-
Innlegg
267 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
IAS sine prestasjoner
Entusiast (5/7)
-
-
Først og fremst skal jeg få den i grei bruksstand. Alt innvendig er herpa. Mangler innertak, alt av innvendig paneler fra b-stolpen og bakover mangler. Setene, spesielt førersete er oppbrukt. Baksete og sikkerhetsseler bak mangler. Førerdøra henger så vidt på. Elektriske må gåes over. Bak er det to forskjellige typer fjærer så den er veldig skjev. Oljelekkasje fra motor, gear, transfer og akslinger. Motor er ikke i form. Elendig drag. Takgrinda må erstattes med en som er i orden, men takrenner er sundskrudd og sundbøyd av den som monterte den som står på nå.. En del bulker og skavanker rundt omkring finnes selvfølgelig. Men bortsett fra disse små bagateller er det en knakende god bil...
-
-
Dette er en-77mod. og er derfor levert original med 3,5 V8. V8-ern til Rover er ikke tung, men tyngre enn VM dieselen, så det blir riktigere å sammenligne vekta på 3,3'n med V8-ern.. 31" dekk og motorbytte er innskrevet i vognkortet, samt står HD fjærer innskrevet også om jeg ikke husker feil...
- 16 svar
-
- 77 mod
- godkjent med patrol motor
- (og 2 andre)
-
Tror jeg kjøpte denne bilen i -06. Betalte 8000,- Da var den hvit. Lakkerte den blå. Utførte normal og nødvendig vedlikehold og kjørte den daglig fram til jeg solgte den i -11 eller -12 tror jeg det var? Solgte den for 10.000,- Og jeg tør påstå at bilen var mye finere og i minst like bra stand da som nå iallefall. Den har vært aventert en rekke ganger siden jeg solgte den til varierende priser. ( og ny farge hver gang) Har sagt det mange ganger at det var min største tabbe at jeg solgte akkurat den bilen. AreM sier motoren er for tung, men det stemmer ikke. Bilen er nydelig å kjøre og som trådstarter sier går den rimelig. "Wobblet" innimellom. Ristet så gæli at jeg måtte omtrent stoppe før jeg fikk den rolig igjen. Kunne komme fra alt fra 60 til 120. Skjelden jeg treffer Lafterolf uten at jeg prater om den gamle Classic'en jeg var så dum å selge.. Ikke sant Rolf?? :)) Er helt sikker på at INGEN er mer interessert og har mere lyst på denne bilen enn meg, men som flere allerede har antydet er nok synet på verdien på en så spesiell bil mellom selger og potensielle kjøpere litt for sprikende tror jeg.
- 16 svar
-
- 77 mod
- godkjent med patrol motor
- (og 2 andre)
-
Kjøpte for mange år siden en Freelander av en arbeidskollega. Registerreima hadde gått av, og jeg trodde i min enfoldighet at det var bare å overhale toppen, men det var det jo ikke.. Bilen har gått ca 157' . Kom over en motor fra en bil som hadde gått 150' som jeg satte inn. Byttet registrerreim, strammer og løpehjul når motoren var ute.. Samt ny olje og alle filtre. Bilen har gått ca 10 mil etter dette. Har også satt på helt ny VCU og nye mellomakseloppheng. Mye nytt i forstillingen, nye klosser og skiver fram og nye bremsesylindre tromler og bremsebånd bak. Nye bremserør også.. Ny vindusmekanisme i bakdøra. Helt ny dynamo med vacuumpumpe og ny reim. Ny pumpe i tanken.. Bilen er hel og pen både utvendig og innvendig. Vebasto. Vinterdekkene (piggfrie) er noen år, men er ubrukte. Sommerdekk er som nye... AC virker ikke da det ikke er fylt gass etter motorbytte, men virket før det. Vindusheis i passasjerdøra er ikke god. Soltaket har jeg limt og tettet med Tec7... Bilen er jo noen år, men har maange år forran seg ennå. Iallefall en god tilleggsbil/nr.2 bil Er EU-godkjent til neste sommer (-21) Vet at jeg aldri får igjen det jeg har kostet på den, men jeg har for mange biler nå og har planer om å få i en 88 serie 3 eller Classic diesel, så kan være interessert i et bytte av noe slag. Men MÅ være diesel og veteran.. Kom gjerne med bud. Bilder kan sendes på sms.. Inge.
-
Salt enda meir på veian.... Offentlig hærverk på annen manns eiendom... Stor repotasje i Trønder-avisa i fjor, der det kommer fram at nesten samtlige biler har store korrosjonsskader. Bremserør, ramme, bærebruer/armer osv. Ikke uvanlig at biler er nesten uten bremser, spesielt bak pga stempel i caliptere fastner, og ellers bevegelige deler sitter dønn pga rust. De hadde biler som var inn på EU for første gang når de er 4 år gamle som blir kondemnert pga omfattende rustskader... Joda, det hjelper selvsagt å understellsbehandle å spyle av salt og dritt innimellom, men vil påstå at det er umulig å berge en bil rustfri når man kjører i saltlaken over halve året.. Har løftebukk som brukes flittig. Er under bilene mine titt og ofte å vasker, smører og behandler, og når jeg ser tilstanden på mine biler som får såpass mye kjærlighet og omsorg, så tør jeg ikke tenke på hvordan det ser ut under biler som aldri får noe stell, og dem er det jaggu mange av.
-
Interessert i rep.objekt?
-
Hvis du stikker et lite hull i belgen på opphengskula og spruter inni noe smøring ( crc, smørefett på boks el.) og kjører en liten tur så blir det stille... en liten stund... Noen bokser har et lengre plastrør som du stikker inn i belgen. Det trenger ikke å være noen slakke eller noe galt annet enn at det er tørt, så du kan iallefall kjøre uten at folk snur seg etter deg når du kjører over fartshumper.
-
Opphengskule. Sannsynligvis den nedre.
-
Har fått bud på 235' Her kan noen gjøre et godt kjøp...
-
Ligger på Finn nå. Kan ta en Classic med dieselmotor som ikke er ihjelrustet i mellomlegg. Utseende ikke så viktig, men bør være i noenlunde teknisk og maskinell stand. Orginal eller ombygd spiller ingen rolle. Ingen ulempe om den har veteranstatus og to dører, men ikke noe krav. Skal være en bruksbil og hobby så trenger ikke å være noe smykke. Pris etter tilstand, å strekker meg langt for et bra eksemplar.. Inge
-
-
Vurderer salg. Pen bil i god stand. Pris? Tja, ligger 6 stk. TDV8 på Finn, og selger rimeligere enn dem iallefall... Står i Nord-trøndelag. Inge. 90405477