Jump to content
LRforum

Dråget

LRF Society
  • Content Count

    1,144
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About Dråget

  • Rank
    Founder of Skippertakklubben

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansand

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansand

Recent Profile Visitors

839 profile views
  1. Er det noen mellom Oslo og Kristiansand som har en 109 bakkasse til salgs til en hyggelig pris? (til 3-dørs bil). Jeg er i oslo nå, og skal hjemover til Kristiansand i morgen formiddag.
  2. Fantastisk å ha Post og Teletilsynet tilstede når man tester radio (klarer aldri huske det "nye" navnet på arbeidsplassen din Atle) Takk for god hjelp og hyggelig selskap. Vi var faktisk innom alle punktene på kveldens agenda. Dekkspark på Knikerns nye V8 var stas. Testing av NYE CB-radioer som virket var en ny opplevelse (lei av å montere gamle som viser seg å ikke virke). Og at jeg så fikk sveiset litt mot slutten av kvelden ble jo å regne som den reneste bonus
  3. Endelig litt tid til å sveise. Kjenner jeg skulle gjordt det litt oftere for å få larvene perfekte, men duverden å gøy det er!! Traversen over tanken er sveiset sammen og på plass på ramma, etter prøvemontasje av tank slik at plasseringen blir rett.
  4. En PKK-veileder var i grunn en god idé Kjartan. Det er jo de samme tingene vi får mangel på alle mann. Plassering av rammenummer, varseltrekant, håndbrekk som subber om det strammes, lys som ikke skal være der osv. Førstemann som lager en enkel veileder til kontrolløren får dele det med oss andre
  5. Arbeidet skrider framover, sakte men sikkert. Relativt god fremdrift de siste månedene. I alle fall om man sammenligner med fremdriften siste året Herlig med nylakkert ramme... innvendig...
  6. Takk takk Bytter bit for bit, så da er det vel en restaurering... kun bakerste delen som var sliten. Resten er i ganske god stand.
  7. Jeg fant "tankprøvemonteringsmodus" Jeg finner da at det blir ca 23cm mellom baktravers og "tanktravers". Lafterolfs 21 cm hadde blitt i trangeste laget, men det kunne gått akkurat... Takk for spark bak for å få prøvemontert tank og ta mål på egen bil
  8. Faren med saaakte framdrift er at man fort mister sin egen røde tråd underveis... Jeg var vel strengt tatt igang med å følge tilnærmet Mikal sin oppskrift med å måle meg fram sist jeg hadde et skippertak på bilen for noen måneder siden, men så stoppet det litt opp siden jeg slik rammen står nå ikke har en eneste brakett å feste tanken med... :-) Da jeg holdt den på plass sånn ca så stemte liksom ikke posisjonen til påfyllingsrøret helt med plasseringen av tanklokket på kassa som står utenfor garasjen. Lurer på om jeg mangler en brakett mellom tank og baktravers. Får grave fram den gamle traversen fra "transitlageret" og se om det sitter igjen noe på den som skal av før den kjøres på fyllinga. Et "riktig" mål må vel ansees som en billig snarvei mens jeg var i sveisemodus og ikke "tankmonteringsmodus". Sikkert lurt å finne fram "tankmonteringsmoduset", ta målene, og få traversen riktig plassert... Kjedelig å basere seg på mål som viser seg å være feil for min bil. Kulien: Jeg må ærlig innrømme at jeg bare kommer på 2 109" i min umiddelbare nærhet??? Har du noen nedgravd i hagen som jeg ikke vet om?? Den gule duger nok ikke som målekamerat, siden det er en serie2. Ingen av dem er STW, men den grå kan vel kanskje ha tilnærmet samme tank og traversplassering likevel. Tenker stadig at jeg skulle tatt et kontrollmål, men glemmer det alltid når jeg er innom Neste gang derimot!! Gaute: Følger nok stort sett samme fremgangsmåte tror jeg. Tenker jeg løfter på plass bakkassa før jeg begynner å sveise braketter på den rene ramma. Det vil nok spare meg for mye hodebry. Lafte: Takk for mål, jeg tar det med meg, og kontrollerer etter beste evne
  9. Hei, Jeg har et sveiseprosjekt stående i garasjen, med saaakte progresjon Det småpusles litt nå og da. Akkurat når jeg har lyst og tid mellom andre prosjekter. Nå trenger jeg hjelp til å fremskaffe et mål. Jeg glemte å måle opp plasseringen til nest bakerste travers. Altså den traversen som ligger skjult av bensintanken. Kunne noen som "kjenner en" Serie 3 STW tatt et mål for meg? Bakkant baktravers til ca bakkant nest bakerste travers bør vel være et sikkert og enkelt mål...
  10. Ha ha Det ble et skikkelig skippertak her nå ja Vet ikke om naboene er like fornøyd med sauelukta, men man kan jo ikke tenke på naboene hele tida. Vi får ta en prat om den sprøyta...
  11. Der fikk "strenge lærer Gaute" passet sitt påskrevet 1-0 til Kjartanb Men godt du pusher oss i forhold til rustbehandling Gaute. Har lært litt av deg der oppigjennom landroverskoletida Så bare fortsett i samme driv!
  12. Baktraversen er vel lik ja. Lykke til med jobben. Håper det går knirkefritt, og at du ikke får deg noen "rust-overraskelser" underveis!!
  13. Hyggelig å være til inspirasjon Kjartanb!! Jeg tror vi var 4 mann på løftet? Er det noen i "støtteapparatet" som husker? En i hvert hjørne er jo veldig kjekt, men jeg tror nok det burde gå greit med 3 mann også. Kanskje 2 hvis man planlegger godt og har sterk rygg. Jeg husker ikke helt vekten, men planet er ikke fryktelig tungt. Hvis jeg skulle prøvd meg på et tomannsløft tror jeg nok jeg hadde bygd opp med paller bak bilen slik at jeg kunne ha kunne ha flyttet litt og litt, kontrollert, til planet hvilte på pallene og bilen kunne kjøres bort. Eventuelt lirket under ett par plank og sklidd det over på pallestabelen. Selve traversbyttet er også en enkel sak, men ta vare på den gamle traversen til du har fått sjekket at alle skruehull stemmer! Jeg måtte bore opp en del nye hull i den jeg fikk tilsendt. Da var det greit å ha den gamle traversen som mal. Du skal ikke bytte baktraversen?
  14. Dette lokket var på bilen da jeg kjøpte den. Lokket til den hvite har jeg profesjonelle tegninger på et sted. Platene ble kappet og knekt på Sør-Stål i kristiansand og sveiset sammen av en proff alusveiser i nærområdet. Men du har lengre plan enn meg Terje...
  15. Defender @ work Kanoekspedisjon i villmarken
×
×
  • Create New...