Jump to content
LRforum

Tore LR

Members
  • Content Count

    380
  • Joined

  • Last visited

About Tore LR

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Elverum
  • Interests
    Fluefisker/instruktør, jeger og friluftsmann.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Elverum

Recent Profile Visitors

388 profile views
  1. Tusen takk for innspill. Jeg skal fikle litt. Hadde vært moro å høre om noen faktisk får thermo top c opp mot arbeidstemperatur..
  2. Det er akkurat dette jeg synes er litt rart. Ser flere som rapporterer om "litt lunk", mens andre igjen beskriver varm kupé og kjølevannstemp på 70 grader.. Jeg har helt nytt varmeapparatregister, så den biten skulle være i orden. Sjekket også luft i anlegget, nada.
  3. Har thermotop C i en td5 defender. Den virker forsåvidt som den skal, varmer kjølevannet og jeg får start, selv på kalde vinterdager. Men, jeg lurer på om det kan være noe feil som påvirker max temperatur. Jeg får bare såvidt utslag på tempmåler (står øverst på det blå) og varmeapparatet i bilen gir bare såvidt lunk selv om det er rundt null grader ute. Jeg har søkt litt i dette utmerkede forum og ser noen rapporer om temp på kjølevannet opp mot 70 grader etter å ha kjørt webasto, noe min bil ikke er i nærheten av. Ser også i dokumentasjonen på thermotop C at den skal varme opp til 71 grader. Kan det være dårlig sirkulasjon eller noe annet som gjør at min ikke blir varmere?
  4. Har ikke så mye å bidra med her, men har da satt på ikke-originale lister. Godt fornøyd etter tre år.
  5. Tusen takk for dét, Henrik. Tror jeg har telefonnummeret ditt ennå. Blir det bråstopp i Trysil, så får du sette på kaffen :-) Ser ut som det var falsk alarm. Jeg har sjekket turboen, og den ser helt grei ut. Litt slakk, men ikke mer enn det bør være. Lukt og røyk gav seg etterhvert. Teorien nå er at jeg nok ble lurt av en litt dårlig toppdekselpakning har sluppet noen drypp med olje med på eksosmanifold.
  6. Er på jakt på fjellet nå. Merket plutselig svidd lukt fra motorrommet pluss en liten hvinelyd som ikke har vært der før. Lukter svidd olje. Kan det være turboen? Td5 motor som har gått 230000 km. Har 25 mil hjem. Tør jeg å halte hjem?
  7. På min 110, 2002 modell, er det nå bare fire smale felt som virker. Er det bare å se seg om etter ny rute?
  8. Som Gaute er innom, så tror jeg det kan være lysbryterkablene - mellom bryter og sikring under passasjersetet. Det er typisk noen skjøter som sitter inni dæsj'en, over sikringsboksen som er svakheten her. Prøv å koble deg forbi med ledning rett fra sikringsboks til lysbryter.
  9. Den sikringen går av og til på min webasto også. Tilslutt så smeltet hele holderen (kanskje det har skjedd på din?). Kjøpte da en separat sikringsholder (sånn ferdig fra biltema med ledninger ut på hver side), monterte den i stedet for midtre sikringsholder og har ikke hatt trøbbel siden.
  10. Td5 2002 på Elverum - Bare si ifra :-)
  11. Jeg hadde også et sånt "0287 problem". Fikset det midlertidig ved å dra en ledning fra sikringsboksen under passasjersetet opp til lysbryter. Funker fint til du finner tid og lyst til å nappe ut dashbord og fikse feilen.
  12. Finner ikke noen gruppe ved navn "4land dører"?
×
×
  • Create New...