Jump to content
LRforum

yarnslayer

LRF Society
  • Content Count

    1,832
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About yarnslayer

  • Rank
    Entusiast & snakkesalig

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Aremark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Aremark

Recent Profile Visitors

3,284 profile views
  1. Om du ikke har funnet ennå - så ser det ut som at det er å finne noen på ebay nå.
  2. Støtdemperne bak ble byttet mellom 140k-150k for Mr Free sin del.
  3. Mr Free hadde en sånn ekkel klunk i fartsdumper 3 ggr. 2 av gangene var det støtdemperne bak som var ferdige, den siste gangen var det en halv runde av en forfjær som var knekt, og lå i skåla og klirret over humper .... Mr Free hadde gått gjennom 2 EU-kontroller (mener jeg) før vi kjørte den så hardt over et ekstra agressivt telehiv at vi så fjærbiten spratt ut i speilet med et "klunk, tingelingeling"... Det var først da vi undersøkte biten av vi fant at det hadde vært en knekt fjær. ETA - støtdemperne var mer i retning "dunk", mens fjæra var mer i retning "klonk" - li
  4. Og på Töcks på hjemveien bare måtte vi foreta denne ureglementerte samparkeringen. Om jeg ikke gjetter veldig feil er det 2 stk www.thomassondesign.com i bildet. Kjenner dog ikke modellene godt nok til å ta hvilken det er som naboen har med. Meget flott og likevel en bruksgjenstand etter det vi klarte å se.
  5. ¤Skryter av gubben¤ ... og støvsuget begge bilene. Den ene mistet kjælegrustaket sitt, den andre så ut som den hadde hatt en Nøttelitenfamilie boende i plysjdørkmattene.
  6. Vil si at Moby Dick har mer til felles med en sjiraffBMW enn med D4 sånn kjørefølelsesmessig så langt.
  7. Sånn fritt etter hukommelsen så er det et visst slingringsmonn på kvaliteten på de sensorene så bilen bør kalibreres for å vite hvilken spenning som samsvarer med maks utslag i begge retninger, samt "midtstilling". I praksis går det visst som regel bra siden de fleste sensorene er relativt like. Forskjell på å følge boka, og hva som - som regel - fungerer i praksis og på GårdsPlassen Auto, vs Casa Costa som helst ikke vil se bilen mange ganger for samme problem ...
  8. Fritt etter hukommelsen - sjekk wheel speed sensors på bakhjulene (ikke heng meg @lafterolf - gi meg heller det gode, norske ordet jeg mangler!) - at de virker... Du får ikke 4hjulsdrift uten at systemet har hjulfartsdata fra alle fire. B1A84-81 Car Configuration Data Invalid Car Configuration data received Check/amend Car Configuration File using manufacturer approved diagnostic system Kan kanskje tyde på at feilkodeleseren din og freelanderen ikke er helt venner (ikke noe nytt, Mr. Free får panisk sammenbrudd om vi prøver å lese ut feilkoder til t
  9. Atter et alternativ er å spraye wd40 elns inn på friksjonsområdene. Det har jeg gjort når speilene på mr Free har begynt å "gnurre" - og så har de sluttet med det. Da får bevegelige deler får bevege seg og "står" seg ikke ihjel heller.
  10. Jeg gjorde det enklere - sillikon shoe shine. Du kan sikkert også bruke listestiften fra Biltema. Ja, det virker. (Og sannelig skal de få en runde nå som jeg ble minnet på det. Den vaskede nøkkelen har litt tørr gummi igjen.)
  11. Skal ikke den som vil ha peis og pipe delta i finansieringen? (Sånn som du skrev virker det som det kanskje ikke er din høyeste prioritet og som kvinne kjenner jeg at jeg kan stille det spørsmålet?) Ikke selg noe du tror du vil angre iallfall. Det er en "fin" måte å bygge opp irritasjon mot den man bor sammen med på lang sikt om man ender opp med å "ofre seg" for mye ... Jeg hadde ikke satt pris på at husbonden skulle be meg selge noe jeg selv ville beholde for å finansiere noe jeg kanskje ikke så samme verdi i. Da kan det være en bedre investering i framtiden å faktisk ven
  12. Om du er villig til å kjøre til Mysen på riktige dager kan du få 14:19?
  13. Med fare for å legge meg ut med en som er utprega hodeløs og storkjefta ... Når "hjulet lever sitt eget liv" på den måten du beskriver setter jeg en cola "med noe attåt" på at det likevel er et ledingsbrudd et sted på veien - eller at sensoren sender verdier "out of range". (Bilens reaksjon er at "jeg kan ikke stole på signalene fra det hjulet" -> dånedippen -> kanaliserer Jan Thomas; "nå legger jeg meg nedpå, asså") Om du har prøvd med flere sensorer for den siden og fremdeles har problemet så hadde jeg sett på harness/kabelføring. Hva som måler ok når bilen er statisk er ikk
  14. Gratulerer. Jeg kjører fremdeles Mr Free, 2007, manuell. Han kom i mitt eie i 2014, med 82K på telleren og har nå passert 242K. Sjelden helt frisk, aldri helt gal. Skal nå inn i sitt 3. bremseskift i mitt eie. Joda, han har fått en del deler etterhvert, men jeg oppfatter bilen som "verdt det". Og det er en sliter. Du får som regel varsel i grei tid før det går helt i stå. Sett i forhold til mannens D4 er det en stor fordel. (Hun er en humørsyk diva som går i "limp" eller "legger seg nedpå" for den minste feil. ) Bytt alle oljer og se på det som kommer ut. (Oljer til haldex/d
×
×
  • Create New...