Gå til innhold

Hbringe

Medlemmer
  • Innlegg

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Hbringe sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei. Disco Sport 2016. Trøbbel med varmen på førersiden. Kommer og går alt ettersom. Diagnosen sier at motoren, eller «blend door aktuator», er ustabil. Det er den som åpner og lukker klaffen for varmen. Er det noen som vet hvor den er plassert på Sport? Spm er om hele dashbordet må demonteres eller om den ligger greit til over pedalene som på Disco 3..
  2. Fant ut av det, høydesensoren spilte meg et puss. Tok den ut av sporet og kjørte den manuelt, da kom belgen. Satt den omtrent som på andre siden og justerte så med hevingsbryteren inni bilen. Kjørte noen meter og det justerte seg likt på begge sider. Takk for svar!!
  3. Skal sjekke sikring, elementært selvsagt. Byttet belger i fjor, trengte ikke diagnose da... Rettet seg rett opp, men da satte jeg på noen brukte jeg hadde liggende. Systemet nå virker helt dødt, selv om det er luft i den på passasjersiden.
  4. Hei. Bilen begynte å henge for noen dager siden bak på førersiden. Greit nok, i påvente av ny belg trykket jeg på heveknappen og bilen hevet seg helt fint. To morgener har jeg måttet heve den manuelt, og luften har holdt seg noenlunde hele dagen. Idag byttet jeg belg (ny) da jeg regnet dette som årsaken til henget. Etter ny belg er montert vil ikke bilen heve seg en cm, det kommer ikke luft inn i den nye, det er heller ingen reaksjon i kompressor. Hva tenker dere? Har kompressoren tatt kvelden, selv om den i morges virket som den skulle? Er det noe annet jeg må gjøre, restarte, utligne trykket, et eller annet for å få den i gang igjen etter belgskifte? På passasjersiden er alt ok.
  5. Ikke hatt problemet på min nåværende Disco 2, men hadde RR Classic, på den var det hull i påfyllingsrøret omtrent der tuten fra bensinpistolen traff.
  6. Ahh, til begge, tusen takk for svar. Jeg støtter meg til deg Clausen, du har nok rett. Har nettopp fått drahjelp av traktor, og når bilen kom bort fra isen dro den som normalt. Fortsatt god jul, så for meg tusenlappene flagre...
  7. Står fast ut utenfor hytten, bakhjulene kobler ikke inn, kun drift på forhjul. Alt ser ut til å fungere da spaken slår inn både i lav, høy og nøytral. Har ikke koblet inn og ut på en stund før idag, med stor sannsynlighet henger systemet, et eller annet sted. Er rimelig desperat, finnes det en quick-fix for dette, eller må kasse og fordelingskasse demonteres?
  8. Den er god, takk, har to liggende, starter der!!
  9. Bilen min siger ned over natten, D2, jevnt over på begge sider. Skal sjekke høydesensorene, de er vel bare å bytte, belgene tror jeg ikke det er. Den hever seg fint når jeg trykker på knappen, så kommer det en markant hydraulikklukt fra høyre side i motorrommet. Noen som aner hvorfor dette skjer? Det må ha en sammenheng, kan ikke skjønne annet.
  10. Motortempen ser normal ut! Skal ut og kjøre etterpå, sjekker kjølevæsken for sikkerhetsskyld, kjørte ikke lange veien i morges før jeg oppdaget det. Takk for tips, så langt.....
  11. Varmeapparatet har sluttet å virke, viften virker fint, men det blåser kun kald luft inn i kupeen. Det hjelper heller ikke å justere på temperatur. Trykker jeg inn "econ" knappen på A/C anlegget kommer det litt varme, men noe er galt. Noen tips til hva det kan være? Kjølevæsken i A/C systemet, trengs det etterfylling, eller har det kun med kaldluften å gjøre?
  12. Hei, noen som har en helt og fin frontfanger til salgs? Mvh Heine
  13. Da er "ny" dynamo satt inn, kjøpte brukt, men byttet til ny regulator og børster. Viften trenger en ikke skru ut, selv om plassen ville vært bedre hvis en hadde. Fikk ikke min av, enkelt og greit. Jeg tok av gummislangen til turboen og lurte den ut og inn den veien. Pass på +ledningen som er festet til dynamoen, tar en for hardt i her er det lett å vri av hele greien, da er det bare å skrote. Det er to mutre som fester kabelskoen, en over og en under, hold imot på den under, da skal det gå greit. Strammehjulet må og skrues av for å få ut den nedre bolten, som er torx. Mutteren på strammehjulet er høyregjenget. Har en ausekar til hender er det bare å si lykke til, i tillegg er det en fordel med fire fem leddete armer.
  14. Hei, for å ta ut dynamoen, må viften/viskosekoblingen av eller klarer man å komme til beltejusteringen uten? Hvis ja, er denne koblingen høyregjenget?
  15. Bilen lader ikke. Har bestillt dette settet fra England, fungerer det er det et par tusen å spare. http://www.startermotorkits.com/landrover-discovery-defender-td5-regulator-brushbox-98-06/
×
×
  • Opprett ny...