Hei
Skal i gang med skift av caliper bak på 110" puman.
Når jeg da er ferdig med jobben og da må lufte systemet, er det noe spesielt å tenke på siden det er abs?
Har jo luftet bremsene på 88" så fremgangsmåte tror jeg har kontroll på bortsett fra at det nå er abs...
Foreløpig bare negative svar fra div firmaer...
Noen hadde men kunne ikke garantere at de tålte varme vesker, kun kald bensin...
Har ikke rukket å høre med de 2 lokale traktorsjappene...
E-bay tør jeg ikke helt å stole på...
Fikk en indikasjon på at noe var feil på odb appen på vei til sverige... stoppet og tokk en sjekk, fant da at det denne svetter ganske mye, men vulktape og godt påfyll med kjøleveske så var alt i orden.
Får lete litt etter en sånn i metall...
Bearmach ble vel kjøpt opp av ett amerikansk investeringsselskap for noen år siden... De har vel tappet kassa tom og så legger de ned når det ikke er noe særlig god likviditet igjenn I firmaet...
Dette vil vel påvirke Erik, siden han får deler fra Bearmach sitt hovedlager....
Fikk luftet i dag etter å har lest verkstedshåndboka...veldig mye luft som fortsatt var igjenn....og nå har bilen fått en mye bedre driftstemperatur gitt...
Og så lærte jeg att det ikke er noe luftenippel på puman...
Sånn her gjorde jeg det...
-max varme på bryteren i dæsjen, og webaston på
-rus mottor opp til 3000rpm i 1 min
-tomgang i 4 min
-rus mottorn opp til 3000rpm
- sjekk at mottoren har fått driftstemperatur og termostat har åpnet (82-88 grader) (kan sjekkes med diagnose)
- skru bitte bitte litt på ekspansjontanklokket og slipp ut trykket med ikke glykogen
- stopp mottor og la den kjøle seg ned og sjekk veske i beholderen er riktig nivå...
Har fått tatt en måling av kjølevesken...ingen tegn til noe co2.
De var muligens kommet luft i systemet etter kjøring i løypene i Elvedalen.
Skal ta en telefon til William på Skøyen... og høre om han kan ta en sjekk også...
Den gav seg også med å gulpe etter jeg fikk tatt en lufting av systemet i går ettermiddag...