Gå til innhold

John Erik

Medlemmer
  • Innlegg

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

John Erik sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Da så, jeg har ikke sånn fin dings (feste) til hjulet på bakdøren og får vel sette det inn i orginalfeste bak. Har nå fått finjusert motoren som går klokke og drar godt i vei. Ser ingen grunn til å nøle lenger og kommer til å bestille timen for å få endelig godkjenning. Legger ut nyheten om hvordan det gikk senere. Forøvrig er reportasjen om ombyggingen din nyttig og artig lesing. mvh - John E
  2. Hei, dette var interessant å lese. Jeg er på vei til å bestille time hos biltilsynet for å vise min bil hvor jeg har gjort akkurat samme ombygging som deg. Har søkt og fått forhpåndsgodkjent motorbyttet for lenge siden, men de har som alltid lagt inn en setning om totale vekt og forakselvekt som et viktig element for endelig godkjenning. Lurte litt på det du skrev om reservehjulet, har du festet dette på bakdøren eller la du det igjen hjemme da du fikk godkjenningen?. Jeg for min del kommer vel til å løfte av safarigrinden m/plater og stigen for å slanke vekten. Mvh John Erik
  3. Til Ketil, Morten og Roar. Takk for svar. LRforum er sannsynligvis verdens beste i Norge når det gjelder å få svar på ting man lurer på .
  4. Lurer på om det er noen som vet eller har en LR Slll 109 med 6 cyl som kan kikke i vognkortet å se hva det står som oppført i vognkortet på følgende: Tillatt totalvekt: Egenvekt Tillatt foraksellast tillatt bakaksellast Egenvekt foraksel Egenvekt bakaksel Grunnen til at jeg lurer er at dette kan være kjekt å vite i forbindelse med omreg. av min LR 109 ex. mil som jeg skifter fra bensin til 2,5L D n/a motor som er litt tyngre enn 2,25L bensin. Som kjent er ex.mil utstyrt med bremser m.v som sivile utgaver med 2,6L 6 cyl motorer. 6 cyl. blokken veier uansett mer enn en 4 cyl motor slik at bilen er dimensjonert orginalt for evt. litt mer tyngde foran.
  5. Takk for innspill, han jeg kjøpte motoren av er en av maskinsjefene på Color Line. Motoren var plukket ut av donorbilen etter at et stempel var gått i stykker. Hans plan var å sette den i samme bil som min, men solgte bilen videre uten denne motoren som jeg kjøpte. Han har byttet alle stempler og ringer, nye lagre, tetninger og honet cyl. Ny tannreim og gammel dieselpumpe påmontert igjen og skal ifølge han være avstemt. Selvom han var meget motorkyndig kan det jo selvsagt hende at pumpen ikke er satt på rett i forhold til reg. reim. Men uansett skulle den vel gi diesel ut i rørene? Er litt usikker på hvilke justeringskruer som kan fikles med som du sikter til. Har du en nærmere beskrivelse?
  6. Nå er råe dyr gode, eller gode råd etterlengtet. - Mitt prosjekt for ombygging til 2,5D n/a er sågodt som ferdig. Jeg har nå etter motatt mange gode tips på nett og hatt besøk i garasjen av Øyvind Trovum som sparte meg for masse tid ved å gi meg gode råd på veien. Finalen gjenstår... Nemlig første start på motoren. Jeg har gløding, starteren drar godt rundt men..... .... Jeg får ikke diesel ut til dysene. Jeg har luftet og luftet filteret nok en gang, fra lufteskruen på selve dieselpumpen renner det friskt, returrøret fra pumpe opp til filteret kommer det diesel ut av når jeg bruker løftepumpen. Løftepumpen er helt ny. Jeg har fjernet stiften og fjæren i stopp -solinoiden for å eliminere denne muligheten. Allikevel det kommer ikke en dråpe ut av rørene opp til dieseldysene. Kan noen se om jeg har oversett noe enkelt her?, eller har jeg et pumpeproblem (=noe å bruke feriepenger på). - Dessverre for meg har Gaute og Arild satt seg selv til storservice og reperasjon. Jeg kan derfor ikke søke professorhjelp hos de før sommeren. Uansett ønsker jeg de god bedring og håper det beste for at de er klare igjen til høsten. Min desperasjon for å få sommersol på bilen er derfor stor. Hvis det er noen med god greie på dieselpumper og har lyst på et oppdrag er jeg klar til å ta imot med åpne armer. Kan ringes direkte på tlf. 98260570
  7. Da er jeg i havn med et pent brukt koblingsdrev som jeg fikk sendt fra England. Fikk pakken i posten igår, og smokk rett innpå plassen sin.
  8. Flotte bilder, nå ble jeg i riktig stemning. Dessverre er jeg ikke på veien for egen maskin, men får blod på tann når jeg så bildene.
  9. Interessant. Om du finner en, kan du gjerne legge ut type og modell her på nettet slik at jeg er orientert. MVH John E
  10. Hei, ser vi er i samme båt med å konvertere til 12V. har derfor ingen deler å selge deg, men ble veldig nyskjerrig på hva slags Converter du bruker for å beholde den orginale 24V bensinmåler og bremse test releet. MVH John erik
  11. Ha.. så bra da tror jeg at jeg fikk Bingo. Kan du være så snill & sjekke om du har den fremdeles og selge den til meg ?? (please)
  12. Hei, ja den er til å ta ut. Motoren jeg har ble levert uten vakumpumpen, og festet var blindet med en tilskjært dørkeplate. Koblingsdrevet er til å ta ut, det skal også være en indre og ytre O-ring på koblingsdrevet. Jeg har tegningen av den i håndboken.
  13. LR delenr. er ETC 4706 og heter Coupling-Drive shaft to vacumpump. Skifter motor i min Ex mil til 2,5D og mangler denne for å få pumpa til å suuuge... Har du en en liggende hører jeg gjerne fra deg John Erik: joeri-ha@online.no, 98260570, Oslo
  14. Har mulighet til å frakte en liten kasse på denne streknigen. Avreise Oslo 22.12 - Retur 26.12 om noen skulle ha behov.
  15. Takk til Morten, Kjartan,Lars og Magne for innspill på løsninger for gløding. Lucas synet er borte og fingerene mine "gløder" for å skru etter nyttige tips fra dere. MVH John Erik
×
×
  • Opprett ny...