Gå til innhold

axelros

Medlemmer
  • Innlegg

    84
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ringerike

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ringerike

Nylige profilbesøk

730 profilvisninger

axelros sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Tusen takk! Jeg tar kontakt på PM ved behov. Mulig det blir en løsning på uråa i dag.
  2. Hei. Kan se ut til at det ikke "bare" er olje i kabelmatta som er problemet på Defender'n om dagen. Kommer meg opp til ca 40km/t, men så "butter" det i mot, og når det først har skjedd en gang, høres det ut som om den ikke går på alle sylindre. Lite kraft er det også... Skulle gjerne fått tatt en liten diagnose-sjekk på bilen, men mangler utstyr (og det hadde vært fint å vite litt mer sikkert hva som kan være feil, før jeg evt. må sette bilen på flak ned til Sandberg i Drammen). Er det noen på Ringerike+omegn som har diagnoseutstyr og mulighet til å låne bort/bistå? -Axel
  3. Hehe...same same, but different er det ikke det man sier?
  4. Vel, ikke sikkert de har sluttet med det, men de hadde det ikke inne på butikken på Hønefoss (hvor jeg var innom i dag)
  5. Supert! Fikk tak i Wurth sin "silikonfett" - de hadde ikke på tube, bare til fettpresse. Den var kostbar(!) - 600+kr, men selger fikk dårlig samvittighet for prisen, så jeg fikk den for 340kr.
  6. Er dette en spesiell type silikon? Har søkt litt rundt, men ikke funnet en åpenbar riktig versjon. Hvis noen har en link til slik silikon, evt konkret navn på produkt må de gjerne dele info
  7. Flott, takk for tips. Ny toppdekselpakning ligger klar. Noen som vet hva rett moment på skruene til toppdekselpakning er?
  8. Takk for gode svar og oppmuntrende ord. Av en eller annen grunn tenkte jeg at "radio code" var en eller annen kode til sentrallås-nøkkel eller noe slikt. Det er nok lenge siden det stod original stereo i vår bil, så da kan jeg krysse ut det. Supert! Nye deler (injector harness og ny toppdekselpakning) ble ordnet forrige uke fra EWS. Er det noe spesielt jeg må tenke på/passe på når jeg skal demontere toppdeksel? Har aldri gjort det før...(og sliter med plutselig, akutt tilfelle av 10-tommeltotter-syndromet) Har lest i andre tråder om denne problematikken at enkelte anbefaler å bytte injector harness hvert 2-3. år. Om det stemmer vet jeg ikke.. Det ble injector harness fra Bearmach på meg, så får vi satse på at det er kvalitet god nok! (og så krysser jeg fingrene for at jeg ikke har mer omfattende problemer. - Hvordan fant du, Lyng, ut at du måtte bytte luftmengdemåler og injectorer? Hadde du feilkoder etc.?
  9. Hei, Vår Defender Td5 2004mod begynte å gå ujevnt/mistet motorkraft på vei hjem fra jobb. Hører nå at den i hvert fall ikke går på alle 5 sylindre - men kanskje 4, eller 3. Den er også merkbart mindre startvillig en den har pleid å være (batteri har blitt ladet, og "startvilligheten" har fortsatt ikke returnert) Mistenkte med en gang at det var olje i kabelmatte/injector harness og evt. i ECU som kunne være årsaken. Har sjekket og funnet olje i ledningsnettet under passasjersetet (er fortsatt mulig at det er ecu + andre ting. Har ikke begynte å eliminere enda). Har googlet meg rundt her på forumet (og andre), men har noen spørsmål før jeg går i gang med rensing av kontakter etc. Ser på denne tråden (fra discovery2.co.uk) at før jeg kobler kabel fra ECU må jeg først koble fra batteri. Greit. Men så står det at siden batteri kobles fra trenger jeg "Radio Code" - hva er det? (Hvor finner man evt. Radio Code, og hva gjør man hvis man ikke har denne "radio code"?) Og kan jeg koble fra kablene på ECU uten å ta strømmen først, eller går alt nedenom-og-hjem da? Vurderer også å åpne ECU for å rense ut evt. olje der. Ser av samme "manual" nevnt over, at det anbefales å bruke en tetningsmasse på ECU-toppen ("RTV Sealant" - men det sier meg fint lite) - tips til hva jeg kan bruke til tetning der? Svar og evt. andre tips og innspill mottas med stor takk! Hilsen en som skal prøve å få bilen i kjørbar (nok) stand til å få kjørt den på verksted... -Axel
  10. Er på jakt etter brukbare (les: ikke ferdig utrusta) passasjerdører til en 110 TD5 Defender, 2004 mod. Hilsen Axel
  11. Jeg har også en 2004mod som trenger nye dører (primært baksetedørene, men vurderer å bytte alle 4 passasjerdører). Kanskje man kan få til en fellesbestilling og dele frakten? Venter også i spenning på hva Tigergutt mener er vettug pris ;-)
  12. Har samme problem selv. Så dette håper jeg VBF kan hjelpe oss med!
  13. Ser man det ja! Er ikke så lett å lese det som står heeelt nederst Da tror jeg rett og slett jeg bare setter de nye på slik de er... Takk for innspill! Neste gang skal jeg lese hele "description"...
  14. Ja, må evt. handle inn kvalitetsprodukter! Det er mulig de er anodisert? Slik jeg leser det på paddocs så finner jeg ikke noe info om det, men mulig jeg overser noe innlysende. Men hvis det er slik at de er anodisert, og således bare kan settes på uten noe mer om-og-men, så er jo det supert. Må si jeg ble litt usikker nå...
×
×
  • Opprett ny...