Hei
2015 Discovery sport
Gearshifter sitter fast i drive. Kan stoppe/starte bilen igjen, men ikke mulig å dreie på gearvelger. Går ikke ned når jeg stopper bilen.
noen tips ?
Fikk en alarm , reduced engine...", også var det bare stopp. Ingen ulyder. Endene av kam' en ble fisket opp med magnet. Ingen rester i bunnpanne/filter.
Kommer nok på ca 27' med deler. Spørsmålet nå er om det er riktig del de har fått tak i
Her er delenummer
Hei
Har en 2007 fl2, og kamakselen røk i festet til dieselpumpe.
Den nye kamakselen ser helg annerledes ut, bla mangler oljekanal og spor. Se bildet.
Vet designet ble endret etter en svakhet på 2007, noen som kjenner igjen den nye kam'en ?
Hei
Fikk akkurat vite at kamaksel på min 2007 FL2 har brukket - i drevet mot dieselpumpa.
Da er spørsmålet hva jeg gjør nå...
Er det trolig at hele motoren må byttes /overhales ?
Noen som har forslag til verksted/pris ?
mvh
panilsen
Oppdatering.. En liten tur under bilen avslørte feilen. Drivakselen på ene siden foran har løsnet helt fra drivknuten, henger og slenger inne i mansjetten.
Noen anbefalinger til et bra verksted - til litt lavere priser enn Motorpool - i Drammens området ?
Må vel åpne opp for å finne ut om både drivaksel og drivknute må byttes.. Bør det byttes likt på begge sider ?
Hei Har fått trøbbel med 2007 fl2 med automat. Kom en lyd fra gearkassa, og etter det gearer den ikke som den skal - og når jeg setter den i park er det som den står i fri... bilen triller fritt. Noen forslag til hvor omfattende det kan være ?
Hvordan finner jeg ut om bilen har DPF eller ikke ? På jakt etter en fl2 -høres ut som om det er en fordel med en bil uten...
Er dette er vanlig problem ?