Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

christianvig

Medlemmer
  • Innholdsteller

    483
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om christianvig

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen
  • Interests
    RR, Båt

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Nylige profilbesøk

729 profilvisninger
  1. christianvig

    Motor bytte P38 Starter ikke

    Håvard, Kan man installere en kina-fjernkontroll slik at man kan åpne dørene med denne? Når jeg bruker nøkkelen for låse opp manuelt (mine fjernkontroller er f***ed) så låser jo alltid alle dørene +bakluke seg opp. Går det f eks an å koble en kina-sak til låsemekanismen i førerdøren som låser opp denne, og deretter resten av bilen? Christian
  2. christianvig

    Motor bytte P38 Starter ikke

    Jeg vet ikke. Men jeg er veldig glad for at Håvard kan fjerne sperren.
  3. christianvig

    Motor bytte P38 Starter ikke

    Tipset var å sende ECU og BECM til Håvard for å fjerne startsperren. Alarmsystemet i P38 er jo ganske ustabilt. Hva du mener med hemmelighet her er jeg usikker på.
  4. christianvig

    Motor bytte P38 Starter ikke

    Skulle bare mangle! Bra at du kan bruke den igjen.
  5. Se annonse: https://www.finn.no/135964526
  6. christianvig

    Transfer p38

    Pris?
  7. christianvig

    1999 P38 DSE - Starter ikke....

    Kan jo ta en telefon til Håvard Guttormsen og beholde bilen i steden? Han fikser startsperre for deg slik at du slipper å tenke på at bilen ikke starter...
  8. christianvig

    1996 P38 2.5 DSE

    Takker så mye. Da skal den "nye" straks få seg Mondial hjul. Bilder kommer!
  9. christianvig

    Motor bytte P38 Starter ikke

    Det var startsperren?
  10. christianvig

    Tdv8 nok en gang

    Har laget en liten hentetråd som man kan lese om her:
  11. christianvig

    1996 P38 2.5 DSE

    Vel, ingen fare. Dette er min femte P38, og jeg vet at ting kommer til å komme. Jeg visste uansett at tanken var full, og det var absolutt ingen diesellekkasjer under bilen der jeg sto. Beste tipset jeg hadde var å toppe opp tanken igjen på Geilo, slik at jeg kom meg trygt til Bergen. Turen gikk fra Drammen og mot Hønefoss og Gol. Derfra var veien videre til Geilo gitt, samt turen over Hardangervidden, Eidfjord, Voss og tilslutt til Bergen. Greide å holde en brukbar snittfart på rundt 70 km/t, da det var veldig lite trafikk, og forholdsvis bare veier. Uansett, det var veldig greit å tikke av "halvveis" i Geilo, selv om klokken var rundt 0400. På Geilo merket jeg at det for alvor begynte å bli ganske glatt og isete, og selvom jeg ikke pleier å bruke piggdekk på mine biler, så var det litt betryggende at dekkene var forholdsvis nye. Som planlagt, så toppet jeg opp tanken på Geilo. Trodde det skulle gå mer en litt over 20 liter, men dette hadde jo stort sett vært langkjøring. Uansett var det greit å vite at tanken var full til turen over vidden, og tilslutt til Bergen. Kaldt var det også begynt å bli. Deretter startet turen over Hardangervidden, og selv om veien var åpen, så var det både isete og vinden var i ferd med å ta seg opp igjen. Eneste biler som jeg så over vidden var brøytebiler. Spesielt mot siste etappen over vidden begynte vinden å ta litt tak, antageligvis fordi det var mer åpent på denne strekningen. Når det er sagt, så var det fremdeles veldig ok å sitte inne i en P38, i god og behagelig temperatur. Vel nede i Eidfjord, begynte å jeg å ane håpet om snart å være hjemme. Klokken nærmet seg 0700, og jeg var på vei mot Voss. Jeg fikk likevel med meg turen over Hardangerbroen. Vel fremme på Voss, hadde neste dag krøpet frem. Det hadde min egen søvnighet også gjort. Jeg kjørte innom en Esso stasjon, og fikk meg en varm kopp kaffe og litt å bite i. Siste etappe fra Voss til Bergen tok jo (selvsagt) en evighet. Trøttheten begynte også å melde seg på nytt og jeg så frem til å krype under dynen, etter at unger var levert på skole og SFO. Uansett var det en opplevelsesrik tur, i "ny" P38. Veldig gøy å "overta" gode eksemplarer. Bilens BECM og ECU skal nok ta turen over til Hr Guttormsen (selv om det for tiden fungerer).
  12. christianvig

    1996 P38 2.5 DSE

    Mye regn og snø har falt siden dette innlegget. Tenkte jeg skulle fortsette i denne tråden med siste oppdaterte status. Har hatt en lyseblå 2000 modell P38 nå siden 2015, og denne har nå passert 320 000 km. Gikk greit gjennom forrige EU kontroll, men måtte bytte litt deler. Uansett, for noen uker siden hadde jeg vært på jobbreise, og jeg fant ut at fruen hadde brukt P38'en fremfor sin egen Corolla. I denne sammenheng spurte jeg henne hvordan hun likte seg i P38'en, og "joda, hun følte seg mye tryggere i denne bilen, bare den starter". Sistnevnte bunner i at for et års tid siden så slet jeg med startsperre og sentrallåsen på bilen, og det var litt tilfeldig om den startet på første forsøk. Jeg fikk stort sett alltid start på den, pga diverse triks og metoder i riktig rekkefølge som måtte til. Dette var jo ikke fruen interessert i, hvilket tilslutt endte med at Corolla'en kom på tunet. Den starter jo alltid, men utover det så er det vel ikke så mye mer å skrive hjem om. Dette førte videre til at jeg spurte om fruen kunne tenke seg en P38 selv, noe som hun gjerne kunne, så lenge den starter og går hver dag. Jeg gikk igjennom alle lagrede annonser på finn.no, og fant blant annet frem annonsen til en annen entusiast her på forumet. Etter litt tautrekking, så ble vi enige, og jeg skulle plukke opp bilen denne uken, på vei hjem fra jobbreise. Dessverre ble jeg sittende forsinket i Gdansk, som igjen førte til senere avgang fra København til Oslo, men selgeren (Lars) hadde det visst relativt travelt på jobb, så om jeg kom litt sent, så var visst ikke det så ille. Uansett, på tirsdag som var, kl 2250, så gikk jeg av flytoget ved Oslo S, og ble etterhvert plukket opp av Lars. Det bar rett opp til hans lokale for å skifte til vinterhjul. Her i rundt kl 2330 tiden... Vinterdekkene var kommet på, og vi begynte å få inn tilhørende hjulsett, felger og litt smådeler som fulgte mer. Skal jo ikke legge skjul på at jeg så frem til dette, da Lars har mange gode referanser når det gjelder biler som han har hatt. Utvendig var bilen over gjennomsnitt vedrørende kosmetisk utseende, bortsett fra en liten rustsak som jeg skal få utbedret senere. Dette var naturligvis opplyst om på forhånd. Innvendig så bilen særdeles pen ut. Det litt artige er at bilen er utstyrt med såkalt Oxford interiør, noe som jeg aldri har sett før. Kjørekomforten i disse setene står ikke tilbake for noe, tør jeg påstå. Vel ute på veien, så hadde jeg planlagt å kjøre over Hardangervidden. Mest fordi det er den veien jeg er mest kjent, og jeg hadde fått med meg et par timer tidligere at vidden var akkurat åpnet igjen. Før jeg kom så langt var det greit å fylle opp tanken. Det som var litt snodig, var at det kunne virke som om tankmåleren ikke var så glad i at jeg fylte opp tanken absolutt helt. Da jeg startet bilen igjen, så fikk jeg en melding på displayet som jeg aldri har sett på P38 tidligere.
  13. christianvig

    Tdv8 nok en gang

    Ja, det ble den. Ser veldig fin ut på bildene, og jeg ser frem til å hente den. Skal bare byttes en liten del på den først slik at den kan kjøres over fjellet.
  14. Har kjøpt meg ny P38, og da "går" konens Corolla. Bilde og lenke til finn under: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134864955
  15. christianvig

    Tdv8 nok en gang

    Grattis! Jeg hadde begynt å kikke etter L322. Nå ser det ut til at jeg har fått meg en P38 til. Men hva skal man si, ikke ofte man får sjansen til å kjøpe P38 med pene kombinasjoner og utstyr. Så da blir konens Corolla solgt, og så får det stå to stk P38 i oppkjørselen...
×