Gå til innhold

Børre Michelsen

LRF Society
  • Innlegg

    2 730
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

3 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fana, Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Nylige profilbesøk

3 968 profilvisninger

Børre Michelsen sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Da er hun hjemme igjen. Med godkjent Eu-kontroll og hjuloppheng justert. Nøyaktig ett år etter havariet. Feilmelding på turbo forsvant etter noen timers kjøring, men skal ta en økt og få renset kontakter.
  2. Alle kabler og plugger skal være på plass. Var ingen feil etter test i går, kjørte diagnose flere ganger. Skal få lest av feilkoden når jeg henter bilen i ettermiddag. Jeg stoppet på et busstopp for å sjekke feilen, og så i speilet at det kom en svart eksossky i det jeg kjørte ut fra stoppet. Har byttet alle turboslanger, men det kan selvfølgelig være en slangeklemme som ikke er ordentlig dradd til. Ny turbo (Og motor) må ikke programmeres inn. Kun steering sensor som må kalibreres.
  3. Så, da er hun levert til verksted for firehjulskontroll, eu-kontroll og påfylling av ac-gass. Sto til midnatt i går og fikset elektriske gremlins.. Måtte blant annet trekke en ny kabel til ventilblokken foran. På vei til verkstedet i dag morges (første tur bortsett fra testkjøring fra garasjen og hjem i natt) fikk jeg en engine failure, og turbotrykk forsvant. Noterte ikke ned feilkoden, men mener det var boost controll eller noe sånt. Med en ny turbo burde vel ikke akuratorarmen gå tregt? Skal sies at det til tider har vært mye støv og møkk i garasjen, og motor har stått med den nye turboen i nærmere 2 mnd i dette miljøet. (Alle inntak osv var plugget igjen på motor mens dette pågikk) Noen som har tanker om hva som kan være årsaken til dette?
  4. Haha Ja hun trenger noen lykter osv.. Men LR har ikke glemt arven sin!
  5. Takk alle. Hun var ute av garasjen er liten luftetur i dag. Første gang med egen maskin på nærmere et år. Noen småfeil på det elektriske. Høyre ventilblokk går i feil blant annet. Alt har stått i et år, så det er forsåvidt ikke uventet. @Howard Jeg monterte hjul på noen europaller som jeg hadde karosseriet på. Rammen står jo på egne hjul. Bilder skal taes når hun er ferdig og shinet, men her er et bilde fra kveldens luftetur.
  6. En liten update. Planen er å senke karosseriet på rammen denne helgen. I dag skal litt småting på plass på karosseriet, og i morgen blir den store dagen... prøve å starte motoren. Krysser fingrene for at den starter...
  7. Hei. Holder til i en verkstedshall langs Krokeideveien i Fana.
  8. Problemet er at den ikke løfter lengre... Har funnet feilen, og det er tricky å få fixet... Men det er bare å komme på besøk. Er der hver ettrmiddag stort sett. Send meg en pm om du vil komme bortom.
  9. Hehe ja.. Det skal gjøre litt vondt. Har sjekket kabler osv, men takk for tipset. Fikk en lei nedtur i går. Når karosseriet skulle opp i luften, gikk løftebukken i stykker... så akkurat nå er det full stopp.. Nå var alt så og si klart for å sette på igjen karosseriet etter over 3 mnd og 300 arbeidstimer. Festlig.. så om noen har en løftebukk til salgs, gi meg en lyd.
  10. Lykke til videre. Min største utfordring har egentlig ikke vært Discoen, men meg selv. Merker at jeg ikke er 20 (eller 30..) lengre. Har hatt vondt steder jeg ikke viste om at jeg kunne ha vondt.. Men gøy er det! Plenty, her på forumet har forøvrig stilt opp og gitt meg masse hjelp og psykisk støtte i litt tunge stunder
  11. Rammen fikk lov å titte litt ut for første gang på lenge. Nå er karosseriet på løftebukken for en siste innsats før det heises på plass.
  12. Takk for hyggelige ord. I dag sto hun på egne bein igjen for første gang på 3 mnd.
×
×
  • Opprett ny...