Jump to content
LRforum

oggioffshore

LRF Society
  • Content Count

    4,012
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About oggioffshore

  • Rank
    Oggien

Contact Methods

  • MSN
    Brukerikkedetvel
  • Website URL
    http://trorikkedetdu
  • ICQ
    allevetjodet
  • Yahoo
    etc.etc
  • Jabber
    ikkesomegvetom
  • Skype
    heltuteeller

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen
  • Interests
    Liker best å gjøre det selv.....
    Biler: Audi- Land Rover- veteran.Skru på gamle biler
    Elektronikk, RC, Filmer, lese og ellers bare nyte livet.
    I det siste blitt veldig opphengt i Droner. Og blitt pappa på toppen av det hele :-)
    Drømmer om å tilbringe mere tid i Finnmark og om hvite vintre.....
    Traxxas defender og alt det digge stæsjet som kan kjøpes.

    Digger LED lys....

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen,brg vest, Oggis garage

Recent Profile Visitors

3,592 profile views
  1. Eg brukte varmluft pistol. Tror eg brukte steke ovn 1st gang. Går helt fint. Men ikke over 80 grader mener eg.
  2. Skal sjekke, seff kommer det en offshore tur å utsetter feil søking. Får krype under dele bilen og sjekke
  3. Nå kan eg fint bevege akslingen sideveis til den treffer metall ringen. Den ligger jo litt nedpå og... Vibrasjoner i dekk vil jo være der hele tiden uavhengig av turtall og gass på drag. Føler ikke at dette er dekk. Men må jo sjekkes. Snart vinter dekk sesong
  4. Okej... bra innspill, Det gjør ikke min. Men må dobbelt sjekke. Det vil jo være veldig tydelig om den lå å jaget mens man kjørte Men eg har vibrasjoner i spes 3 gear mellom 30-60 km / t ....
  5. Ja. Så lurer eg på hvordan folk konstanterer at mellom akslingen er årsak til vibrasjoner i bilen. Tenker kanskje at, det dunket man får i bilen etter å ha sluppet gassen, og så gir på igjen, kanskje kan være at akslingen vrir seg litt inn mot stålet før den kommer i balanse igjen, seff slakk i kryss etc, vil jo kanskje gi samme " dunket" i bilen. Hvor slapp/ myk er opphengs lageret i gummi nhytt, kontra etter 220 K / km. Hvordan skille mellom konverter shrudder & ubalanse i akslingen. Da eg ikke er helt sikker på hva jeg har. Vil tro at mellomakslingen også kan komme i vibrasjon/ resonans på gitte turtall og pådrag.... uten å egentlig vite dette. Det anbefales såvidt eg har lest, også bytte akslingen i forb med konverter bytte. Så aksling kjøper eg nok . Men "uorginal" eller " orginal" Hvem produserer egentlig den orginale for Land Rover ? Ser det er 2 forskjellige + "orginal" aksling på markedet. ODM GKN Orginal. Orginale er dobbel pris, og 3 kg lettere enn de andre. Hvor mye betyr egentlig den vekta i praksis / daglig drift. Er vel endel her inne, som har byttet den ene og det andre i denne forbindelse. Tenkte tråden her kan bidra til å belyse litt av dette.
  6. Du må nok av med glasset... ligger mange tråder på hvordan det gjøres... lett oppvarming.... og begynne demontere.
  7. Tror det er en liten motor el elektro magnet som vipper dette opp, Er bare åpne og se. Googlexenon projector, så finner man sikkert noe som kan gi peke pinn på virke måte. Går antagelig bare tregt eller henger på noe.
  8. Bare hyggelig. Kan være lurt å sjekke de slange klemmene. Den øverste satt løst på min og en kompis sin som vi gjorde samme jobben på idag. Hadde eg hatt pumpe, til å pumpe inn oljen med, kunne man tatt inn en time. Hadde man også, hatt nok olje, ville eg pumpet igjennom til det kom ut ren olje andre slangen. Men da må det nok tappes av nede på kassen etterpå. Stemningen i garasjen etter mekking VID_20200922_230458.mp4
  9. Defa vil ikke gi tilleggs varme når det bikker 20 minus.... De fleste biler med tilleggs varmer, har samme utfordringer med brennkammer etc, mest pga små kjøring. Snakker vi langt nord forresten.? https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.disco3.co.uk/wiki/Fuel_Burning_Heater&ved=2ahUKEwiSk57h2P3rAhWGxqQKHWRcBLMQFjAAegQIExAC&usg=AOvVaw1v4591cc_h3CNYsUz40IxH https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.disco3.co.uk/forum/topic136766.html&ved=2ahUKEwiSk57h2P3rAhWGxqQKHWRcBLMQFjABegQIExAQ&usg=AOvVaw3cL8-0g_jzXOFMvr0VfJ4n
  10. Har du ikke montert tilleggs utstyr som altox, BAS remote El. l Er det bilen som starter den når ute temp er u 5grader. Tenker dette er omtalt i bruker manual på bilen. Google fbh remote, så finner du nok utav det
  11. Kassen ble bra den har bare kjørt kort tur, men har fortsatt samme symptomer. Selv med Tranny innabords. Vet ikke hvor kjapt den virker? Men har også fått en ny lyd, som kan minne om lekkasje i turbo slanger. Derav ujevn gange og skjelving i bilen kanskje? Skal prøve ta en lengre tur. Og se hvordan den oppfører seg.
  12. Da gikk man for olje bytte. Lot gearkasse tømme seg selv for olje. Tenker det kom ut ca 7 liter +/- Ned med bunnpanne. Løste ned solenoid blokka. Byttet 5 pakninger opp i kassen. Inn med blokka, nytt filter og skru på bunnplate. Begynte fylle olje gjennom olje kjøler. Festet lang slange, og fylte lunken olje inn den veien. Tok litt tid da eg ikke hadde pumpe tilgjengelig. Kom litt mere olje inn enn det eg fikk ut, Startet bilen, og lot oljen bli varm, kjørte en liten tur, sjekket olje nivå, og lot det renne ut til det var flush med fylle hull på kassen ca 0,5 liter kom ut. Hev også innpå 2 tuber med Dr Tranny. Kort versjonen VID_20200921_144937.mp4 VID_20200921_223950.mp4
  13. Har jo lest at olje og filter bytte ikke vil hjelpe mot shrudder i konverter. Men har no lyst å prøve. Adaptiv reset hjelper vel heller ikke.? Så tenker eg, overhale kassen på delebil og bytte. Eller bytte kassene og overhale den som er på bilen eg bruker. Utfordringen er jo at eg helst skulle gjort dette igår. Bestiller ny konverter, den slipper man vel ikke unna.
×
×
  • Create New...