Gå til innhold

Sander47900

Medlemmer
  • Innlegg

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

931 profilvisninger

Sander47900 sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei igjen! Jeg har fortsatt min LR Serie I 80" 1951 modell. Fantastisk strøken og artig bil! Bortsett fra motor. Uoriginal Ford V6 2,3 bensin. Litt for mye motor for min smak, samtidig med at motoren som står i idag nærmer seg siste kilometerene. Jeg ønsker å skifte ut motoren (Alternativt restaurere dagens motor om dette er anbefalt). Helst en tilsvarende motor som originalt, men dette viser seg vanskelig å skaffe. Hva vil dere mene er nest best? Serie II/ III? Noe annet? (Ikke diesel) Det er original radiator, girkasse osv i bilen i dag. (Skal kun være motor som er skiftet ut en gang i tiden. Forrige eier brydde seg ikke mye om orginalitet. Jeg prøver for harde livet å skifte ut alt uoriginalt og er nå kun en lakkjobb og en alternativ motor unna :) På forhånd tusen takk for alle innspill og all hjelp!
  2. Hei igjen Jeg har byttet Dieselfilter på TD5`en. Det gikk som en lek, null stress. Jeg fylte ikke Diesel i filteret før montering da jeg fikk beskjed om at det ikke var nødvendig da det er lett å lufte systemet etter montering. Jeg har nå prøvd alt jeg kan finne av måter å gjøre luftingen på. Tenning på i 2 min, av i 30 sek, på i 2 min, tenning av, tenning på, pumpe 5 ganger og så start. Funket ikke (Skal visstnok komme opp et varsel i dash) Jeg har demontert filteret igjen og det er fult av Diesel. Har koblet av det lille filteret på utluftingen og sjekket. Det slipper igjennom luft. Bilen starter ikke uansett f.... Noen forslag. På forhånd tusen takk!
  3. Det er jeg absolutt med på! Veldig gøy å samles rundt disse bilene. Vet du (eller noen andre som leser) om en egen klubb for Oslo/ omegn? Hvor man samles, viser frem og lærer av andre. Har ting jeg lurer på, og mye morsommere å møtes enn bare å "chatte" på forumet for hver litte ting....
  4. Tusen takk! Ble ikke altfor lange tiden før det måtte kjøpes ny. Skal legge ut litt bedre bilder etterhvert. Må bygges og mekkes litt før den er klar, og har ikke 100% bestemt meg for hva jeg skal gjøre med den enda
  5. Ja, jeg vil få det. Skal som nevnt sette inn et ekstra sete + en «Bull Bar» så tenker å få alt dokumentert og montert riktig før jeg viser bilen og får alt inn i vognkortet...
  6. Tusen takk for svar! Etter litt "mas" fra min side dro de til slutt frem typegodkjenningen: 0097.002/2002. Rart at de sa jeg måtte skaffe dette fra importør da dette lå hos dem hele tiden.
  7. Hei godtfolk! Jeg har vært heldig igjen og gikk til anskaffelse av en ny Defender (for meg ny) 2003 mod 110 HCPU To ting: - Det er originalt tilhengerfeste montert. I vognkortet er det ikke registrert tilhenger som betyr at den p.t er godkjent på vei med tilhenger. Statens Vegvesen sier at dette er nok fordi (Importert til Norge etter 3 år) de ikke kunne fremskaffe originale dokumenter ved importen. De sier videre at hvis jeg dokumenterer at bilen er godkjent er bygd for å kunne trekke tilhenger er resten kun formalia. Disse dokumentene skal skaffes fra importøren av LR til Norge. Har sendt de en forespørsel, men dessverre uten hell. Noen tips? Noen som har gjort det samme? - Den er i dag registrert som 2 seter. jeg ønsker å sette inn det 3.de setet. Statens Vegvesen sier at så lenge jeg bruker de originale festene så er dette ok. Er det så enkelt? Hehe. Tusen takk! Ha en fredfull dag...
  8. Takk! Jeg trenger originale Dunlop dekk, brakett for feste av reservedekk på panser, sete-brakketter foran og ratt. Pluss at jeg som nevnt er usikker på om det som er på bilen i dag er originalt. Alle panelene og dørene er "helt strøkne". derfor er jeg redd for at dette er byttet ut med nyere seriedeler. Derfor spørsmålet om hvor jeg kan finne fasiten på hvordan denne bilen skal se ut original solgt ny i Norge... Alternativt så blir det en salig blanding av manualer og bilder jeg finner.... Og så satse på det beste Skal absolutt følge med for deg! Noen som har erfaring med DareBrittania eller SeriesOneShop? Sistnevnte er i Australia. Ser for meg en høy fraktkostnad ihvertfall.... Men det kan være verdt det for de riktige delene?
  9. Ja, ikke sant. Denne er solgt ny i Norge..... Hvor kjøper du delene dine fra om du skulle finne tid
  10. Sander47900

    Serie 1

  11. Hei alle! Jeg har et par spørsmål før jeg skal begynne jobben med å restaurere min Serie 1. Endelig Jeg trenger diverse deler. Noen anbefalinger? Best å bestille deler fra nett, eller er det noen her som har tilgang på delebiler eller annet? Jeg søker meg ihjel på nettet etter dokumentasjon på en original 1951 80". Selv om internett sier at dette og dette er en original bil så er det likevel forskjeller på bilder og manualene. Kan nevnes dørhåndtak eller ikke, en eller to vindusviske-motorer, design på brekket osv. Noen som sitter på fasiten? Beklager at jeg er så noob på dette, men må begynne et sted..... Finnes det også en oversikt over solgte Serie 1 ny i Norge? Hadde vært morro å finne noe dokumentasjon på bilen min. Ha en videre flott dag enten om du svarer eller ikke.
  12. Sander47900

    Sølvpilen

    2006 Mod Defender 110
  13. Hei alle Ønsker å få kjøpt frontseter til en Serie I 80" i orginal utførelse. Felger, 5 stk. Ønsker også å få kjøpt hood/ kalesje til bilen. Helst en "pickup" løsning. Håper noen vil kunne sende meg i riktig rettning på nettet for kjøp, tror vel ikke så mange har dette liggende rundt. hehe. På forhånd, igjen takk for hjelpen.
  14. Hei. Trenger å få utført en restaurering av en Defender Td5. Både karrosseri og elektrisk. Dere vet hvordan det er. Litt her og mye der, hehe. Noen som har gode erfaringer/ anbefalinger på hvem jeg kan kontakte for å få utført en slik jobb. Holder til i Oslo området. På forhånd takk for hjelpen og videre god dag
×
×
  • Opprett ny...