Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Tuscan

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 834
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

3 følgere

Om Tuscan

  • Rang
    Tuscan Blue

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.range-rover-classic.com/
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fetsund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fetsund

Nylige profilbesøk

704 profilvisninger
  1. Det er bra. Takk for bekreftelse og deling av erfaring. Et nytt spørsmål: Når de store lagrene skal inn, bør da aluminiumshuset (eller hva man skal kalle det) varmes skikkelig opp, slik at lageret litt lettere kommer på plass? Husker jeg sleit skikkelig sist, da med kaldt gearkassehus. Forøvring - en fin link her Bilde lånt fra linken over:
  2. I LR Workshop manualene står det at man skal shimse opp diverse deler i gearkasse ved å finne riktig 'rolling resistance' med en snor og en fiskevekt. Mitt spørsmål er: Måler man 'rolling resistance' mens delen er i bevegelse og snurrer, eller er det før bevelsen begynner? Jeg har erfaring med at det er høyere kraft som skal til før bevegelsen starter enn når den snurrer. Kunne vært greit å få en bekreftelse fra noen som vet.
  3. Tuscan

    ELEKTRONISK Tenning

    Oj, det var morsomt å se. Jeg har kjørt med Luminition PMA50 elektronisk tenning i sikkert 15 år. Stabil og god tenning i alle de årene. Begynte neste å savne stifteåpning, søkeblad og platinafil etterhvert ..... Solid forbedring av tenningen !
  4. Tuscan

    Kamaksel valg for 3,5V8 high compr

    Jeg tok over litt for mye fra tråd-eier, så jeg justerte innholdet. Jeg får ta det tilbake på mine egne innlegg/tråder.
  5. Tuscan

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Det så litt slitt ut og veldig slitt ut på de bildene. Spørsmålet er hvor slitt er litt slitt av betydning?
  6. Tuscan

    Kamaksel valg for 3,5V8 high compr

    En velbalansert Rover V8 er en trivelig motor
  7. Tuscan

    Kamaksel valg for 3,5V8 high compr

    Tenker at motoren er en 11D fra 1981, den har 9,13:1 og low lift kamaksel. Jeg hadde en slik i Tuscan en 10 års tid. Husker ikke specs på Torque Max annet enn at den virker bra.
  8. Tuscan

    Kamaksel valg for 3,5V8 high compr

    Jeg har Torque Max kamaksel i min, etter anbefaling fra RPi. Da jeg kjøpte Stage 1 toppene fra V8 Tuner diskuterte vi kamaksel som passer i slike Rover V8 motorer som surrer rundt på ganske lavt turtall i en Range Rover det meste av tiden. De hos V8 Tuner ville greit ha anbefalt en slik Torque Max kamaksel til min bil. Jeg er svært fornøyd med karakteristikken på motoren - godt skyv på lavt turtall og følger godt med oppover i turtallsregisteret.
  9. Tuscan

    Fram og tilbake igjen

    Huffda, det er ikke greit når helsa svikter. Da får man på mange måter endrete spilleregler. Jeg har også den samme erfaringen med Facebook - det tar enormt med tid - og det lever bare der og da. Ha vendt FB ryggen og heller valgt å sjekke LRF fra tid til annen. Har 2 x Classic-prosjekter fremover, så jeg regner med at LRF blir greit å bruke for prosjektoppdateringer.
  10. Tuscan

    The Range Rover Project

    Flott video. Herlig å se Land Rovere i lav serie. Well done
  11. Dette er som å finne de berømte hønsetennene - NOS LH kit for LT95 Fairey Overdrive. Da blir det inn med OD’en i løpet av vinteren.
  12. Bensinslange som har bensin utvendig er ikke noe og stå etter. Fixet nå.
  13. Litt LED i instrumentpanelet og slikt. Behagelig resultat
×