Gå til innhold

sjurba

Medlemmer
  • Innlegg

    70
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stange

sjurba sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Motortempraturen er normal. Kjølevæske er det og nok av.Men cupefilteret er en mulighet. Skal sjekke i morra, takk.
  2. Lurer litt på hvor mye varme jeg kan forvente fra varmeapparatet? 10- og klarer knapt å holde isen vekk fra ruta. Kan ikke huske at det var så ille i fjor vinter.
  3. Kan være interessant med bytte i liten varebil, jumpy,expert o.l. Eller Tilhenger.
  4. Clutchpumpa er og byttet, følger med noen deler, sidespeil, cupeviftebryter, (fungerer bare på 3og4) eksospotte ++ Tlf 90665866
  5. 224000 på klokka ny clutch, servopumpe,batteri og vcu. Bytta lenkearmer foran og vindusheisen bak. God stand alder og typen tatt i betraktning. Helt nye general grabber AT som er to nr for store. Vinterdekk m pigg som har gått en kort sesong. Forumpris 25000
  6. Kan noen være så snill å kjøpe denne bilen snart,jeg holder på å gå i frø her. Vil ha,men har ikke mulighet nå...
  7. Ok,oljeforbruk,synkronisering på gearkassa osv. Det jeg lurer på er om bilen er brukt opp, eller om man kan kjøre en stund før en må i gang med store prosjekter? Den ser jo veldig bra ut på bildene. Mvh Sjur
  8. Løfter denne tråden her,innser at jeg ikke rekker å få denne på veien før skolestart, og må ha en fungerende bil til da. Status er bakdøra er fikset, ny wire. Cløtchen er gåen igjen, kan hende svinghjulet er synderen. Kan kjøres hvis du er litt brutal med gearkassa. Ny pris 15000 Har 4 helt nye general grabber AT 225/70/16 liggende hos forhandler som kan følge med mot et tillegg på 5500. Kan vurdere fungerende varebil /pizzabil som byttehandel. Mvh Sjur Nitti 66 58 66
  9. Har ikke dratt mye henger,men litt har det jo blitt, varmegang og smeltet trøstelagerplast høres ikke ulogisk ut.
  10. Joa,men to clutcher på et halvår er litt i overkant syns jeg,jeg har bare hatt gamle biler,den nyeste er konas golf IV og den har hatt så mye Eltrøbbel at ingen kan si, jasså du kjører landrover, gla i å skru du ja, Uten å få en overhaling. Jeg digger Freelandern, morsom å kjøre og lettvinn, men det har blitt litt vel mye skruing syns jeg. Har tenkt litt,hvis svinghjulet ikke er helt topp, kan det forklare at clutchen er spist opp så fort? Det har vært litt lugging ved pådrag,men jeg har tenkt at det har vært fordi det er litt gørr i luftinntaket og egr er litt møkkete,har ikke hatt tid til å gjøre rent enda. Det var litt tendenser til blåfarge på svinghjulet når jeg skiftet clutch sist, tenkte det var ubetydelig, men hvis det har slått seg litt,kan det være en forklaring?
  11. Utløserarmen var løs og fin sist kassa var ute,i desember i fjor, da smørte jeg den godt,så tviler på at det er problemet. Må innrømme at jeg hadde ikke helt planlagt å skru bil hele ferien.
  12. Ca 6 måneder etter forrige cløtchbytte er vi i gang igjen,tenkte kanskje det var mastercylinder siden den jeg satte inn var Britpart,men etter å ha bytta til original,så ligger fortsatt clutchen litt på,oppfører seg veldig likt som sist, og da hadde hele fjærsystemet kolapsa. Er det mulig at delene er så dårlige at det har skjedd igjen? Kjenner jeg begynner å nærme meg vaksinert mot landrover snart. Trøst, synsing og mulige løsninger mottas med takk. Mvh Sjur
  13. Vi har hatt litt Eltrøbbel med denne bilen,den var hos merkeforhandler for diagnostikk og utbedring nå i vår og jeg ble forsikret om at feilen var fikset,men nå har den gått i nødmodus igjen. Den er per nå kjørbar, men jeg vet ikke hvor lenge, så derfor ny pris for den som har lyst til å ta over prosjektet. For noen med bilel ferdigheter er dette et godt utgangspunkt, for resten av bilen er veldig bra. Med tanke på at det er dekk til over 6000 på den, så godt som ubrukte både sommer og vinter. Ny pris 15000
×
×
  • Opprett ny...