Jump to content
LRforum

Adventure

Members
  • Content Count

    388
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Adventure

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Finnmark, Alta
  • Interests
    Mekaniker lærling ved Henry's Garage og Gårdsplassen Auto

    "En gang Grønn, Alltid Grønn".

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Alta

Recent Profile Visitors

1,388 profile views
  1. Blir prosjekt tråd på deg og god arbeidslyst. Mange her driver og har drevet med restaurering. artige prosjekter hvis for min del man jobber litt og litt og ikke gaper over for mye på en gang.
  2. Gjør jobben ordentlig så blir det en bra jobb. Snarveier blir trøbbel. Stor jobb er potensiale til å bli bra jobb
  3. Har min andre D1 med 300tdi motor og automat. Drømmer om en manuell kasse i den ny som heter Blueberry i prosjekt tråden. Men det er mye kos å pusse bil. Har ingen formeninger om D2 men ikke bygg om motor og gir, ødelegger litt og hvis Gaute har sakt sitt så er nok det noe man bør lytte til. er D1 i orden så la den forbli det er min anbefaling. Har sett noen klipp på youtube om folk som installerer en boostpin. Tanken har slått meg, men er usikker på om det er så lurt uten en komplett oppgradering med ny intercooler m.m men lag en prosjekt tråd og les andres så får man ofte hjelp og veiledning
  4. @Erik Iversen tror jeg du finner en løsning på hva du trenger og ønsker. Men er aldri lett det der. Hadde jo noen planer med min forrige som jeg begynte på men som valgte å selv avslutte sitt eget liv som funk kjøretøy. Som @Elvehundre sier så har man mange ideer og noen kommer til live andre forblir ideer og det er kanskje greit. Synd ho ikke vil nærme seg Defenderen, men kanskje greit å ha noe for seg selv også. Hehe. Har ikke den utfordringen her, her er det så lenge den ikke har skilt er det ikke noe å samle på Kanskje ikke slik ho sier det men poenget er det samme. Ikke vet jeg kanskje di endre mening om di flotter den opp litt. Defenderen altså. Hehehe @Elvehundre stemmer at jeg har sluttet med shorts og begynt med jakke. Dette skjedde siste uka i September. Men fikk hjelp av en i shorts å hente bilen 30 sept så det er ikke forseint enda. Men nå skal jeg ikke ødelegge tråden din. Men camping inni bilen eller telt på utsiden er nok min vei å gå. Budsjett overlanding
  5. Har du ikke en defender også eller har jeg misforstått? Jeg vurdere å bygge en kasse å sove oppe på i nye discoen med madrass. Kanskje litt ekstra isolasjon i vegger og tak. Ordne til isolasjons «gardiner» til vinduer av sølv folie sak som man bruker om vinteren til bobiler da de er litt tykkere en de fra biltema. Hadde jeg hatt defender så hadde det vært min garanterte løsning. Mer isolasjon og kanskje en varmekilde ala bobil som kan bruke litt gass. Du kjører jo med en 5kg på taket på RR’en om jeg ikke husker feil og bobilfirmaer har allerede den løsningen for å ha en fordeler/ forgreiner slik at får varme til gass ovn og gass til ovnen din for koking. Hater å fryse selv og fruen er ikke veldig begeistret for det heller men, gass varmer og en bobil med laber isolasjon funket som fjell når vi lekte oss i havet i lofoten i høstferien. Hilsen Andreas
  6. Trekkes fra salg. Blir omdisponert på andre felger
  7. Veldig bra. Var kanskje ett tegn om at du burde beholde den.
  8. Seipet gode dekk til slags. blir solgt uten felg. står i Alta. halv pris av forhandler 3000kr kjøper ordener transport
  9. Jobber mot målet. Kan jo si at man konkurrerer mot handelsmessa. Kaffetreff blir det om det er bare en eller ti.
  10. Kaffetreff på Trasti og Trine i Alta. 100% av den oppmøte var NLRK medlem.
  11. GARGIA FJELLSTUE holder stengt i dag pga sykdom. Kan vi flytte til Trasti og Trine . 12-15 har de kake bord på Trasti og Trine. 13-15 er nok fint. Reiser ditt.
  12. Det er flott å følge deg Terje. Det gir mye god avstands veiledning
  13. En liten økt i dag etter en gåtur rundt i Alta for å handle litt. Det ble preppet ferdig bak med ferro-bet ett strøk der jeg kom til, demontert og ordnet litt matter etc. Tok stålbørste og gikk over kanaler og litt under og fant noen områder i hjulbuene bak. Så blir spennende med Litt bedre lys å ta se hvor mye der er. kjøpt sparkel og lakk men ventet på en ferro-bet rustomvandler og primer for å gi den ett fint strøk til bak med det før sparkling og tetting av hull før jeg skal lakke over også behandle med Fluid Film. De to øverste bildene viser en lekkasje som ikke skal være der er dette toppakkingen eller bare rundt slangen? Vanskelig å se kanskje. Det andre lurer jeg på om er rundt eksosmanifoilen og motoren. Bilde 3 og 4 viser bare hva jeg har tenkt å bytte da jeg ser at den ene slange delen er gnagd hull på. Silikon neste. Bilde 5 og 6 er Diesel filteret og tilførsels slanger. Fikk tips (youtube) at man kunne sjekke de skruene da det er hull i dem da det kunne sette seg dritt der, da vi har kalde vintere her så tenkte jeg voks, de var rene. Diesel fed pump som er bilde 6 skal byttes ut. Det har jeg gjort en gang før og kjenner det gruer jeg meg til da det var en pyton jobb på 95 modellen Stallo og på denne er det mere ledninger og rør som kan gå i stykker. 7 og 8 er hva som var hoved oppgaven i dag. Ferro- bet. Tok en sjekk på vesker og under da jeg oppfatter bilen som litt fuktig under, kan være gammelt søl men vet ikke så får jobbe videre med det. Men nye filter, reimer og ny olje tror jeg skal bli godt for den. Tipper det er litt vedlikehold etterslep her. Takker for alle tilbakemeldingen, tips og råd jeg har fått også på PM. Helt uvurderlig for en nybegynner i «del restaurering». Ha en fin kveld. Andreas
  14. Tusen takk for premien jeg fikk i posten. Artig kuriositet.
  15. Takk for hjelpen. Nå blir det å ta vurderingen med i betraktning før evt kjøp. mvh Andreas
×
×
  • Create New...