Jump to content
LRforum

Hafthor

Members
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

About Hafthor

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Rygge
  • Interests
    Land Rover

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rygge

Recent Profile Visitors

324 profile views
  1. Ok jeg fant det nå, det ER 2 typer blokker til D2. Da er spørsmålet er det nok å bytte de to ventilene på toppen og den bak på blokka, er selve ventilblokka lik med ulike typer ventiler??
  2. Hei forumister. Etter lekkasje på ace blokka og inspeksjon av blokka som var ganske etset hvor pakkningene sitter, da gikk jeg til innkjøp av en overhalt blokk med påkoblede hydraulikkslanger. Lekkasje borte men når jeg kjører da får jeg opp både gult og rødt varsellys for krenging. når jeg leser feilkoder på ace får jeg opp de feilkodene på bildet, "Valve block charasteristics out of spesification" Finnes det flere typer blokker til D2??? eller hva kan det være som plager. Blir veldig takknemlig for gode råd her. Hilsen Hafthor.
  3. Hei. Er det noen her inne som har gått for denne løsningen på Discovery 2.
  4. Hvor får man tak i nye rør? har sett inne på rimmers, Advanced Factors og Famous Four men finner ikke noen rør... Er det disse pakningene som gjelder??
  5. På min discovery 2, 2003 modell har jeg fått en liten lekkasje "en og en dråpe" på ACE blokken som ligger under passasjersetet foran, det kommer ut litt olje hvor de 4 rørene går inn i blokka, på microcat finner jeg ikke noen pakning, er det de små plastikk klipsene som tetter mot blokka eller hvordan er dette her. hvis man åpner, hvordan er det å tappe for luft etterpå?? Håper på noen gode råd. Hilsen Hafthor.
  6. Da haster det i hvertfall ikke
  7. Takk for svar dere, da er det ikke noen krise ihvertfall men lønner seg nok å stenge igjen så fort som mulig.
  8. Jeg var under bilen og kikket litt på smålekkasjer, sånn som kan skje når man har en Land Rover. Skal det ikke sitte en plugg i dette hullet som dere ser på bildet?
  9. Ok, det var jo ikke så værst da.
  10. Takker for tips. Hva ligger sånn behandling på prismessig ca?
  11. Jeg har en Disco 2 som trenger understellsbehandling Den har vært behandlet med tuff-kote dinol engang før min tid (vet ikke når) og trenger sårt en ny runde med behandling. Jeg prøver å lete etter noen gode tips her på forumet men blir ikke noe særlig klokere. Hva anbefaler dere, må ramma sandblåses før behandling? Hvilken olje skal jeg bruke, Er dette en DIY jobb eller skal proffe folk utføre jobben sånn det blir bra. Alle gode råd mottas med takk. Hilsen Hafthor.
  12. Fant denne etter litt googling. https://forums.lr4x4.com/topic/62368-what-tool-to-remove-front-fuel-line-on-a-td5/
  13. Dette var noen bra tips, jeg prøver link 1 først og nr 2 er veldig fin også tror jeg.
×
×
  • Create New...