Riktig, 200tdi og vifta maksimalt utilgjengelig oppunder dashbordet. Og den går ikke på full hastighet heller, altså uten noen av motstandene. Det umiddelbare problemet synes å være at den ikke får strøm, ettersom jeg ikke finner spenning på noen av de fem punktene i kontakten på høyre side av varmeapparatet, der ledningsbunten går bak og rundt apparatet. Om jeg bare visste hvilken ledning som leder strøm til kontakten, kunne jeg prøve å sette strøm på den, så ville det vel vise seg om det er det egentlige problemet, eller om jeg må ut igjen med hele dritten. Å prøve å følge ledninger i den armtjukke bunten med forgreninger alle vegne, ser jeg mørkt på.
Det hadde kanskje hjulpet å forstå hva de to andre ledningene er til. (En er jord, og en er bare koblet til en av de andre.) Man skulle jo tro at det klarer seg med strøm inn - de tre ledningene fra kontakten bør kunne gå rett til motoren, via de to alternative motstandene. Og så er det jo greit med jord, sjølv om man skulle tro at det kunne jordes via den blikkboksen som varmeapparathuset er. Men du finnarne mener ledningene går fra bryteren tilbake til kontakten. Hvis det stemmer, lurer jeg fremdeles på hvor det blir av dem i virvaret, og hva poenget er.
Nåja, jeg får rusle ut og se om jeg forstår noe mer.