Hei!
Ja, nå er jeg altså kommet til det skritt at tålmodigheten min med Land Rover Freelander er brukt opp. For at dere som bruker dette nettstedet skal skjønne hvorfor min kritikk er berettighet så les dette;
I september 2004 overtok vi en "strøken" Land Rover Freelander 1.8 2000 modell km.stand 82 000
Jeg likte virkelig utseendet på bilen og syntes den var god å kjøre, men etter bare 2 måneder skjer følgende;... osv.....
1. Vindusheis høyre fremre side tar kvelden og blir defekt - rep koster 2000kr
2. Vindusvisker bak knekkes som følge av at den går
automatisk når bil settes i revers - rep koster 600kr
3. Girkasse går ad undas august 2006 under ferietur i sverige - rep koster 43 000kr
4. Motorhavari oppstår under vanlig kjøring september 2006 - rep anslått til 40-45 000kr
Årsak til havariet blir forklart av NAF Harstad som en følge av at en skrue til reimhjul på innsugskam var knekt og at dette var et registerhavari. Ganske rart når verkstedet som byttet registerreimen, men ikke drivreimen i april 2006 ikke vil ta ansvar for noen ting, men mener at bilens motor må byttes ut og at dem ikke kan lastes for dette.
DE MENER ALTSÅ AT ÅRSAKEN TIL MOTORHAVARIET ER EN SVAKHET I DENNE SKRUEN/BOLTEN OG AT SLIK KAN SKJE MED ALLE - HELT NORMALT:-( Høl i huet spør du meg!!!
Bilen har altså stått ureparert hos dette merkeverkstedet i 6 måneder uten å ha blitt reparert?
GOD SERVICE???
så til spørsmålet - er dette normalt for en bil som er 2000 modell og har gjennomført alle servicer, er behandlet bra, normal kjøring ca. 20 000km i året????
Mitt svar er klinkende klart; DETTE MÅ DA VÆRE NORGES STØRSTE FLOPPBIL MED MASSE PRODUKSJONSFEIL!!!!
Grunnen til at jeg nå strekker hånden så langt ut jeg kan for hjelp er fordi jeg trenger det mer enn noen annen gang....jeg har ikke en familieøkonomi som tilsier at jeg kan finne meg i dette nonsense....
Jeg har nå sendt et krast brev hvor jeg forlanger en utrolig god forklaring fra LRN ved deres informasjonsansvarlig ___ ____.
Her poengterer jeg at jeg har kjørt Wolswagen Golf, Peougot 407 og Ford Mondeo i firmaets øyemed de siste 8 årene med en gj.snittlig kjørelengde på mellom 45-55 000km UTEN EN ENESTE SKADE ELLER FEIL PÅ KARROSSERI:-(
Hvordan skal de forklare seg mht denne skandalebilen?
Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg med å finne opplysninger angående denne bilen og da spesielt 1.8 2000 modellen.
Send meg gjerne en mail på raysoren_75@hotmail.com hvis dere har opplysninger som dere ikke vil dele på denne siden.
Finnes det rettferdighet så bør den jammen meg dukke opp snart!