Jump to content
LRforum

Børre Michelsen

LRF Society
  • Content Count

    2,704
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About Børre Michelsen

  • Rank
    Maddog

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fana, Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

2,085 profile views
  1. Sweet! Den har jeg ikke sett. Takk for tipset, skal studeres
  2. Takk for mange gode tips! Venter på at garasjeplassen skal bli klar, ser ut til at det er rett rundt hjørnet. Kommer til å lage en egen tråd med bilder osv når jeg går i gang.
  3. Noen som har et tips til hvor jeg kan få kjøpt en torque converter?
  4. 475£ hos ff omg..God idé, Siggen. Skal sjekke med dem. https://www.famousfour.co.uk/new_parts/partslist?veh=disco_3&sec=exht&sub_sec=frontms .
  5. Crossover? Edit: ja, akkurat.. googlet litt, det kan nok være en idé å bytte!
  6. Så tråden om turbobytte. Er enig. Har lyst til å bytte. En ny turbo blir en pølse i slaktetiden. Skal høre med motor&gear om de gir litt rabatt om jeg kjøper alt hos dem. Ellers sjekker jeg med Hermes.
  7. Har fått pris fra motor og gear. Ca den prisen du nevner ink mva og frakt. Raskt og hyggelig svar. Motoren leveres uten turbo, starter og dynamo. Tenker at starter og dynamo kjøpes nytt, men hva med turboen? Kjøpe ny, eller få overhalt den som står på min motor nå? Regner med at det er en fare for at det kan ha kommet metallfragmenter i oljen etter havariet som kan ha gjort ugang i turboen..
  8. Deilige bilder! Skal sende en henvendelse til Motor & gear AS. Takk for tipset :-)
  9. Alle er herved invitert til kaffe under bodylift. Hadde vært bra å få tak i en overhalt motor med garanti. Kommer til å legge ned en del tid og penger i dette. Ingen som har noen gode erfaringer med pushere av motorer her i Norge? Evt utlandet?
  10. Takk til dere begge for gode råd. Den posten på disco3 var akkurat det jeg trenkte på. Satt akkurat og leste litt om TC-bytte nå, så ja, den bør vel definitivt byttes når motor og gearkasse er splittet. Virker å være en relativ grei jobb? Det viktigste er tydeligvis å få den ordentlig på plass.
  11. Hadde avskrevet Discoen etter motorhaveri i sommer. http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/95508-motorhavari-discovery-3-2006-på-ferie-i-danmark/ Jeg manglet fasilitetene til å foreta et bodylift. Nå har det dukket opp en mulighet til å bruke et garasje/lagerhallanlegg med løftebukk bare 10 minutter unna der jeg bor, så da tenker jeg å ha en gjenoppliving av Discoen i løpet av vinteren. Tenker å gjøre følgende: Få løftet av body. Børste av overflaterust og få grunnet og malt rammen Skifte bremserør Skifte alle bærearmer Skifte kompressor Gå over og skifte evt andre rør og slanger under vannlinjen Skifte til ny motor Andre ting jeg bør tenke på når body er av? Har forstått at det å løfte av bodyen ikke er en spesielt komplisert affære. Er det riktig oppfattet? Samme med selve motorbyttet. Er det noen store utfordringer ifm dette? Finnes det en grei manual på dette? Er det noen som har noen gode tips til hvor jeg kan få tak i en nyoverhalt motor, evt tips om seriøse leverandører. Tips mottas med takknemmelighet. Om jeg går for dette prosjektet skal jeg selvsagt dokumentere så mye som mulig her på forumet.
  12. Tenkte mye det samme. Enig i at det kan se ut som lagerbaner, muligens fra veiv.
  13. Fikk bilen hjem nå. Alt ble satt litt på hold grunnet sykdom i familien. Tappet oljen og skrudde av bunnpannen, og fant desverre metallbiter.. så da blir dessverre et langt og godt eierskap avsluttet for min del. Har ikke fasiliteter til å foreta motorbytte i garasjen min. Legger ved noen bilder av det som lå i bunnpannen. Om noen er interessert i å overta henne, er det bare å skrike ut. Legger henne ut på finn om noen dager.
×
×
  • Create New...