Gå til innhold

Thompson

LRF Society
  • Innlegg

    2 431
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

3 følgere

Contact Methods

  • MSN
    fthompso@online.no
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Elverum

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Elverum

Nylige profilbesøk

2 033 profilvisninger

Thompson sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. Det avhenger nok litt av hvordan man definerer "vanlig bil" ja... Vi har kjørt halve Sør-Norge rundt de siste to ukene og den har oppført seg eksemplarisk. Startet med 2WD til Telemark hvor jeg fikk bygd opp fremre mellomaksling på gårdsplassen til svigers før vi fortsatte. Stort smil og god stemning hele veien.
  2. Akslingen er bygd opp igjen med nye kryss og senterlager og det tok knekken på mye rar lyd. Sammen med nye stikkakslinger/CV-ledd og medbringere foran og bak oppleves bilen helt anderledes. Virker nesten som en vanlig bil…
  3. Ny eksospakning gjorde susen. Får følelsen av å ha ny bil.
  4. Da har jeg fått dobbeltleddet fra hverandre. Fikk vippa ut kulelageret med litt forsiktig makt. Fjær og nålelager inni kula ser jeg ikke spor av. Koppene til kulelageret ser og kjennes ut som de sitter fast. Tror jeg prøver å bygge det opp igjen om jeg får tak i repkit. Det ser overkommelig ut. https://youtu.be/VQl68ZbMWrM
  5. Akslingen er tatt av og gadd ikke/tenkte ikke på å merke siden jeg skulle ha på ny uansett. Ser ut som det kanskje går mot forsøk på renovering/oppgradering av den gamle. Det er mulig jeg får tak i ett repkitt med kulelager også. Aldri for sent å lære seg hvordan en glidehammer fungerer.
  6. Er det akslingen jeg har nå? Ser det står GKN på den.
  7. Jeg ser det er vekter på selve akslingene mens det som kryssene er festet i på dobbeltleddet ser ut som de ikke har det. Vil kanskje tro at smørenipler på kryssene kan påvirker balansen i hele akslingen? Går snart inn i panikkmodus med tanke på feriestart på mandag…
  8. Og da er D2 aksling forsøkt montert men den er for kort. Mangler 7-8 cm. Er det noen som har noen formening om hva slags mellomaksling man har montert på Drfender Puma for å få dobbelt ledd? Den nye jeg har nå er en Hardy Spicer med fettnipler på både kryss og kuleledd. Vurderer å ta dobbeltleddet fra den nye mellomakslingen og sette det på den gamle mellomakslingen. Det må vel bli det samme som å bytte kryss og kulelager eller vil det kunne påvirke balansen i hele akslingen? Bortsett fra dobbeltleddet virker resten av den gamle akslingen å være fri for slark.
  9. Suboptimal løsning både teknisk og økonomisk men ferietur er viktig. Tusen takk for gode råd og innspill.
  10. Neida. Jeg har lest feil og du har rett. Jeg må ha dette: https://www.paddockspares.com/stc4370-kit-flange.html Spørs om det ikke blir D2 mellomaksling på ferietur allikevel…
  11. Det settet jeg lenket til er til både Defender 1983-2015 og Discovery 1989-2004 så jeg håper det er samme dimensjon på det som sitter der nå.
  12. Noe sånn som dette: https://www.paddockspares.com/stc3432-kit-flange.html Og tilsvarende til det bakre uttaket for sikkerhets skyld. Ser ut til å være en grei jobb.
  13. Nei. Regner med du mener den på 32 mm. Har etterstramma den litt, den var nesten så jeg kunne skru den med fingrene. Får bestille opp pakningssett til etter ferien. Det var som sagt helt tørt mellom hylsa og mellomakslingen så den lille olja som rant ut da jeg løsna mellomakslingen var ikke alt for langt unna der den skal være.
  14. Den ligger klar for tur til gjenvinningsstasjonen sammen med annet metallskrap. Nå jobbes det med å få ny mellomaksel til ferien. Hva tror du om oljelekasjen ut fra transfer? Jeg har etter litt googling landet på at det ikke er noe å stresse med.
  15. Tørr ikke annet en å gjøre som du sier, Lafterolf. Inne i dobbelt leddet sitter det en "kule" som ser ut som den er ferdig med å gjøre jobben sin. Kryssene virker som de er tighte men selv dobbeltleddet er ikke tight om du skjønner. I tillegg høres det ut som noe er løst inne i selve akslingen. Jeg får se hva jeg får tak i av ny mellomaksling på kort varsel. Da jeg tok av delen nærmest fordelingskassa rant det en liten desiliter med olje ut. Det har ikke vært lekkasje der før og alt så rent og pent ut og ikke noe slark i noe. Bør jeg være bekymret over det før ferien? Og ulyden er borte når jeg kjører med mellomakslingen avmontert.
×
×
  • Opprett ny...