Gå til innhold

Roffa

Medlemmer
  • Innlegg

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Norge

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bærum

Nylige profilbesøk

693 profilvisninger

Roffa sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Dette har sikkert vært oppe flere ganger før, men prøver meg allikevel. Har brått mistet motorkraft, spesielt rundt 1500rpm. Motorlampen lyser og jeg får opp feilkode P0490-00 (28) og P0489-00 (2F) med beskrivelse Exhause gas recirculation - Circuit high og Exhause gas recirculation - Circuit low. Slettet feilkodene, men kom tilbake. en av dem i alle fall. husker ikke hvilken men tror det var P0490. Jeg antar det er egr ventilene som har tatt kvelden. en av dem i alle fall. Hvordan kan jeg finne ut hvilken det er? Litt trangt i lommeboken i disse tider så jeg vil helst gjøre det rett og så rimelig som mulig på første forsøk. D3 2007 modell så blending er vel ikke et alternativ her.
  2. Hjelp, bilen vil ikke heve seg. Får feilmelding om at tempraturen er for høy og at den vil heves når temp synker. Dette skjer aldri. Sjekker live verdiene og får opp 2 temp sensorer gruppert under Suspension. Motor og kompressor temp. Motortemp, ligger på 18 C, kompressortemp på 170 C. Kompressor relay står "off" Jeg har ikke vært under bilen og sett ordentlig ennå, men jeg synes ikke den virker så veldig varm. Kanskje sensoren bare er gåen? Gallery pressure ligger på ca 630 kPa. Jeg er ikke helt sikker på hva som er hva her. Er gallery pressure er trykket trykktanken? Jeg antar kompressor relay skal stå ON så lenge kompressoren går? Hvor finner jeg temp sensor for motor or kompressor og hva er egentlig forskjellen på disse 2 sensorene/verdiene? Motor her må vel være kompressor motoren, men hva er da kompressor temp? Blir ikke helt klok på dette. Noen tips?
  3. Min D3 fikk en ny lyd i går. På moderat gass høres det ut som et modellfly suser over hodet mitt. Mistenker at jeg nærmer meg turbohavari uten at jeg skal si det helt sikkert. Men det kan virke som lyden heger sammen med turbotrykket til tross for at jeg ikke har klart å provosere frem lyden stillestående med motstand på motor. Er det noen som kan anbefale en flink og mekaniker/verksted et sted på Østlandet som ikke flår deg helt?
  4. Strips er ikke nødvendigvis galt så lenge kontakten sitter som den skal. Jeg byttet høydesensorer foran for litt siden og kom til å ødelegge låsen på ene siden selv. Om kontakten ikke sitter ordentlig vil nok gul/rød varsel lyse, men da får du høyst sannsynlig også en feilkode som du ikke kan ta feil av. Jeg sliter selv med noen feil på luftsystemet og kjører aldri hjemmefra uten diagnoseapparatet så jeg får nullstilt. I mitt tilfelle er det nok luftblokken i senter som må byttes, men jeg har helt andre feilkoder enn deg. Tight tolerance skal svjv kun brukes i forbindelse med 4 hjuls kontroll og kalibrering og ikke under vanlig kjøring. engine system failure fikk jeg også for noen uker siden. Det lagret seg merklig nok ikke som en feilkode som jeg kunne se på diagnosen, men flashet i dashbord noen ganger under gasspådrag. Bilen røk også en god del. Feilen var sprekk i trykkslange mellom intercooler og innsug. Irr og dårlige kontakter kan forårsake mange rare feilmeldinger så rett opp i disse. Jeg ville nok også satt understell tilbake til Normal og heller tatt en kalibrering av understell og se om det hjelper. Jeg bruker IIDtool og er happy med den, men har ikke prøvd andre verktøy. Lykke til, det er kjipt og ha slike uforklarlige feil.
  5. Heisann folkens. Tenkte å kjøpe ny dekk til bilen og vurderer AT dekk for utseendes skyld og får de få gangene jeg er utenfor veien og står fast på flatmark i våt gjørme Har sett enkelte skryte av Cooper zeon ltz og andre av Grabber AT. Tenker at 20" felg er mest riktig utseendemessig. Den eneste bekymringen er økt drivstoff forbruk, støy og sporing.. Hvor ille er det? Er det noen som har erfaringer med nevnte dekk på en bil som tross alt går 98% på fin asfaltvei? 285/50-20 ser jeg folk har satt på uten større problemer. Hva tenker dere om denne størrelsen? Noe subbing eller er det greit også når det svinges og flekses litt? Er det noen som har bilder av bilen med slike dekk på så jeg får sett noen eksempler?
  6. Må det reserveres noe plass om jeg sover i bilen eller i telt? Hadde vært moro å tatt en tur, spesielt om det blir noe kjøring utenfor asfalt
  7. Full DPF er ofte et problem ved mye småkjøring. Ikke noe nytt eller isolert til Land Rover. Jeg hadde akkurat det samme på min gamle A5 3.0L tdi
  8. Har de noen butikkutsalg der? Titter på nettsiden deres og det ser jo mer ut som en godssentral
  9. Hvordan er dekkene nå som det har gått litt tid? Er det fortsatt 285/50-20 som gjelder? Er det noe subbing med disse dekkene? Jeg tenkte å handle nye dekk, men veldig usikker på om jeg skal ha Zeon LTZ eller rene asfalt sommerdekk. Hva synes dere nå som de har gått noen km? Og hvor brede felger kjører dere med?
  10. Er du sikker på at du har sperre bak? Tror alle har hengelåsen på skjermen, men få av bilene har faktisk sperre bak har jeg fått inntrykk av.
  11. Roffa

    Toppfart D3

    Er det noen som har prøvd toppfarten på en 2.7 tdv6 D3? Jeg ser at den står oppført til 187kmt på enkelte nettsider, men jeg sliter litt med å få dette til Synes den akselererer veldig greit opp til ~150kmt men så møter nesten veggen. I veldig svak oppoverbakke (~3grader) klarer den ikke å passere 150kmt. Høres dette normalt ut? Skal teste mer ved neste utenlandstur. Kanskje jeg finner et helt flatt parti.
  12. Fersk eier av D3. Kan rapportere om ~1,2l pr mil ved blandet kjøring i Oslo området. Jeg har ikke målt den på ren langkjøring ennå, men kjørekomputer sier ~0,9l pr mil. Den sier også 1,05l pr mil ved blandet, men dette er nærmere 1,2 når jeg måler antall liter påfylt så jeg antar langkjøring er nærmere 1l pr mil. Jeg har ikke sjekket km og kmt mot gps, men antar at km på måleren stemmer nokså godt. ps hva er GG AT dekk?
  13. Skal du kjøre Disco 3 I løypene? I så fall henger jeg meg på deg så jeg slipper å ripe opp hele bilen Må si jeg er litt mer spent på offroad kjøringen nå enn tidligere når jeg hadde hevet Defender
  14. Jeg fikk anbefalt denne på Thorsov bil rekvisita i går. Ikke at jeg nødvendigvis ville hørt på alt de sier, men oljen ser ut til å dekke spesifikasjonene så hvorfor ikke.. Kjøpte den ikke da de kun hadde 1Liters forpakninger.
  15. På sin plass med bilder snart vel.. Dere kom vel igjen i går
×
×
  • Opprett ny...