Jump to content
LRforum

Ramius

Members
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

About Ramius

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Buskerud
  1. Oi...sorry Brage. Har skjedd litt mye på hjemmefronten i det siste så denne har gått i glemmeboka. 4Land gjorde akkurat som de sa de skulle, og prisen var akkurat det de sa den skulle bli. De oppdaget noen andre feil på bilen samtidig og dette ble også tatt for en bra pris. Jeg er kjempefornøyd med jobben de har gjort, servicen i alle ledd, alt fra mail korrespondanse til telefoner og han som hentet og leverte bilen. Tipp topp alt sammen. Og i tillegg hadde de renset bilen innvendig som alle andre som har hatt bilen sin der nede har fortalt om. Så 4Land kan absolutt anbefales.
  2. Hei svennis. Punkt 2 kan være CD plata i gps'en som er dårlig. Kan være vannskadet f.eks. Min oppførte seg på samme måte, og jeg fikk brent en ny ut av den som var skadet (var heldig) og da sluttet den å oppføre seg sånn.
  3. Det bør jo la seg gjøre. Er jo bare 20 min ekstra kjøretid for meg. Hm.. Kanskje jeg bør tenke på det.
  4. Nei det er da ikke så vanskelig. Er jo bare å gange prisen med 1,25 det på deler og arbeid. Ikke på reise og transport. Og det er jo ingen problem å momse selv om 4land reparerer i Polen. Men det var absolutt ikke meningen at dette skulle være noen diskusjon om moms og etikk. Så vennligst la det ligge. Jeg ville bare lage en step by step brukererfaring med 4land. En positiv sådan!
  5. Ikke tolk min bekymring som negative tanker om 4land. Det er mer en generell greie om at det er skummelt å levere fra seg bilen sånn. Jeg hadde også noen andre små ting som jeg ville ha gjort, så da ble de billigst. Mva.. Nei prisene er nok ikke med moms. Men i fare for å snakke til en grensevakt, hvor mange toller inn jobb utført på bil i utlandet? Og ang logistikken, så syns jeg ikke den er noe problem overhodet da de henter og leverer 45 min unna meg.
  6. Hei alle sammen. For et par mnd siden tok jeg kontakt med Tomek i 4Land i Polen for å høre på pris for skifte av kasse og converter og hvordan vi kunne gjøre det med eventuell henting her i Norge. Tomek svarte raskt på mail og hadde hyggelige priser. Det skulle komme på 12.000,- for skifte av girkasse, converter og diverse filtre. I tillegg til dette skulle de ha mellom 7-9.000,- kroner for å hente bilen her i Norge. Betaling kunne skje enten ved overføring eller cash i hånda på han som leverer bilen når den er ferdig. Vi avtalte så hva som skulle gjøres og avtalte hentested og tidspunkt. Det ble avtalt at bilen skulle hentes av en kar som heter Robert kl 10:00 på Rygge Flyplass onsdag 16.07. 2 dager før (altså mandag 14.07) får jeg en tekstmelding fra Tomek med forespørsel om alt er som det skal og om avtalen fortsatt gjelder. Jeg bekrefter at det er det. Onsdagen kommer og jeg drar til Rygge for å levere bilen. Jeg er der ca 09:50. Kl 09:58 får jeg en telefon fra et polsk telefonnummer. Det er Robert som ringer og sier han står ved utgangen på flyplassen og lurer på hvor jeg er. Jeg forteller at jeg står i parkeringen og spør om han kan komme dit. Det gjør han. Der møter jeg vennligheten selv. Jeg prater litt med Robert om bilen og hva som skal gjøres, og han forteller at det sannsynligvis er han som skal jobbe på akkurat min bil. Han forteller meg også hvordan han kommer seg til Polen. Han skal til Karlskrona for å ta StenaLine over til Gdynia. Han får nøkkel og kjører avgårde. Akkurat da må jeg innrømme at jeg er litt usikker på om jeg noengang får se bilen min igjen... Ca kl 17:45 samme dag (altså onsdag) får jeg en tekstmelding fra Robert hvor han forteller meg at han nå står på kaia i Karlskrona og venter på ferja til Polen og at turen har gått fint. Det letter på følelsen om at jeg ikke får se bilen igjen. Jeg svarer Robert og takker for SMS. Da jeg våkner morgenen etter og sjekker tlf min, så ser jeg at jeg har fått en sms fra Tomek hvor han forteller meg at nå står bilen på deres verksted i Gdansk. Så langt har mine erfaringer med 4Land vært fantastiske og jeg gleder meg til fortsettelsen. Tanker: Min fru lurte på om jeg var spik spenna gal som ikke hadde fått noen form for kontrakt når jeg overleverte bilen til en vilt fremmed mann. Og da sa jeg som så... hadde 4Land virkelig ønsket å lure meg, stjele bilen min så kunne de vel uten problemer ha fabrikkert både falske nettsider, kontrakter og you name it for å virke som troverdige og lure lettlurte nordmenn. Så jeg gikk for magefølelsen og erfaringer fra brukere på dette forumet som har skrytt 4Land opp i skyene. Jeg håper bare ikke disse brukerne er en del av nettverket og er en del av en stor svindelring... Uansett så har jeg tyveriforsikring på bilen, og fast tro på at magen min har rett og at dette viser seg å være noe av det lureste jeg har gjort. Oppdateringer kommer etterhvert som jeg hører noe.
  7. Har en 2003 RR, og er veldig usikker på om jeg skal hilse på alle. Vil gjerne det, og alle som ser meg eller fruen i en mørk grå RR Vogue må veldig gjerne hilse. Da får de absolutt et hils tilbake!
  8. Nei alt er originalt og oppgradert. Man kan sende inn sin egen bm54 radio og få den oppgradert. Jeg gjorde det andre veien, jeg betaler for en oppgradert og får igjen penger for min når jeg sender den i retur. Betalte 8000,- for alt, og får igjen 2000,- når han har mottatt min. Bare å få radioen oppgradert hadde kostet ca 3000,- ink frakt til og fra England. Man kan få iPhone tilkobling også. Wattstyrken øker til 50watt rms og lyden skal bli betydelig klarere og bedre. DVD navi'en koster 3000,- ink 2014 kart over Europa. Alt er plug and play. http://www.carphonics.co.uk/landrover.htm
  9. Høres meget bra ut Marius! Har bestilt oppgradert radio med BT musikk streaming, Aux inngang og mer watt + DVD navi system med 2014 kart. Gleder meg vilt!
  10. Skal sjekke. Fruen er på jobb med bilen nå, så får ikke sjekket nå.
  11. Ok. Min er bare via pc. Har nok ikke helt det samme oppsettet. Mulig jeg må krype til korset da og ta meg en tur til Motorpool.
  12. Min diagnose har ikke mulighet for kalibrering, kun koding. Den påstår at kalibreringen må gjøres med rattet. Kanskje jeg burde ha satset på en litt dyrere en.
  13. Takk for det Tore. Abs, trekanten i midten pluss 1 til ved siden av Abs lyser, og feilmeldingene "hdc inactive og air suspension inactive" kommer opp. Får ikke noe feilmeldinger på diagnosen ang steering angle sensoren. Og det er ingen feil på bilen når den startes, feilen kommer etter at man har kjørt noen meter. Og forsvinner igjen når bilen skrus av og på igjen med uttak av nøkkelen. Når jeg går på "live" visning på diagnose verktøyet så viser den en verdi på ca -2200 når den egentlig skulle vist 0 når ratt og hjul står i midtstilling. Og den skal jo la seg kalibrere ved fullt rattutslag og begge veier og så midtstilles. Når batteriet har vært koblet av, så kan jeg kalibrere bort feilen som dukker opp da som det vanligvis må gjøres. Men begynner jeg da og kjøre, så dukker feilen opp igjen. Det virker som om steering angle sensoren ikke vil la seg rekalibrere. Når jeg byttet rattstammen så satt jeg egentlig på den steering angle sensoren som fulgte med den, men den kjente ikke bilen igjen pga feil id. Dette har jeg lest skal la seg løse med det diagnose verktøyet jeg har. Sendte også mail til selger av denne, og han bekreftet det at skulle kunne gjøres med kodings funksjonen som ligger i den. Fant også den, men sensoren ville ikke la seg kode om. Det virker som om CAN busen eller ECUen ikke registrerer hverken kalibreringen eller kodings forsøket.
  14. Beklager det, men topic navnet er feil. Er jo selvfølgelig steering angle sensoren det skulle stått, ikke steering wheel. Vet ikke om jeg får redigert det i etterkant.
  15. Heisann. Jeg skiftet øvre del av rattstammen på min L322 i helgen, og etter det så får jeg ikke kalibrert steering wheel sensoren. Jeg vet at sensoren virker for jeg får lest av live verdier fra den når i jeg dreier på rattet med diagnose verktøyet FRA RSW. Men når rattet står i midtstilling så er verdien på ca -2200, og rattet er linjert med hjulene. Det har jeg testet med prøvetur. Jeg har latt bilen stå uten batteri i over 20 min for å prøve å nullstille, men fortsatt ikke mulig. Dette betyr da selvfølgelig at jeg får Can bus feil. Dette retter seg hver gang jeg skrur av og på bilen. Men kommer igjen etter at jeg har kjørt 10 meter. Er det noen som har noen formening om hva dette kan skyldes? Alle gode forslag tas imot med takk da jeg holder på og bli gal her.
×
×
  • Create New...