Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

christianvig

Medlemmer
  • Innholdsteller

    439
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Nøytral

Om christianvig

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Nylige profilbesøk

645 profilvisninger
  1. christianvig

    Range Rover 1997

    Mitt inntrykk; kr 75000-ish er aaaaltfor mye for en P38. Har hatt fire stykk nå i prisområdet fra 25000 til 99000. En P38 bør ikke koste mer enn 50 000, men da bør den være meget fin. Min dyreste P38 brukte jeg mest penger på for å få i orden, og jeg kjøpte den attpåtil av en bilforhandler. Kjøp av folk som har greie på LR/RR og som forteller deg hvordan landet ligger. Stor sett utelukker dette alt av bilforhandlere. Regn med at det er/vil komme noe elektrisk kluss. Regn med at du må gjøre noe med luftdemperne. Da jeg kjøpte min første P38 i 2011 hadde jeg ventet i nesten 10 år fordi alle sa det var så katastrofisk å eie en slik. Nå, 7 år senere, er jeg på min fjerde, og etter mitt syn er det utrolig mye bil for pengene. Greit å ha/kjenne noen som har en Nanocom, hvor du får lest ut feilkodene om det er behov for det. Veldig enkle biler å skru på, og rimelige deler fra England. Har deler pdd for ca 7000 som jeg har kjøpt fra island4x4, og jeg har masse igjen. I tillegg finnes det masse god kunnskap på dette forumet som hjelper deg med tips om du har behov for det. Girkasse/motor: har hatt både diesel og V8 bensin, og syntes selv det var mer behagelig å kjøre bensin, selv om det ikke gikk så veldig mye bedre. Har foreløpig kun byttet en transferkasse i løpet av fire biler. Har ikke hatt problemer med kassen, men det kan være greit å bytte olje på denne av og til. BMW motoren (DSE) er relativ enkel men også skuddsikker. Noe underdimensjonert ja, men så lenge den enkle konstruksjonen får ny olje av og til, så går den langt. Min passerer straks 320 000 km. Kikker på L322 (2002 og videre), og prisene på disse har jo virkelig begynt å kræsje. Kan se ut som om man kan få en disen L322 nå for under 100 000 (tidlig modell), og da bør nok prisen på P38 være tilsvarende lavere. For øyeblikket står min P38 livløs pga en kranglete BECM/ECU/alarm-greie, men jeg håper jeg får disse tilbake til kommende helg etter modifikasjon. Gleder meg! Har hatt over 50 biler, alt fra Toyota til Porsche, og jeg må si at det er lite som kan måle seg med å sette seg inn i en P38. Min mening: kjør på!
  2. christianvig

    Åpne høyre fremdør P38

    Takker for svar. Hvordan jeg jeg få opp døren. Får ikke åpnet den.
  3. christianvig

    Åpne høyre fremdør P38

    Heisann. Har sendt avgårde både ECU og BECM til modifikasjon. Høyre fremdør lar seg ikke åpne selv om jeg låser den opp fra innsiden. Noen gode forslag for å få dette til?
  4. christianvig

    Ny BeCM og ECU til DSE

    Hvordan kan man endre marked til Saudi-Arabia?
  5. christianvig

    Range rover 2002, noe å satse på?

    Har du en finn kode?
  6. christianvig

    Range rover 2002, noe å satse på?

    Hvordan er TDV8 utgaven i forhold til TD6? Driver og kikker litt rundt, men ser at prisen er ganske mye høyere for disse bilene? Er det verdt prisforskjellen? Ser for øyeblikket på denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128467391 Har hørt at EGR kan skape litt problemer. Andre ting å være klar over?
  7. Takker så mye. Hvor lang tid brukte du per side?
  8. Hei igjen Brage, Veldig god beskrivelse for meg da jeg skal bytte på høyre side i morgen. Jeg har ikke planlagt å bytte hjullager, men jeg lurer på om du har en tilsvarende oppskrift for å få av kulene, samt det som skal demonteres før man kan presse på nye kuler. mvh Christian
  9. christianvig

    P38 - verdianslag

    Hei igjen, Har ikke fått sendt til Håvard ennå. Holder fremdeles på å utbedre etter EU. Men planen er å sende. Han jeg kjenner som har fått gjort dette er fornøyd.
  10. christianvig

    Fastlåst takluke

    Hei igjen, Lenge siden denne tråden var startet. Skrudde ut selve takluken i dag, og inspiserte både skinner og motor. Ser greit ut, men det er noe som gjør at motoren stopper. Det ser også ut som om skinner og tilhørende mekanismer er hele. Før jeg demonterer hele kassetten hadde det vært supert om det er andre sjekker jeg kan gjøre før jeg starter demontering. Christian
  11. christianvig

    Brukt RR?

    Noen som forresten vet hva som innebærer at kassen på L322 overhales og forsterkes? Hva består forsterkningen i?
  12. christianvig

    2 x Range Rover P38 selges

    Flott, den DSE'en, spesielt fargen. Hva heter felgene som står på den?
  13. Hei Brage, Fikk høre av et verksted at man må bestille større kuler enn originalt når man bytter disse? Stemmer dette? Jeg finner ikke noe om dette på nettet, eller hos Land-Rover forhandlere på nettet. mvh Christian
  14. christianvig

    P38 EAS problematikk

    Antar at det er styrekuler, da det er merket øvre og nede på kontrollseddelen. Er vel ganske sikkert bærekulene, da det står "kingbolt" øvre og nedre. Dette betyr at jeg må ut med alt? Bremser, hjullager etc? Bilr vel en slik jobb som Brage har gjort da.
×