Jump to content
LRforum

Espen Olsen

Members
  • Content Count

    115
  • Joined

  • Last visited

About Espen Olsen

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Ås

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ås

Recent Profile Visitors

349 profile views
  1. Jeg skifter nå topp på min 10p 1999 Defender 110 CSW. Delene (forsterket spaniatopp) kostet meg 22k hos EWS ferdig levert hos ham. Et alternativ er å skaffe en ny Td5 fra en utrangert Disco 2 som det finnes ganske mange av nå for tiden. Disse kan man få tak i for en OK pris f.eks. her på forumet. Hvis bilen ellers er fin og prisen er riktig ser jeg ikke noe problem. Diesel i olja kan godt være lekke kobbertetteringer for injektor(er). Dette er en kjent sak som også gjelder 15p så vidt jeg vet.
  2. Huffameien - det der kan trygt kalles havari.. Men det kan jo finnes mindre deler så som dieseltrykkregulator, radiator/intercooler, wiring harness, injektorer, ECU (hvis en programmerbar er ettermontert), viskovifte, etc....
  3. Treklosspatenten funker men for Defenderbruk kommer jeg til å anskaffe en tøffere en som ikke ville fått plass under rånevolvo. Hvert til sitt bruk..
  4. Espen Olsen

    Trimkam 2,25?

    "Trimkam" og "LR 2.25"? Her er det noe som ikke helt rimer. "Trimkam" og "V8" kunne jeg forstått. Poenget med en trrenggående bil bør være å ha en flat effektkurve fra motor for å unngå ukontrollert hjulspinn etc..
  5. For min egen del må jeg tilstå at volumet under baksetene er fylt opp med slepetau, tung hjulnøkkelarm, originaljekk, diverse... Er det mulig å få plass til en kasse der?
  6. Jeg har også en slik. For Defender syns jeg den løfter i laveste laget. Den er svært lav nedsenket så for Rånevolvo (tm) er den veldig kjekk.
  7. Takk - forumet, for gode innspill. Jeg går i første omgang for Lafterolfs løsning med rå linolje som gjentas og GuttormGs løsning med litt stålplate rundt skrustikka for sveisesprut. Jeg liker overflate med litt friksjon. Hvis dette blir for lite holdbart er det enkelt å legge på en stålplate a-la Gaute.
  8. Nå står min nye verkstedbenk klar. Den har benkeplate i 2" tykk gran limtre. Jeg lurer fælt på hva som er beste overflatebehandling. Jeg har 3 muligheter: 1) Ubehandlet. Fordeler: Ikke-glatt overflate, ingen jobb. Ulemper: Trekker til seg alt av væsker. 2) Lakket. Fordeler: Lett å rengjøre. Ulempe: Glatt. 3) Oljet med herdende linolje: Fordeler: Trekker ikke til seg vann. ikke glatt. Ulempe: Vanskeligere å rengjøre enn en lakket. Er det noen synspunkter og/eller erfaringer?
  9. Kombinasjonen av den offisielle verkstedhåndboka nevnt over med Haynes hobbymekkebok er ofte nyttig siden det i sistnevnte ofte står nyttige småtips for hjemmemekkere.
  10. Flott bil å lære seg å skru på! Min andre bil var en LR88 Serie II. Den tok jeg helt fra hverandre og satte den deretter sammen igjen og lagde den slik jeg ville ha den. Dette kan du gjøre forholdsvis greit med en seriebil siden alt er *skrudd* eller naglet sammen. Det er veldig vanskelig med en vanlig bil.
  11. Jeg kjører 10p med 15p ECU. Det er et eget map for dette som kan lastes inn fra f.eks. Nanocom for å få dette til å funke uten problemer. Uten å gjøre dette kan du sikkert få de nevnte feilmeldinger.
  12. Ja. 110 CSW er verdens beste familiebil men jeg er litt skeptisk til sikkerheten ved mulig velt.
  13. Vil veltebøylen passe på Defender 110 CSW?
×
×
  • Create New...