Jump to content
LRforum

christianvig

LRF Society
  • Content Count

    580
  • Joined

  • Last visited

About christianvig

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen
  • Interests
    RR, Båt

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

1,637 profile views
  1. På jakt etter P38 manuell - gi en lyd på PM eller 99 null 9 62 trettini
  2. Nylig ferdig med å bygge tilbake til EAS. Kjøpte bilen for snart et år siden. Min 7. P38 og første med spiralfjærer. Har bare én ting å si om sprialfjærer på P38: Herreg*d for et leamikk. Spiralfjærer på denne bilen er å velge bort noe som kjennetegner P38, med behagelig kjøring over ujevnheter, i tillegg å kunne stive oppsettet litt opp på motorvei, eller å heve bilen ved kjøring i terreng. Første turen etter ombygging var himmelsk, fløt pent og pyntelig over fartshumper, og jeg skjønner ikke den dag i dag hvorfor noen i det hele tatt vil bygge disse bilene om til vanlige fjærer.
  3. Takker for innspill! Med andre ord, jeg kan gå bort i fra at belgene er ødelagt og at jeg skal kreve nye fra island4x4? Burde jeg smurt overgangene mellom belgdelene inn med noe?
  4. Heisann, Monterte du luftbelger på P38en i dag, og opplevde at luftbelgen ga etter under lufttrykk. Dette skjedde da den skulle fylle seg for første gang etter montering. Noen som har opplevd dette før? Er belgen ødelagt nå, eller kan den settes i sammen igjen?
  5. Greieste er å bruke kjøp/salg sidene til dette: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/forum/18-kjøpes-selges-byttes/
  6. Har inntrykk av at eldre Land Rover'e/Range Rover'e blir solgt av bakgårdssjapper, type P38, L322, D2/3. Disse kommer aldri inn i butikken hos merkeforhandlere eller seriøse bruktforhandlere grunnet tilstand og risiko ved disse bilene. Sjekket et L322 i forrige uke, og var glad jeg tok et søk på google og fant ut at bilforretningen hadde en stor mengde klager og uoppklarte saker på seg. Tenker derfor at det "tryggeste" er å kjøpe disse bilene privat.
  7. Finnes det egentlig forsterkede kasser til L322? Snakket med RATS i Østfold (Viken) for noen år siden, og de tilbakemeldte at selvom de benyttet enkelte bedre deler ved overhaling, så måtte en påregne at kassen ikke ville holde lenger enn 150 000 km. Alt over var visst bonus. Spurte om de hadde tips om hva som kunne gjøres. Svar: kjøp en annen bil...
  8. Vurderte å se på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=235592931 Men så googlet jeg litt: https://www.google.com/search?q=bruktbil+invest+erfaringer&rlz=1C1GCEA_enNO962NO962&sxsrf=AOaemvIcRYbxZiMRNe5jikEDA6WxKvLnCA%3A1634468693218&ei=VQNsYY7UDO_jrgTp5puICw&ved=0ahUKEwjO0uuuptHzAhXvsYsKHWnzBrEQ4dUDCA0&uact=5&oq=bruktbil+invest+erfaringer&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQgAEIAEOgYIABAHEB46CAgAEAgQBxAeOgYIABANEB46CAgAEAcQBRAeOgYIABAFEB5KBAhBGABQhk1YsWhg4W1oAHAAeACAAV2IAfIIkgECMTWYAQCgAQHAAQE&sclient=gws-wiz Og slo det fra meg...
  9. Kr 200 000 i forumrabatt, da tror jeg at jeg tar den, selv om jeg ikke er glad i svarte biler ;-)
  10. Hehe. Takk skal du ha. Ja, det er en Vouge. Jeg måtte fjerne merket på bakluken når jeg skulle montere lights guards. Jeg har trerattet fremdeles, men det er byttet ut med et i sort skinn da skinnverket på trerattet var slitt hull på. Ellers stemmer det med alle opplysningene du beskriver :-)
×
×
  • Create New...