Så om oljenivået stiger, vil dieselmengden ikke bare erstatte forbrent olje men i tillegg øke den. Jeg hadde uten tvil ville byttet olje med en gang jeg hadde løst problemet.
  4. iknutis

    Maggolina

    Mange foretrekker merkevare da det fortsatt finnes reservedeler til disse. 140cm bredde? Det er i hvertfall rette tiden å annonsere på nå.
  5. Ikke tillatt med standard-biler heller. Det er slike folk og holdninger som bryter med det jeg selv har opplevd når jeg har dratt på andre overlanding-treff. Både med overlanding.nu i Sverige og i Norge. Kommer du med standardbil, enten med taktelt, bakketelt eller du sover i bilen, blir du ønsket like velkommen som de med kraftige ombygde biler som i praksis er 2-roms med kjøkken. Men sånn er det vel kanskje når man profilerer seg selv som tidligere soldat i spesialstyrkene og Norsk klatremester? Håper det blir et bra treff for de som drar dit.
  6. Tipper det er noen som kjenner seg igjen..
  7. Insignia er kjent for dette problemet, onkelen til fruen slet med samme feil. Viser seg at det er elektronikken i lykta som ryker og fås ikke kjøpt løs. Han endte opp med ny lykt fra hugger.
  8. Oi, det var dyrt for en regulator. Sjekket Darkside Developments i UK? Surt om det ikke løser noe. Når det gjelder partikkelfilteret ditt stusser jeg på at målt mengde er negativ. Målt mengde gjøres ved å regne ut trykkforskjell før og etter filteret, og den skal egentlig ikke kunne være negativ. Kan du lese av verdiene på trykksensorene før og etter filter? Først bare med tenning på, deretter på tomgang?
  9. Du kan lese av (estimert) sot-innhold i filteret og når den sist regenererte med VCDS. Sjekk gjerne at alt ser ok ut der også.
  10. Regulatoren ja. Den er i utgangspunktet lukket, og så er det spenningen som gjør at den åpner. Dvs at når den ryker helt, får du ikke diesel og dermed ikke start. Hos meg begynte det med veldig ujevn gange på tomgang etter at motoren var god og varm. Men ikke hver dag, kanskje 2-3 dager i uken. Når jeg målte forskjell på specified og actual på railen var det et visst avvik der, men det er det også på den bilen som ikke har noen symptomer. Litt svingninger er det også på tomgang, men jeg mener å ha lagt merke til at svingningene ble noe mindre med ny regulator. Begge motorene jeg har tilgang til er 2.0, men prinsippet på vag's CR-motorer er jo likt. Jeg merket dog ingenting under kjøring. Det er ikke rensingen av partikkelfilteret du merker da?
  11. Neida, er commonrail dette. Jeg har 2stk 09 modeller på tunet, så sammenligner ofte verdier mellom de to bilene om jeg mistenker feil. Ja, jeg syns den var dyr. Kom vel på 1900kr fra Autodoc mener jeg, men ettersom den løste mitt problem er det til å leve med.
  12. Det var jo veldig fine tall, jeg er ikke i nærheten av å ha så liten forskjell mellom mine dyser: For stort avvik mellom Specified og Actual trykk på railen kan også gi slike smårare symptomer. Jeg hadde ujevn tomgang på min tidligere i vinter, men ingen feilkoder og den gikk som normalt med turtall. Byttet regulatoren på mistanke, og problemet var løst. Jeg har bittelitt mer diesel på leak-off på dyse 4 men det er ingenting som er synlig på målingene som du ser. Ettersom du heller ikke har koder som tyder på en spesifikk feil, mistenker jeg at det enten er noe mekanisk som gjør det, eller en kombinasjon men fortsatt innenfor grenseverdiene som VW har satt og som derfor ikke trigger feilkode.
  13. Ingen feilkoder? Kan du legge inn et bilde fra vcds der du måler dysene på tomgang? Helst ett fra varm og et fra kald motor.
  14. Nei, det er ikke grunnlag for å slippe.
×
×
  • Opprett ny...