Jump to content
LRforum

alexf

Members
  • Content Count

    310
  • Joined

  • Last visited

About alexf

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

591 profile views
  1. Mener at Timken er OEM. Jeg har kjørt med 2x Timken hjullager fremme i 5 år uten problemer.
  2. Anbefaler originalt eller OEM om du vet hvilken produsent det er.
  3. Hva bruker dere til å tette lekkasjen når stålrørene demonteres? Vil helst ikke få luft opp i bremsefordeleren..
  4. Har fått anmerkning på bremserør så må bytte der også ja
  5. Jeg må bytte armer bak nå, men tenkte å utsette lager i knokkelen og hjullager. Burde jeg heller byttet alt inkl bremseskjold når jeg først skal i gang? I så fall er det noen i Bergen som kan være behjelpelig med å presse inn nye lager? Regner med jeg må inn med bajonettsag for å få ut armene så da bør vel bremseskiven av for å få tilgang?
  6. Husk at hvis du monterer noe rustfritt stål blir resten av stålet en anode for lufttanken din
  7. Noen som har bilde av denne montert?
  8. Mulig det kan være slitte endeledd eller hjullager.
  9. Hei, det er ikke overflaterust på skiven som gjør at bremsen pulserer? Har det samme på egolfen..
  10. Tanken med klappventilen er jo at dersom motor forventer luft fra egr stenger den klappventilen. Om da egr er blanket ut blir det for lite luft til motor. Når man ta ut klappventilen får motor alltid nok luft.
  11. Ser ut som det kommer fra tak. Jeg har hatt lekkasje i a-stolper grunnet feil bruk av clips, og lekkasje til dørk på passasjersiden forran grunnet slapt scuttle panel og vann ned i åpning til luftinntak til kupé. Har ikke takluke og tror det må være synderen da vannet ser ut som det kommer inn veldig høyt. Vet ikke om øverste hullet til klips i a-stolpen sitter lenger nede..
  12. En jeg kjenner har problemer med EGR vetil på sin discovery 3 2008 modell, samme som min. Han har også DPF og lurer på om det bare å kutte vekk driten og sette inn et rakt rør, samtidig som EGR blankes. Jeg har advart mot at slikt ikke er anbefalt og man bør heller sette inn nye EGR ventiler, men tenkte jeg skulle høre her på forumet... Hva bør man gjøre? Bytte EGR til nye, gjentaes etter behov. Blanke EGR og installere patch for å slette feilmelding. Blanke EGR og fjærne DPF, installere patch for å slette feilmelding.
  13. Ser ut til at nytt batteri gjorde susen ja
×
×
  • Create New...