Gå til innhold

Hercules5

Medlemmer
  • Innlegg

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Harstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Harstad

Hercules5 sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Hei! Ja, nå er jeg altså kommet til det skritt at tålmodigheten min med Land Rover Freelander er brukt opp. For at dere som bruker dette nettstedet skal skjønne hvorfor min kritikk er berettighet så les dette; I september 2004 overtok vi en "strøken" Land Rover Freelander 1.8 2000 modell km.stand 82 000 Jeg likte virkelig utseendet på bilen og syntes den var god å kjøre, men etter bare 2 måneder skjer følgende;... osv..... 1. Vindusheis høyre fremre side tar kvelden og blir defekt - rep koster 2000kr 2. Vindusvisker bak knekkes som følge av at den går automatisk når bil settes i revers - rep koster 600kr 3. Girkasse går ad undas august 2006 under ferietur i sverige - rep koster 43 000kr 4. Motorhavari oppstår under vanlig kjøring september 2006 - rep anslått til 40-45 000kr Årsak til havariet blir forklart av NAF Harstad som en følge av at en skrue til reimhjul på innsugskam var knekt og at dette var et registerhavari. Ganske rart når verkstedet som byttet registerreimen, men ikke drivreimen i april 2006 ikke vil ta ansvar for noen ting, men mener at bilens motor må byttes ut og at dem ikke kan lastes for dette. DE MENER ALTSÅ AT ÅRSAKEN TIL MOTORHAVARIET ER EN SVAKHET I DENNE SKRUEN/BOLTEN OG AT SLIK KAN SKJE MED ALLE - HELT NORMALT:-( Høl i huet spør du meg!!! Bilen har altså stått ureparert hos dette merkeverkstedet i 6 måneder uten å ha blitt reparert? GOD SERVICE??? så til spørsmålet - er dette normalt for en bil som er 2000 modell og har gjennomført alle servicer, er behandlet bra, normal kjøring ca. 20 000km i året???? Mitt svar er klinkende klart; DETTE MÅ DA VÆRE NORGES STØRSTE FLOPPBIL MED MASSE PRODUKSJONSFEIL!!!! Grunnen til at jeg nå strekker hånden så langt ut jeg kan for hjelp er fordi jeg trenger det mer enn noen annen gang....jeg har ikke en familieøkonomi som tilsier at jeg kan finne meg i dette nonsense.... Jeg har nå sendt et krast brev hvor jeg forlanger en utrolig god forklaring fra LRN ved deres informasjonsansvarlig ___ ____. Her poengterer jeg at jeg har kjørt Wolswagen Golf, Peougot 407 og Ford Mondeo i firmaets øyemed de siste 8 årene med en gj.snittlig kjørelengde på mellom 45-55 000km UTEN EN ENESTE SKADE ELLER FEIL PÅ KARROSSERI:-( Hvordan skal de forklare seg mht denne skandalebilen? Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg med å finne opplysninger angående denne bilen og da spesielt 1.8 2000 modellen. Send meg gjerne en mail på raysoren_75@hotmail.com hvis dere har opplysninger som dere ikke vil dele på denne siden. Finnes det rettferdighet så bør den jammen meg dukke opp snart!
  2. Kjøpte denne bilen i august 2004, km.stand 81 0000 for 200 000kr fra en LR entusiast fra Bergen. Siden den gang har jeg hatt følgende problemer; 1. Februar 2005 - vindushever sjåførside defekt. 2. April 2005 - Setevarmere defekte. 3. Juli 2006 - Motorhavari hvor fremre girkasse går til hel.... 4. August 2006 - SRS lyser i dashbordet kontinuerlig. 5. Oktober 2006 - Motoren dør ut og tar sitt siste åndedrag. NAF konkluderer med registereimhavari, samt at en bolt var knekt. Verkstedet som utførte reg.reim bytte og som IKKE BYTTET DRIVREIM?, blir kontaktet og informert om dette, men fraskriver seg ansvar med den gang og skylder på den knekte bolten. De har bilen inne til reperasjon i dette øyeblikket, men mener jeg må ta kostnadene. Med andre ord så kan mine verkstedregninger på denne bilen nå komme opp i nesten 100 000kr alt etter hvor mye som må repareres på bilen. Får håpe at ikke noen stempel og annet er ødelagt! HVA SKAL OG KAN JEG GJØRE? Land Rover Freelander 1.8 1998-2002 modeller advares herved!!!
  3. Heisann! Jeg må bare få spesifisere at dekkbyttet gjaldt fra v-dekk til sommerdekk, og ikke motsatt!!! Dekkene var kjørt på i 2 sesonger og hadde godt over 2mm i mønsterdybde. De dårligste dekkene hadde vel akkurat ca. 2mm!!! Beklager feilopplysningen, men det blir slik når ting går litt for fort !!!
  4. Heisann! Vi holder på med en reklamasjonssak ovenfor dekkforhandler der saken dreier seg om at en feilmontering av dekk fra v-dekk til sommerdekk førte til motorhavari av vår Freelander 2000 modell. Her hevder denne dekkforhandleren, Norges største, at dekkene kan slites helt ned til gummien ved normal kjøring allerede etter 4-5000 km. Jeg kjører selv 40-50000 km i året som reisende og bytter dekk en gang i året. Mønster dybden er da også godt innenfor det tillatte. Kan noen forklare meg sånn cirka hvor mye et dekksett slites, både sommer/vinterdekk iløpet av et år med normal kjøring og ca. 20 000km, som er gjennomsnittet? Setter stor pris på alle innlegg!
  5. Jeg innrømmer at jeg var en smule skeptisk da jeg kjøpte en Land Rover Freelander 2000 modell, 1.8 for 2 år siden, men etterhvert som jeg kjørte den ble jeg bare litt forelsket i denne bilen.... men som ordtaket sier " Lykken varer sjelden evig". Den 18.mai 2006 var jeg hos Norges største dekkforhandler for å legge om fra s-dekk til vinterdekk. Jeg hadde da 4 dekk som var kjørt en sesong på. 2 av dekkene var litt mer slitt enn de andre 2, så denne dekkforhandleren valgte å sette de 2 mest slitte dekkene bak og de beste framme? Bare 8 uker etterpå under en ferietur og mindre enn 5000 km siden dekkbyttet skjer det fatale..., bilen rister noe helt ekstremt og jeg er da heldigvis 100m unna en Statoil stasjon. Jeg klarer å holde cluthen inne og svinge inn til siden. Da får jeg mitt livs sjokk. Motoren er glovarm og ryker nesten. Sjekker dekkene framme og de ser helt ok ut. Går bak for å sjekke og brøler ut; Hva i h......! Dekkene var nesten helt nedslitte til gummien...det fantes nesten ikke spor eller mønster i dekkene! Bilreperatøren sa at denne dekkforhandleren var på gjorde og at det var det gale dekkskiftet som var årsaken til at girkassen røyk. Han sa videre at når det gjelder 4wd generelt skal alltid alle dekkene som byttes være nye eller av lik slitasje og dimensjon. Hva er rett og hva er galt? Nå sitter vi med en regning på 43 000kr og en dekkforhandler som nekter å påta seg noen skyld. Vi har også hatt bilen inne på Naf-test i ettertid og der er bilen i veldig god stand. Både aksling og hjuloppheng er i utmerket stand, samt ingen andre ting som tyder på at bilen er i dårlig stand!! Kan noen hjelpe oss? Vi ber på våre knær om at noen kan bekrefte at det er en klar sammenhenh mellom det gale dekk skiftet og skaden bilen vår ble påført!!! NB! Nå har SRS lyset kommet på og vil ikke gå bort, noen som har erfaringer med dette? Med hilsen En frustrert og oppgitt LR eier!!! raysoren_75@hotmail.com
×
×
  • Opprett ny...