Jump to content
LRforum

Tysen

LRF Society
  • Content Count

    568
  • Joined

  • Last visited

About Tysen

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Tysnes

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tysnes

Recent Profile Visitors

1,338 profile views
  1. Kan nok ikke skylde de engelske ingentinggjørene for denne utfiklingen. Eg kjører i dag en FL2, som er skrudd i sammen av vanlige standard hyllevarer i fra flere andre produsenter, og har fellesdeler med flere av de vanlige bilene rundt oss i dag. Det er akkurat like dumt, om ikke dummere på denne. det som er servicevenlig på den biltypen de først ble laget til, passer over hode ikke i lag med en annen bilkonfigurasjon. Bruken av standard deler har resultert i mange håpløse konfigurasjoner i landrovere. det å bytte olje på framdiffen på en FL2 er svært knotete. Det å bytte bakre glødeplugg ell
  2. Tanken er nok at man skal suge ut gammel olje i gjennom påfyllingshullet. Er nå i vertfall så dumt tillaget på nyere versjoner av arten. Eg mener å huske at eg fjernet hele lokket på bakdiffen når eg tømte minn, men nå var det bakdiff til en 1,8 bensin i fra 1999, så mulig det ble annerledes på nyere modeller.
  3. Jeg gikk til slutt lei av å stadig drive med prevantivt vedlikehold, og var avhengig av en bil som fungerte hver morgen. Så eg oppgraderte til en nyere D4. Meget fornøyd med den, men til slutt begynte de samme delene å skrangle på den også, som eg tidligere hadde byttet på D3en, så da nedskalerte eg til en FL2 Eg bytta til vanlig standard D3S spiralfjører uten heving, da eg holder meg på opparbeidet vei av ulik kvalitet. Var fornøyd med det, og meiner den dag i dag at kjørekomforten med nye dempere og spiralfjører var langt bedre enn med slitte standard dempere og luft.
  4. Hei, det kan se ut for at Eurodeler har sluttet å forhandle Aisin olje. Kan ikke finne tilbake til den eg kjøpte lengre. Men det kan nok også brukes tilsvarende oljer i fra andre produsenter.
  5. Hei, begynner å bli en del år siden eg kjørte og skrudde på FL1, men meiner eg brukte enden på skralla rett i firkanthullet?
  6. Meget imponert. Dette er akkurat hva eg hadde lyst til å gjøre med min D3, men manglet til slutt både tid, mulighet og pågangsmot for å gjøre noe mer en konvertering til spiral, og bytte de slitedelene eg kom til uten å skille ramme og karosseri. Fjernet en hel del overflate rust på rammen eg og, men kommer jo ikke skikkelig til uten å ta av rammen, så det ble nok ikke i nærheten av ditt resultat. Denne blir det gøy å følge med på fremover.
  7. Eg klarte (trur eg) å stoppe rusten på min FL2 i tide. Men det ble svarte hjulbuer rundt hele bilen før eg blei ferdig :-) Om du er heldig, kan det jo være det er laget deler til en bil som ligner så pass mye, at du kan kappe ut den delen du trenger og lappe inn? Får ta deg en tur på ulike parkeringsplasser og måle litt :-) Men til en annen ting, som du mulig har erfaring med. Eg skal nå bytte begge kanaler på en Golf som datteren min bestemte var et bra kjøp. I lag med lignede hjulbueproblematikk som du nok opplever. Hva behandler eg baksiden av delene med, før de sveises fa
  8. Det skal jo og suges ut litt olje i fra framdiffen, etter at det først er fyllt opp til hullet. Men om det gjør noe å kjøre med for mye olje på framdiffen vet eg ikke. Kan tenkes at de fleste uroginale verkstedene heller ikke kjenner til dette, og eg har i vertfall ikke lest om noen som har problem med framdiff. Dårlig bakdiff er mer et kjent tilfelle, men eg satser på at eg har den nye typen haldex på min MY11 som gjør livet litt bedre for diffen. Mulig eg må kjøpe meg to ekstra ramper, slik at eg kan få bilen litt mer opp i fra bakken i en plan stilling, og da mulig komme meg i p
  9. Jeg betalte for ny olje på Haldexen og i fjor, men med tanke på at det andre som ble gjort, ikke var riktig, skal man vel være optimistisk om man skal tro at de klarte å gjøre det riktig på Haldexen. Men hører eller merker ikke noe, og hadde ikke tenkt å rote meg bort i Haldexen nå. Den oljen som de hadde fylt på bakdiffen, er egentlig til framdiffen, og om den viskositeten er bedre eller verre for tannhjul og lager er eg ikke sikker på. Men grått var det. Får ta en kontroll til neste år, og bytte en gang til om det ser like galt ut. Blir det havari er det bra du har en liggende i reserve.
  10. Heisan. Servicen min skrider frem sakte med sikkert. Startet med å bytte olje på bakdiffen to ganger. Selv om eg betalte for denne opperasjonen i fjor, i formindelse med en hjulstilling, så ble ikke dette utført mer riktig en selve hjulstillingen. Her hadde de fyllt på feil olje ser eg nå på kviteringen, og det som kom ut var en grå metallik sminke som sikkert hadde tatt seg bra ut på et nyttårsball i ungdommen. Men håper nå at det holder seg bra en stund. Så har eg byttet olje på automaten to ganger, og skal ta tredje runde til helgen. begge deler er en enkel opperasjon.
  11. Har ikke forsket noe på dette, men er det slik at det er en membran i den originale som bare kan pilles bort? Og så tut og kjør? Gjorde det med tanklokket siden det ble vakuum i dieseltanken, og det har fungert fint siden bilen var ny for meg :-)
  12. Kan dette vedlegget ha noe nyttig informasjon i saken? LTB00100 Vehicle Not Starting at Low Ambient Temperatures.pdf
  13. Følger med på denne. Stoler på at du finner en løsning for oss alle som gjør at vi kan kontrollere Webastoen :-)
  14. Det er sikkert noen av diagnoseleseren som gir tilgang til dette, men kan ikke se at min Lynx gir tilgang til dette. Har og lest at det er vanlig å få en Webasto service stasjon til å slette koder, men da kan du sikkert økonomisk gjerne kjøpe deg en Altox i stedenfor :-) Så har du med ett en parkeringsvarmer i stedenfor bare en tillegsvarmer. Men godt mulig du må gjøre noe service på brennkammeret også, men det må da være enklere det enn å overhale en bakdiff :-)
×
×
  • Create New...