Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

yarnslayer

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 529
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

4 følgere

Om yarnslayer

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Aremark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Aremark

Nylige profilbesøk

1 470 profilvisninger
  1. yarnslayer

    Handlet ny bil - Discovery 4 2015

    Sannsynligvis. Men du burde også kjent varme.... ....
  2. yarnslayer

    Handlet ny bil - Discovery 4 2015

    Vel - om du mistenker EPB så kan du ta deg en kjøretur og kjøre "bedding in"-prosedyren som beskrevet her http://www.partinfo.co.uk/files/Apec Tech Bulletin. Landrover Electronic Parking Brake_.pdf Da skal iallfall håndbrekket selvjustere seg i den grad det kan.
  3. yarnslayer

    Handlet ny bil - Discovery 4 2015

    Du sier at bilen har stått i 6 uker.... jeg tror kanskje ikke du har et bremseproblem, men muligens heller urunde dekk. Den fete damen (og den mindre fete Freelanderen) får begge urunde dekk når de står lenge. Damen er verst (og tyngst) - og kanskje dekk som passer bilen dårligere enn Mr Free. Det skal kjøres en laaaaaang tur før det retter seg.
  4. yarnslayer

    Ahok's Freelander

    "Egen suksess er vel og bra, men andres fiasko er heller ikke å forakte." Gratulerer!
  5. PKK bestått med null hull. Ikke så verst på 196000km/11 år bil det. (Og mye hyggeligere enn forrige gang, med anmerkning på et endeledd som endte opp i nye fjærer, dempere og det meste av forstillingen...)
  6. yarnslayer

    Mislykket samparkering

    ... et batteri på deling...?
  7. yarnslayer

    Bruksrett/ gå over privat grunn for å komme til bolig

    Ingen advokat her, men synser villig : Ser at adkomsten pr i dag er via skolen? I så fall ville jeg ha vært nøye på å få istand en tinglysning av adkomstretten da både politikere og administratsjon byttes ut, og det har en del å si for velviljen. Det burde være mulig å legge inn bud med forbehold om at man får istand en avtale. En tinglysning på tilgang/adkomst er jo normalt ikke avtalt ekskluderende for andre, det betyr bare at man har offentliggjort en enighet om at "tilgang er lov" for den parten som har fått retten. (Tomteeier kan da fortsette å si "yay" eller "nay" til andre - men altså ikke "nay" til rettighetshaver lenger. ) (Det stiller seg ofte annerledes på veiretter som innholder gjensidig vedlikehold - da er det naturlig at bruksretten også ofte er eksklusiv i samsvar med hvem som betaler for vedlikeholdet.) Og jeg må bare humre litt for meg selv om at skoleveien 8 .... ikke har "vei".
  8. yarnslayer

    Feil: kun normal høyde mulig....

    Se der ja. Med såpass gammel tørke gjør det sikkert ingenting å bytte den. Det forlenger nok levetiden på kompressoren uansett. Om feilen kommer ved kulde så er iallfall første bud å sjekke batteri. Disse bilene kan feilmelde på "alt" når batteriet er svakt. Kommer feilen ved fukt så er det ofte vann på et sted som burde være tørt ... Kan være tørka (da får man ofte den feilmeldingen som sier at reservoaret fylles seint) eller sensor/harness (da ser man gjerne et hjul i bunnen/været - i displayet - og bilen vil etterhvert legge seg nedpå)-. Finnes selvfølgelig flere varianter, men dette er iallfall de man ser hyppigst her på forumet.
  9. yarnslayer

    Feil: kun normal høyde mulig....

    Er det byttet kompressor hos deg? Eller kom AMK originalt på 2013? (Spør fordi jeg ikke har hørt om tørkeproblemet på AMK før, bare på hitatchi. Ikke dermed sagt at det ikke kan være tørkeproblem på AMK også, altså...)
  10. yarnslayer

    Feil: kun normal høyde mulig....

    U0421-68 Invalid data received from ride level control module - Algorithm based failure - event information En klassiker på gåen sensor/fuktinntrenging i sensor/halvveisledningsbrudd i harness dette. Dukker i så fall ofte opp i vått vær/etter våte kjøreturer. Se i 4wd-infoen som det ser ut som ett hjul står i bunnen/været samtidig - i så fall er det der du skal feilsøke videre. Lurt å få tatt dette fort, for feil data fører til at kompressoren jobber i hytt og gevær - og da sliter man mer på den.
  11. yarnslayer

    Et lite problem bare..

    Der sier du noe. D4 får jo en oppførsel som likner beskrivelsen når nederste ledd på styrestaget stivner. ... Nå er vel det mest et problem på biler med ganske bratt vinkel på rattstammen. Freelandere har generelt sett ikke hatt dette problemet. Og det er også veldig tidlig å skulle få sånt? Men det kan jo seff ha fått en smell. Uansett. Det minnet også om kraftig sporing på "ikkesporete vei". (Vi hadde vel tolket det sånn, om det ikke på vår D4 var medfulgt av et "knepp" fra rattstammen.)
  12. yarnslayer

    Stygg hendelse

    Huff! Synd med katten, men ... godt det gikk bra med fører!
  13. Oljesøl eller ikke vet jeg ikke. Uansett: Husk at varm fuktig luft flytter mye tregere på seg enn varm tørr luft. På den måten tror jeg at ting nok "fungerte som det skulle" - det fikk bare ikke varmen bort fort nok når det var vått. Godt å få det byttet når det har tatt en sånn støyt, tenker jeg?
  14. yarnslayer

    Et lite problem bare..

    Du har jo stive stamme vs myke stamme og rund dekkprofil vs en flatere dekkprofil. Ganske viktig å treffe med noe som passer bilen der. Det er bare det at dersom dekkene passet første sesong, så burde det ikke være annerledes andre sesong... Antar at noe så banalt som endeledd er sjekket og tenkt over? (Og det burde vel oppleves mer i fronten enn i bakenden?)
  15. yarnslayer

    Et lite problem bare..

    Snåle greier. Jeg opplevde Mr Free som forferdelig på Michelindekk (har hatt det på andre biler og vært godt fornøyd) - det kjentes ut som bilen slingret på toppen av gummien ... , men da fulgte det dekkbyttet. Har da ingen ideer å komme med, dessverre.
×