Jump to content
LRforum

Discoverer™

Members
  • Content Count

    148
  • Joined

  • Last visited

About Discoverer™

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Ålesund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ålesund

Recent Profile Visitors

462 profile views
  1. Njaa.. Vet ikke om de har det på lager, men prøv famousfour.co.uk advancedfactors.co.uk rimmerbros.com Og ebay seff. Finnes mange muligheter:)
  2. Ligner disse delenummerne hvis du googler de? Høyre: HMS500041PVJ Venstre: HMS500051PVJ
  3. Er gummiopphenget til lageret på bakre mellomaksel i orden?
  4. Men... Dette er jo bare at pumpa bygger opp oljetrykk ved oppstart! Såvidt jeg vet lager alle tdv6 denne lyden når de har stått en stund. Observer oljelampen idet du starter, så vil du nok se at lyden forsvinner sammen med oljelampen:)
  5. Det virker som om tråden har dreid seg inn på et område hvor sjekkpunktene på PKK kan bli en utfordring... Noen som kan oppklare litt i den forbindelse?
  6. Du sier ikke noe om hvor dynamoen er kjøpt. Er den kjøpt i Norge har du fem års reklamasjonsrett, og den retten følger med på kjøpet når man kjøper brukt:)
  7. Det kan se ut som du har gjort veldig mange Discovery 3-eiere en stor tjeneste
  8. Det kan se ut som om det er den røde dioden som blinker i instrumentpanelet når alarmen er på... Kanskje du kunne sjekket om strømforbruket er der fremdeles hvis bilen går i dvale ulåst?
  9. Hei!

    Sender over LR sine sjekkpunkter ved service:)

    Serviceintervaller.pdf

  10. Det gikk jo fort! Hadde de ny strammer på lager altså? Imponerende
  11. Det er overføringsarmen til omlufts-spjeldet som lager lyd. Trykk på omluft-knappen for å verifisere det. Man kan med nød og neppe klare å snike inn en arm og litt fett for å smøre opp. Husker ikke helt hvor jeg gikk inn, men kanskje jeg tok ut øvre hanskerom. Har vert stille i flere år etterpå.
  12. Dette stemmer ikke. Riktig pipestørrelse på Discovery 3 er 22mm 7/8" Kan kanskje være lettere å få innpå, for den er 22,23mm. Men dette er bare å gjøre seg selv e bjørnetjeneste. Den rustfrie kappen på utsiden blir baket istykker med eskalerende rustproblem på innsiden. Bruk riktig verktøy, 22mm pipe, og IKKE slagtrekker for å løsne eller tighte mutrene. Da varer mutrene meget lenge. Til trådstarter: Prøv å bank på en 7/8" pipe for å få løsnet de, men ha nye å sette på igjen, og bruk deretter 22mm sekskantpipe. Behandle de deretter pent, så har du de lenge.
  13. Du skal jo bytte ut bærearmene! Kapp bort den gamle armen som er i veien, så er det mye lettere å få plass til dine egne armer og verktøy;)
  14. Discovery er IKKE en el-bil! Denne artikkelen påpeker at mange el-biler ikke har typegodkjenning for taklast. Da sier det seg selv at man ikke har lov til å ha det. Discoveryene har typegodkjenning for taklast, og hvis man tar seg bryet med å bla i instruksjonsboka, finner man at den har godkjenning for maks 75 kg på vegen, og 50 kg utenfor vegen. Dette inkludert takstativet i seg selv. (Se side 342) Det er også det Vegvesenet ønsker at man skal gjøre i artikkelen @knikeren viser til. Sjekk i instruksjonsboken.
×
×
  • Create New...