Gå til innhold

Chad

Medlemmer
  • Innlegg

    216
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.stokes.no

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Fotograf, kunstner, multihåndtverker og livsnyter :)

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hovin i Telemark

Nylige profilbesøk

1 152 profilvisninger

Chad sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. ...fremdeles litt overrasket over nesten total mangel på interesse for D2'en min, men gir ikke opp håpet. Snur litt på flisa og endrer pris til høystbydende over 40 000,- (!). Da dekker kjøper årsavgiften. Bilen er fremdeles i samme stand, med småfiks som nevnt i første post av tråden. I mine øyne VELDIG MYE bil, om en tar mesteparten selv. Håper jeg får videresendt bilen snart, da den fortjener en ny eier
  2. Fikset det selv! Mikset litt info fra diverse forum, og fant en løsning som var overraskende enkel! Legger ut en step-by-step her, om det er flere som skulle trenge det. Inn midt på grillen, øverst, ca 15 cm inn ser du plastikkboksen som beskytter låsemekanismen. Den har en "kul" nederst. Jeg tok et trebor, ca 20 cm langt, og boret flere hull i fremkant av denne "kulen". Boret vekk hele fremsiden, for å se bedre. NB! Pass på når boret tar i plastikken. Det blir fort dratt inn i hulrommet bak, og kan skade mekanismene der inne. Lokalisér tappen på kroken som flytter på panserlåsen. Legg en lang skrutrekker mot tappen og dytt mot venstre. Klikk! Åpen! Jeg brukte stjerne-trekker (eneste lange jeg hadde), funker nok enda bedre med flatjern. Ved å BORE hull i plastikken er det ingen sprekker i resten av boksen (som blir nevnt i andre forum), så det er enkelt å lime på en ny plastbit eller dekke med gaffa o.l. etter fiks. Midt på grillen, se igjennom øverste rille, så finner du boksen Lett å komme til med langt bor Bor systematisk for mindre plastrusk Tappen sees i midten av den røde ringen
  3. Rusler ut til Discoen i dag, for å vedlikeholdslade batteriet. Kjenner til min forskrekkelse at panserlås-hendelen er helt løs, og registrerer videre at kabelen er av hendelen. Når jeg drar i kabelen, sitter den ikke fast i andre enden. Frykter kappet kabel. Uansett - jeg må komme meg under panseret. Ser av noen engelske forum at dette er en tricky, men gjørbar prosess. Skrutrekker, bryte igjennom beskyttelsesplate av plast, treffe låsekrok, få den opp. Skal sette i gang, men lurer på om noen av dere har gjort dette før, evt har andre triks på lager?
  4. Heisann! Her var det kommer mange svar! Får ikke varsler automatisk på denne tråden...merkelig. Skjønner den med årsskiftet, selv om avgiften alltid utlignes i bilens pris Jeg er dessverre ikke interessert i bytte. Har handlet meg ny bil allerede.
  5. ...merkelig lite respons på godbilen. Trodde velholdte D2 var ettertraktet..?
  6. Ja, jeg syns det er mye bil her, og håper noen ildsjeler vil ta over
  7. Etter skifte av livssituasjon ser jeg at det ikke er fornuftig av meg å beholde Will.I.Am. Litt pga økonomi, men mest det at jeg ikke har overskudd til å ta vare på ham. Mitt største ønske er da at noe vil overta ham og gi denne fantastiske bilen det den trenger. Kortdata: 2000 mod TD5 automat, km: 292 000, EU-ok til august 2016. Prisantydning kr 52 000, men er åpen for velargumentert pruting. Ønsker bilen solgt snarest. Bilen står på Tranby i Lier, utenfor Drammen. Er i mine øyne i god stand i forhold til alder/kjørelengde, men følgende er kjent: Lugger/pumper i bremsene. Kan være skeiv skive foran, men uvisst. Oppdaget rusthull i ene stag i ramme bak (rett foran hengerfeste). Ikke undersøkt mer. Har vært understellsbehandlet for to år siden. Hullet er lite. Slakk i styring/ratt, ikke prekært (normalt D2?). Hadde feil på lyshornbryter (igjen), men dette gikk over av seg selv. Har kjøpt lysforsterkersett, ikke montert. Dårlige sommerdekk. Lekker noe diesel, sporadisk. Antar at dette er dieseltrykkregulator, da symptomer stemmer. Har ikke avdekket/fått sett at det er denne. Fjær høyre foran er knekt, helt nede ved base. Ligger/sitter ok på skål. Påvirker ikke normal kjøring, men bør tas. En del rust nederst på kufanger og på støttestag under kufanger. Utstyr som følger med bilen: To fulle esker med div utstyr; simringer, filtre, multireim, småkoblinger ++ Nytt stabilisatorstag Lysforsterkersett (Biltema) Nytt nav/hjullager Takbøyler Thule takboks + Thule sykkelstativ til tak Bilens historikk I mitt eie: 2015 Desember: Ny frontrute September: Nytt nav/hjullager høyre foran Sommer: Ny AC-væske (Snap Drive), firehjulskontroll – uten anmerkning. Juni: Byttet motor på 280 000km. Ny motor gått 108 000 km ved byttetidspunkt. Ny olje og filter. Ny slange til servoolje, lagt «riktig». Vår: Ny dynamo 2014 Ny bremsepedalbryter (under pedalen) Nye 1000-metere på kufanger, Hella Rallye 3003. Godkjent EU-kontroll, kun anmerkning på litt slakt håndbrekk Byttet lyshornbryter Sommer: Byttet filter og olje på girkasse Installert originalt hunde-/transportgitter Tidligere eier (nyskje): 2014 Januar: ny girkasse, overhalt 2013 Ny dieselpumpe og brennkammer til webasto. Kompressoren til luftfjæring skiftet Ny dieselpumpe 2012 Nye Arnott luftbelger montert. Disse hadde ved kjøp livstidsgaranti. Frontrute skiftet etter steinskade Innertrekket i taket trukket om, bytta tetningene til railfester. Diverse som er gjort i løpet av siste års tid (tidligere eier): EGR-ventilen blendet Kjølevæskeslanger skiftet og vaska intercooler. Overhalt startmotor Strammehjulet til multireim er skiftet (nyskje får korrigere meg om noe i historikken er riv ruskende galt)
  8. Er det denne du har? http://no.milwaukeetool.eu/verkt%C3%B8y/batteridrevet-verkt%C3%B8y/m12-ir/
  9. Takk! Den finnes rundt omkring på nettbutikker i Norge, men prisen er mellom 2000 og 3000. Ser at den absolutt blir satt i arbeid, men det var stiv pris...
  10. Skjønner absolutt den, men er det ikke varierende trykk/rpm på disse? P.s. Har fått tilbud om smøregrav, men avventer til i morgen, om det kan være FPR'en som kan tas ovenfra
  11. Takk for tips! Har ikke sjekket denne, da jeg oppdaget lekkasjen nylig. Skal gjøres nå. Når det gjelder trang plass til bolter - er det noen som har erfaring med luftskralle til denne jobben, og generelt? Ser at Jula og Biltema har noen rimelige sett, og føler det kan være en meget god investering uansett... http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Muttertrekker/Luftskrallesett-RW90A-12-12-deler-2000036418/ http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/trykkluftsverktoy/muttertrekker/skraller-071027/ http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Muttertrekker/Luftskrallesett-2000028504/
  12. Har fått en oppdukkende lekkasje på min 2000 D2, etter min noe ukvalifiserte vurdering er det diesel. Lekkasjen befinner seg et sted til høyre for midtlinja, ved fremre aksel. Jeg trenger å komme meg ordentlig under for å finne ut hva dette er og lurer derfor på om noen i området Asker - Lier - Drammen har sted med bukk eller smøregrav hvor jeg kan få audiens snarest. Slik jeg har forstått det er det ikke farlig å kjøre med dette, men det er jo kjipt å skvette rundt hele tiden...
  13. Hvordan er disse å montere på? Ta-ut-sett-inn, eller mye mekk og tilpassing? Ser bla at lista under lyktene er annerledes, følger denne med lyktene eller må den byttes/tilpasses?
×
×
  • Opprett ny...