Jump to content
LRforum

tore109

Members
  • Content Count

    191
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About tore109

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brusand

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brusand

Recent Profile Visitors

734 profile views
  1. Men min bil har også partikkelfilter, kan det gi problemer med blokking av EGR?
  2. Verkstedet jeg bruker er anerkjent som det beste uavhengige LR verkstedet i området her. Så oljetype og arbeidet ellers som gjøres på bilen tror jeg er i topp klasse :-)
  3. Hei, Vi har hatt vår D3 siden høsten 2017. Konas tiltro til LR var frynsete etter mange år med D2, og S3 før det. Men jeg håpte at en 2009 D3 med 145 000 km på klokka skulle være solid. Kona trekker ofte hestehenger, og er avhengig av en driftssikker bil, fordi det er rimelig stress å "stå der" med en hest i hengeren. Allerede i februar 2018 ble hun stående langs veien med motorstopp pga defekt EGR høyre side. Heldigvis hadde vi en annen trekkbil tilgjengelig, så jeg kunne komme til unnsetning og hente hestehenger, mens Viking tok med bilen. I tiden som fulgte hadde vi masse "Engine system fault" som ble kurert ved stopp/start uten at vi fant feilen, før kona igjen fikk motorstopp i april 2019 med behov for veihjelp - heldigvis uten hest denne gangen. Da var EGR venstre defekt. Så i forrige uke ble det ny motorstopp for kona med hestehenger i Kristiansand - full stopp langs E39, med hest bak i hengeren. Heldigvis hadde Avis på Kjevik en D5 til leie, men hele greia tok masse tid. Denne gang var det tilbake til defekt EGR høyre - etter bare 40 000 km. Er dette normalt for Discovery 3? Hva skal vi gjøre for å få en driftssikker bil? Bør vi bytte EGR hvert annet år - vi er avhengig av en bil som virker. Mvh Tore
  4. Takk Kulien - her var det noen nye leverandører jeg ikke har prøvd tidligere. De forskjellige leverandørene syns jeg ofte har noen modeller de er ekstra flinke med. EWS har jeg brukt mest på seriebil, men tenker jeg kan prøve ham på D3 også. Det er av og til litt mange valg i ettermarkedsdeler for LR - og mye av det er "the return of Leyland quality- out of a shed in Birmingham", og de delene gjelder det å styre klar. Mvh Tore
  5. Hei, Noen som har en uhildet anbefaling på en god deleleverandør for Disco3? Har ikke skrudd så mye på denne, og er litt lite oppdatert på delefronten. Mvh Tore
  6. Nå har verkstedet funnet feilen. Det var visst en EGR feil. Heldigvis har vi et verksted som heter "Sandnes Bilverksted" her borte. Nå er det bare å håpe at kona får tilliten tilbake til den britiske tanksen. Er jo ikke så greit å stå en mørk kveld med hest i hengeren og bil som ikke vil... Men hun tok det fint, og liker vel egentlig bilen (sprøyta virket :-) Takk for biltrøst for denne gang :-)
  7. vi prøvde en eldre Porsche Cayenne i prosessen mot å finne ny bil. Klart den hadde vært mye bedre - hadde helt sikkert virket uten problemer, slik jeg kjenner det bilmerket - kast hva du vil på det og den bare virker... Problemet med Cayenne er imaget - du er og blir et "rauhol" med den bilen. Så tilbake til dette Land Rover greiene da. Samme gamle historie, bytt ditt og bytt datt. Vi er vel egentlig en seig gjeng av godtroende super optimister, som ler og smiler på "feil sted" - kanskje er det det som til syvende og sist gjør oss til vinnere - imaget! Men kona går ikke på den dessverre......
  8. Hei, Tragisk - Fikk overtalt kona til at Disco 3 var rette bilen for å trekke hestehenger og være "den sterke bilen" på gården. Har hatt 109 og Disco 2 før, som har vært mine leketøy uten å være i nærheten av å være driftsikre og brukende for vanlige folk. Så skjer det pinadø med 2008/9 modellen også - Engine system fault, mest sansynlig pga elektrisk feil på anlegg mot tilhenger. Er det mulig? Lage et elektrisk anlegg som ikke har integritet mot henger, og som gir feil alarmer og driftsstans. Jeg måtte reise fra jobb og redde hestehenger og hest med Ford Rangeren, som vi skal levere tilbake etter leasing. Det er jo 1950 teknologi, men virker gjør driten..... Nå er det rett før jeg gir opp Land Rover. Bilene er topp når de virker, men det er bare for dårlig kvalitet... Hvorfor holder vi på med dette? Tore.
  9. Hei, Denne er fortsatt tilgjengelig, uten taktelt. Han som sa han skulle ha den, har ombestemt seg - uten å ha sett bilen. Mvh Tore
  10. tore109

    Discovery 2

    Hei, God D2 for den som kan skifte en TD5 topp. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=104618446&fks=104618446 Mvh Tore
  11. Hei, Da er D2én solgt til en ny eier, som vil ta den videre :-) Takteltet blir hos meg, da vi har bestemt oss for en D3 som neste bil. Mvh Tore
  12. Hei, Da ser det ut som om min kjære D2 trenger ny ledsager. 2002 TD5 oslo blue, lys beige skinn. Toppen er sprukket nylig. Bilen har gått 419 000 km. Alt annet virker på bilen, og det er ikke rust på den. Brukt daglig inntil i går. Bilen går fortsatt, men lekker diesel inn i olja. Deler: - Overhalt automatkasse (Transtec) ca 50 000 km siden. - Hel og fin ramme, jevnlig behandlet med Lanolin - BF Goodrich Mud-terrain LT245/75R16 på silkematt sorte originale felger - Thule takstativ med tak telt og fox wing - Komplett sett med vanlige sommer vei dekk (ett dekk punktert) - Komplett sett med piggdekk - Motorstyring er re-mappet av et kongsbergfirma jeg ikke husker navnet på - sterk løsning - Mange gode deler. Håper noen kan ha bruk for den. Om du har en D2 med rust i ramme, men god moter, kan dette være løsningen. Jeg velger å ikke sette inn en nyoverhalt moter, da jeg ikke har tid selv, og det blir da for dyrt. kom med bud på telefon 93488229 Vennlig hilsen Tore
  13. Helt enig med Gaute! Og vær på vakt; "å vurdere økonomien i enhver Land Rover aktivitet er et minefelt"
  14. Hei, Ser etter en Nanocom.. Vennlig hilsen Tore
  15. Hei, har du vindusramme for førerdør og venstre bakdør?
×
×
  • Create New...