Gå til innhold

torem

Medlemmer
  • Innlegg

    55
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    trøndelag

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Byneset v/Trondheim

Nylige profilbesøk

1 454 profilvisninger

torem sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Er på Gran Kanaria om vinteren, men skal hjem til jul og ta ut FL1 som står å venter i garagen. For noen år siden fant jeg en komplett mellomaksling i grøftekanten her på GC med VCU og det hele. Tok med meg hjem et av kryssene som jeg hadde bruk for. Senere tok jeg med VCUen for å ha i reserve. Den var litt hard, men jeg har funnet en måte å skifte silikon på, så denne er fortsatt i reserve. Det er tydelig at de har samme VCU-problemene her på øya også. Men istedet for å reparere, river de bare akslingen ut. Det har kanskje ikke så mye å si, lite is her om vinteren. Ha en glatt og fin vinter alle "SAND LOVER" e.
  2. Finns det ingen "SAND LOVER" e, der ute?
  3. Det begynner i bli ferre og ferre FL ere på Finn. Mange har nok blitt skrotet, og det er synd for ofte er det bare småting som må fikses for at den skal bli ok. Det er mye kunnskap om FL på forumet her, og deler er billige og lett tilgjengelig fra Internett. I tider med trangere økonomi for mange, er det å holde en FL på veien en god investering. Jeg har selv mekket mange gamle biler i takt med svingninger i økonomien. Arbeidsledig kjøpte jeg en defekt serie 3, 109. Etter mange års bruk, solgte jeg den og fikk igjen alle pengene jeg hadde brukt på den, inkl bytting til galvanisert ramme fra england! Så alle dere som har garasje og en aldrende FL, HOLD DEN PÅ VEIEN.
  4. En annen enkel test (om du kommer deg under bilen) ta en eller annen fastnøkkel e.l. på ca 30 cm inn i krysset foran VCUen, bilen i fri, og da kan du dreie akslingen om du bruker litt makt. Den skal gå tregt, men sitter den ikke fast, er den sannsynligvis ok. Ellers enig med jonaf.
  5. Har opplevd noe lignende ved utslitt fordelerkasse på grunn av gammel reg VCU Retting: skal være treg VCU
  6. hadde samme problem, men kom og gikk. fant tilslutt feilen: utslitte lager i bensinpumpen. det vil si at noen ggr gikk den ekte rundt og motoren gikk, men uten kraft. tilslutt stoppet den. håper du finner feile. mvh torem
  7. Vet ikke om det er likt på diesel, men på bensinversjonen var det drivstoff-fødepumpe. Slitte lagre slik at pumpa roterte saktere under gitte forhold.
  8. har opplevd det samme, utslitte lager i bensinpumpen var årsaken
  9. har hatt akkurat samme problemer, årsak utslitte lager i bensinpumpe!!!
  10. Dagen for selvironi: Skulle fylle vanntanken på en eldre båt, det var flere spunser på dekket, men jeg åpnet den ene (var kjempestressa) som jeg var helt sikker på var den rette. Oppdaget feilen da halve motoren sto under vann! Det hadde vært en vanntank under dette sponset, men den var fjernet så alt vannet gikk i bunnen på båten. Så til Jaffe, selv den beste kan gjøre feil.
  11. Hva med brennstoffilter, kan det være tett????
  12. hadde samme problem, klarte ikke å løse det, men byttet spjeldhus på innsug, itrottle pos sensor, motorstyring og stepperventil uten å løse problemet. mistenker en eller flere injektorer som "pisser"?
  13. torem

    Ramme 88"

    det er mange som produserer nye rammer i england. kjøpte selv en 109-ramme, varmgalvanisert og levert med båt til trondheim. husker ikke adr, men du kan jo google.
  14. Kan også være morken pakning mellom innsugningsmanifold og topplokk.
  15. her er produsentens artnr. RSF76Y100RN artikkelnr 135-88-910 finnes også hos: ordrer@elektronik-lavpris.dk lykke til
×
×
  • Opprett ny...