Jump to content
LRforum

karsteb

Members
  • Content Count

    81
  • Joined

  • Last visited

About karsteb

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Location
    Finnmark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

744 profile views
  1. Hvis det er radioen med CD veksler og MOST bus, så husker jeg at drivverket fra CD spilleren koplet mot radioen med en "Ribbon cable". Der foregår alt på i2s protokoll opp til DSP på hovedkortet i radioen. Tenker man kan bruke et basic bluetooth til i2s kort og kople seg til kabelen. Ofrer da CD spilleren for bluetooth men da har man jo både radio og musikk digitalt direkte fra telefonen. F eks et slikt kort https://www.ebay.com/itm/NEW-Bluetooth-I2S-Converter-Board-Support-4-2-I2S-output/263740765763?hash=item3d682cb643:g:2iEAAOSwBSxbF9FX
  2. Litt mykere skifting på ZF_8HP vs ZF_6HP men den kom vel også sammen med overgang fra TDV6 til SDV6 motor og derav litt mere hestekrefter (stemmer ikke det da tro?). Merket det ikke med en gang - forskjellen kom liksom litt krypende på meg de første dagene og nå kjenner jeg forskjellen. Mer om kassene her https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP_transmission vs https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission. Motorvariantene finner du mer om her https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AJD-V6/PSA_DT17
  3. Plugger inn IID tool og ikkeno skjer - skal ikke den blå lampa lyse opp? Er jeg den første som opplever det? Har aldri brukt den på denne bilen (D4 2014), men den funka da på D3´en. -k
  4. Kult at du fikk det til! Hva gjelder gammel og ny versjon: Jeg skiftet fra gammel 2006 til ny 2008(?) og det var helt uproblematisk, plug-and-play, ingen programmering.
  5. Husk nye stempler i tillegg til repsettet! Litt knot er det, men sett en parkettbit foran stempelet og kjør trykkluft på inngangen så kommer den sikkert ut. Forsiktig!!! Bruk en vanlig skrutvinge til å få den inn igjen.
  6. Har vært fornøyd med Bajarack - solid nok til å hoppe på, fin å bruke vanlige stropper på og til å skru ting fast i. Pulverlakkeringen flasser litt etter hvert, men hey - det er et lastesystem. https://bajarack.com/products/lr3-lr4-standard-basket-rack-2005-2016?_pos=4&_sid=6d04fe171&_ss=r Festes i t-sporet, du må oppgi om du har lange eller korte spor på taket (discoen kommer i to varianter). De tar telefonen. Monteringsveiledning: https://www.drivermods.com/parts-accessories/car-truck-parts/exterior/racks/bajarack-standard-basket-roof-rack-for-la
  7. Virker som denne kopler lyden fra boksen til AUX inngangen på spilleren... Ikke noen god lyd løsning siden det da blir analog lydkopling mellom enhetene, så konverteringen i signalkjeden blir DA-AD-DA-AD... D3 har et ganske fint lydanlegg så vi ønsker vel egentlig et digitalt pulskodemodulert (PCM) signal tvers igjennom til DA converteren i forsterkeren under setet. Dette ordner radioen originalt bilen ved å kople sammen alle lydenhetene på en såkalt MOST bus over optiske kabler mellom kontrollpanel foran, forsterker, radio og telefonmodul baki. Eneste plug-and-play lø
  8. https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=790201&dk=1659 Men ser han her karen har noe lignende problem https://www.youtube.com/watch?v=-dPaFnFw2zc
  9. Kan bli vibrasjon av kaliper bak ja, lurer på om det skjer når den får litt temperatur på seg - kjenne på skivene. Kaliperene bak hang seg opp på min med et års mellomrom, så det kan sikker lønne seg å ta service på dem i vintermånede siden du har flere liggende. Servicekit er tilgjengelig, husk å bestille opp stempelet også - på begge mine var det mye pitting på dem. Jeg bestilte uoriginalt servicekit og angrer litt på det - nå 3-4 år etterpå ser jeg at manjetten på glidepinnene er ødelagte... Husk å slipe vekk rust bak metallshimsene (bruk kanten på en flatfil) så klossene går lett.
  10. Har god erfaring med ventilerte skiver og EBC klosser, tror jeg brukte greenstuff på D3´en - Advanced Factors har sett med yellowstuff. Hvis du etter hvert vil ha mindre 18" felger som Compomotive eller Tuffant på D4´en, sliter du vel litt om du har Brembo kalipere på. Grattis med fin bil
  11. Ja de fjæringene... Enig med mistanke til tanken, men ikke umulig at en belg lekker. Voss koplinger kan være krøkkete å få tak i, jeg fant hos Festo i Oslo som driver med pneumatikk. De hadde det i delehylla og hadde ikke noen pris på dem, så de tok ikke betalt for dem, det var jo sympatisk... Skiftet til AMK på D3, det ble litt ekstralyd ettersom støycoveret ikke skal på igjen ved overgang til AMK, pluss en liten programmering tror jeg bør gjøres innen rimelig tid. Er det bedre? Vel, nå har D4 som har AMK også litt problemer og jobber fælt om dagen, så vet ikke helt...
  12. Enig, hos meg var det en eller to kortsluttede dioder i diodebroa på dynamoen. Kan bestille opp bare broa, men det er en relativt avansert Denso dynamo og det virker som broa er loddet med tinn med høy sølvholdighet så det var pain å få loddet fra med vanlig 50w loddebolt. Fikk det til, men den røyk igjen noen uker etterpå. Så kan være like greitt å bestille ny dynamo - evt ta den gamle med til et vikleverksted eller dynamoverksted, det er kanskje raskere.
  13. Merket det samme på min. Interessant problemstilling og interessant teori du har om injektorene. Jeg lurer på om lekkasje på crossover pipe på mot turboen kan ha noe med det å gjøre? Hos meg økte eksoslukten igjennom varmeapparatet i takt med forbruket (innbilling?). Røyk ved akselerasjon skyldtes i mitt tilfelle sprekk i intercoolerslangen.
  14. Jepp, intercoolerslangen var problemet her også, ca 10cm lang sprekk på langs midt på slangen - utrolig at dette er alt som skal til for å røyklegge så mye... Bestilt fra Advanced Factors til behagelig pris.
  15. Haha ja diffen foran trenger fort litt ny olje - det var brun saus som kom ut av min. Men diff-luftingen er vel blitt litt bedre på d4 - den går ikke tett så lett tror jeg. Er du litt uheldig kan det kanskje være et drev i transferkassa - gjetter litt her...
×
×
  • Create New...