Gå til innhold

FrodeS

Medlemmer
  • Innlegg

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Location
    Råholt

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Eidsvoll

FrodeS sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei. Jeg vurderer å ta turen. Det er noen år siden sist nå. Har ingen LR, men en relativt original 2000 Jeep Grand Cherokee. Er det noe å komme drassende med? Jeg er ikke så glad i å stå i 2 meter gjørme med 8000 rpm og svartrøyk i alle retninger, men syns det er mer stas med teknisk kjøring som kan være litt plundrete, men samtidig med mulighet til å kjøre bilen hjem igjen uten at den ser ut som den har vært med i bilcross. Er det mange som har barn med seg? Jeg har ei på 9 som kanskje vil være med.
  2. ATV'n står på en 1300 kg gaupen-henger med vipp nå. Om ønskelig kan henger lånes. Må i såfall hentes på Råholt.
  3. Jeg sitter med en liten ATV som skulle.vært nordover. Noen som kan hjelpe? Den står på Råholt i Eidsvoll nå. Jeg kan ta den med oppover til Øvre Rendal og evt til Tynset kommende uke, men trenger hjelp til å få den helt opp mot Tromsø. Ring/sms gjerne på 95753008, eller e-post til Frode.strand@gmail.com
  4. FrodeS

    Åttern

    Det er egentlig kun vårt kjære "miljøparti" Venstre, med Ola Elvestuen i spissen, som er for innføring av denne avgiften. Regjeringen og KrF dilter etter. Jeg har vært i kontakt med KrF, og de vet knapt hva LPG er for noe en gang, de har bare gått med på dette for å få gjennomslag for andre ting. Venstre gjemmer seg bak at det er "flertall i stortinget". Flogass har gjort en bra innsats i denne saken, og fortjener ros for det. Jeg har vært i kontakt med, eller prøvd å kontakte KrF, FrP, AP, NAF, NAAF, AmCar, LPG Norge, Høyre, Samferdselsministeren og en god del andre. Fordelene med LPG er jo åpenbare, da det brenner så rent at man fint kan fyre med åpen gasspeis innendørs. Ulempen er at det foreløpig kommer fra ikke-fornybare ressurser, og på den måten bidrar til utslipp av CO2. Politikerne har bestemt at ren luft ikke er så viktig, at reduksjon i utslippet av CO2 er det eneste som har betydning. Oppfordrer alle til å mase der de kan, for å få politikerne til å snu i dette vedtaket. Vi kjører en 2004-modell Mercedes E240 4matic, og brukte 30k på å bygge den om til gass. Rent personlig gir jeg egentlig litt beng i om det er miljøvennlig eller ikke. Jeg bryr meg om økonomien. Hadde det ikke vært økonomi i å kjøre på LPG, hadde vi heller kjøpt dieselbil. Merca går på ca. 1,3 - 1,4 på mila med LPG, dvs. ca. kr. 9,- pr. mil. Med dagens gasspris, blir det omtrentlig som en tilsvarende diesel. Beklager avsporingen ... Forøvrig smart guttunge. "pappa, kan jeg får en LR?". "Selvsagt, gutten min. Pappa ordner" ?
  5. Neinei, syter ikke. Prøver bare å være en god venn med nyttig forslag til julegave.
  6. Hva gir man en nyslått P38-eier i julegave? Medlemskap med veihjelp hos NAF? Bedre med Falck? Viking? Jeg har aldri hatt sånt, så jeg har ikke så mye erfaring.
  7. Som andre har sagt, mål temperatur på vannet som går ut og inn. Du bør også ganske lett kjenne på rørene om det er varme der. Ser du har flowmeter på kursen, hva sier det? Har du flow og varme, så er det bare å vente. Varmerør i betong har ekstremt treg responstid. Jeg kjører 35C i gulvene her, og det tar minst et halvt døgn før jeg begynner å kjenne noe særlig. 1000 watt er hva det er. Burde funke fint til å holde varme i et lite badegulv. Jeg har brukt en 1500 watt bereder til hele kjelleren en stund. Stilte den til 60C. Bare 20 liter, så når et nytt gulv åpnet, og det strømmet inn med kaldt vann, tok det ganske lang tid før tanken greide å få opp varmen igjen. Vannbåren varme i betonggulv fungerer best når det bare får stå og surre og gå. Glem nattsenking og sånt. Jeg bygger også hjemmemekk varmeanlegg. Ikke oppdatert på en stund nå, men jeg har skrevet litt om det her: http://www.byggebolig.no/tekniske-losninger/frodes-bygger-varmeanlegg
  8. Mange takk for hyggelig og ryddig handel.
  9. Tullball. Uten sånne krykker må man bare bruke hue i stedet. Enhver idiot kan jo ta seg frem når alt er sperret :-)
  10. Riktignok er det bra med fjæringsvei på Landrover, men å påstå at XJ er dårlig, det blir litt for dumt, vel? Problemet er plassen, men med ørlitegrann heving og litt kapping her og der, blir det ganske bra. Under er et litt tilfeldig bilde fra i vinter. På bildet er det ikke så mye mer å gå på bak, men masse foran. De har spiralfjærer foran, som gir godt med flex.
  11. Håper å få med meg dette, men lurer på noen småting: Treffet avsluttes søndag, men prisen inkluderer brunsj mandag? Hvis man kommer fredag, kan man være med på nattkjøring fredag, mens hvis man kommer lørdag, kan man være med på nattkjøring lørdag. Er det nattkjøring begge dagene, og man får kun vært med på det den dagen man kommer, eller er det bare en skrivefeil?
  12. Det blir antakelig greit trøkk på Nebbenes til helga :-) http://www.eub.no/article/20140515/ARTICLE/140519952
×
×
  • Opprett ny...