Jump to content
LRforum

Tysen

LRF Society
  • Content Count

    557
  • Joined

  • Last visited

About Tysen

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Tysnes

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tysnes

Recent Profile Visitors

1,199 profile views
  1. Har ikke forsket noe på dette, men er det slik at det er en membran i den originale som bare kan pilles bort? Og så tut og kjør? Gjorde det med tanklokket siden det ble vakuum i dieseltanken, og det har fungert fint siden bilen var ny for meg :-)
  2. Kan dette vedlegget ha noe nyttig informasjon i saken? LTB00100 Vehicle Not Starting at Low Ambient Temperatures.pdf
  3. Følger med på denne. Stoler på at du finner en løsning for oss alle som gjør at vi kan kontrollere Webastoen :-)
  4. Det er sikkert noen av diagnoseleseren som gir tilgang til dette, men kan ikke se at min Lynx gir tilgang til dette. Har og lest at det er vanlig å få en Webasto service stasjon til å slette koder, men da kan du sikkert økonomisk gjerne kjøpe deg en Altox i stedenfor :-) Så har du med ett en parkeringsvarmer i stedenfor bare en tillegsvarmer. Men godt mulig du må gjøre noe service på brennkammeret også, men det må da være enklere det enn å overhale en bakdiff :-)
  5. Dette står det mye om på Disco siden. En kjent feil med de er at brennkammeret sotes ned, og må rengjøres. Eg kjøpte til slutt "ny" webasto i fra den samme dansken som solgte Altox styringene de første årene her på forumet. Eg koblet da Altox styring av webastoen på min D3, og det fungerte sån tålig bra, men ikke så bra som den originale webastostyringen som eg senere hadde i min D4. Har lest om de som klarer å koble seg inn i bilens system og styre webastoen med hjelp av bare et originalt webasto tidsur, og så fortelle bilen at den egentlig er russisk. Men har ikke helt klart å bli klok nok p
  6. Da blir det en samlebestilling i fra Eurodel i løpet av helgen, med oljer til gir og differ fremme og bak. Mulig motoren skal få noe annet en biltema i år og, men det får eg ta en grundig vurdering på :-) Tror eg velger 11 liter olje i fra Aisin, den er billigst, og det er nå de som lager girkassen også. uten at det nødvendigvis skal sees på som en kvallitsekreftelse.
  7. Ja ser det. Holdt på å gå på en smell og bestille i fra en annen, men der var pris uten mva. Det som er hodebry er at når jeg legger in reg. nummer på de ulike nettbutikkene, er de ganske ening om at bilen min skal ha JWS3309 olje, men boka sier AW-1, som da skal være JWS 3324 Ja det var Autodock som nesten ble benyttet :-) Linken viser til litt av vert, er det denne du bruker: LIQUI MOLY 1800? Tenker at ASIN ATF 6+ og kan være ok?
  8. Takk for nyttig info. Har funnet en del mer info sjøl også i den siste tiden, men håpte min 2011 trengte den tidligere oljespekken, som de da har på Biltema. Ser nå at det er Nippon AW-1 som står i boka, og denne tilsvarer JWS 3324, og ikke JWS 3309. TYPISK! Men spørsmålet er om det har så mye å si? Leser og på ulike steder at det er ikke hva som står i boka, men det som er listet på VIN nummeret, men det klarer eg ikke helt å finne ut av. det kjedelige med denne bilen som er en MY11, er at det ble en del endringer dette året, og jeg fikk til dømes feil glødeplugger når jeg bestilte dette.
  9. Takk for bra informasjon. Sunn fornuft går i min verden langt foran salgspropaganda, så den stoler eg på :-)
  10. Har en del service som må tas på bilen min i år, og da må eg vel gjerne prøve meg på noe av det sjøl. Har sett på YouTube at det å bytte olje på bak og fremre diff ikke skal vær noe vanskligere en å bytte dette på andre biler, så det får eg prøve meg på. Noen som har riktig oljespesifikasjoner som skal brukes? Noe som kan kjøpes på Biltema? Så er det det som eg altid har feiget ut på tidligere, men som gjerne må prøves . Har tenkt å bytte olje på automatgiret, og da gjerne 2-3 ganger "fortløpende" for å få ut det meste av den gamle. Er dette en olje som kan kjøpes på Biltema?
  11. Takker. Takk for tilbud om lån av verktøy, men når det kommer til registerreim skifte feiger eg som regel ut. konsekvensen av å rote til noe blir fort litt for stor. Pleier å sette det bort til det lokale verkstedet, og tenker de da kan ta dette reimhjulet i samme slengen. Er det noen av de merkene på Eurodel som er bra eller dårlig?
  12. Ok, eg har bare en Lynx, men har i grunn aldri undersøkt om det er mulig med den. Må ta en titt når motivasjonen kommer over meg.
  13. Hva er dette for noe?? Skal bytte registerreim og drivreim + strammere++ nå i år, og mad vel da ta med denne delen også. Noen link eller bilde av dette frihjulet?
  14. Eg kjøpte nye glødeplugger til min i fjor, men byttet ikke, da eg fikk 12V og skulle hatt 5V. Etter å ha saumfart tidligere verksted faktura som fulgte med bilkjøpet, såg eg til slutt at dette var gjort tidligere, så eg gav meg med dette prosjektet. det er jo ikke heilt rett fram å gjøre det på denne motoren heller. Må helst av med innsuget, og da gjør eg det ikke før det må gjøres. Men den starter fint i -10, og det hadde den vel heller ikke gjort om pluggene var kaputt. Men har en feilmelding som stadig kommer opp med: Glow Plug Control Module to PCM Communication Circuit - Signal stuck high
×
×
  • Create New...