Jump to content
LRforum

som

LRF Society
  • Content Count

    1,556
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About som

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norheimsund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Norheimsund

Recent Profile Visitors

1,047 profile views
  1. For bra til å kastes, er tatt godt vare på. Noe relativt nytt. Ca 40-50 stk ( på øyemål...) Tunge saker så de må hentes i Ulvik evt. på Voss. Hilsen Stein Ove Myhre
  2. Se på det, kanskje vi nærmer oss noe! For jeg hadde også en italiensk veninne en gang men når jeg tenker meg om så er det kun hun norske jeg endte opp med som opplevde lynnedslag av det farlig nære slaget. Hvor Defenderen var da er jeg ikke sikker på, heller ikke hvor hun italienske ble av
  3. Kan også være en + ledning fra en duppeditt som har gnagd seg til jord, tror dere det kan gi slike symptomer? En ting skal prøves, trekke ut alle sikringer og releer , starte motoren og så legge inn en og en. Takk for tipsene så langt
  4. Hei. Det skjer mye uforklarlig med det elektriske anlegget i Defenderen for tiden. Håper noen av dere kjenner igjen problemene og har en god fix på det. Bilen kan ikke brukes før dette er reparert. Husker nok ikke alle kombinasjonene, men her er noe av det som skjer: 1: starter bilen (300tdi) motoren dauer når hovedlys skrus på 2: skrur på blinklys og viskerene starter 3: starter bilen og viskerene starter, viskerene kan ikke stoppes 4: kjører et lite stykke og alt er ok som før 5: motoren dauer ved kjøring, uten forvarsel. Venter i rundkjøringen(stort sett) i ca 5 min og alt er ok igjen 6: noen ganger er den helt feilfri, men for øyeblikket er den totalt forvirret, kan ikke brukes. Batterier er skiftet, koblinger og jordinger er sjekket, jeg er rimelig kompetent på elektro, kjenner hver bolt i bilen, men finner ikke ut av det......$%#}£$#
  5. Grei jobb, byttet alt sammen for noen år siden. Gjorde som beskrevet over, løftet hele taket i bakkant, Tettet med en Wurth masse over og under cappingsene før det ble skrudd sammen igjen. Det ligger noen gummilister der som jeg bare kastet siden de var skadet av rusten på profilene. Det er mer rust enn den som vises utvendig! Lykke til!
  6. Hei igjen. Alt er nå montert og det er overraskende hvor mykt den tar hull og ujevnheter i veien. Jeg kan nå flate pedalen på dårlig vei uten å hoppe rundt. Tidligere holdt jeg fint mye høyere fart med V70`en på de smårufsete veien vi har her inne, men nå er det bare å flate pedalen på Defenderen, den flyter over alt sammen og Volvoen har ikke muligheter til å følge på Stabstaget bak er ikke nødvendig å montere på igjen, den går overraskende fint i svingene uten. Og som Gaute sier så er ikke dette riktig oppsett hvis den skal lastes tungt eller kjøres med tilhenger, da må HD fjærene på igjen bak, noe som tar bare 30 min med riktig metode og riktige jekkene. Men jeg tror nok at medium duty bak er et bedre oppsett for allsidig bruk. Skal hardkjøres mer på skogsveiene neste uke, men et havarert kryss har stoppet meg Dårlig timing dette her, får ikke mye glede av det, Defenderen er solgt og skal leveres til nye eiere neste uke. Går med planer om en serie1 eller 2 som jeg kan putre rundt med på fine dager
  7. Skiftet demperene og fjærene bak til Terrafirma Duty Light, det blauteste de lager til 110. Foran står det fortsatt HD fjærer, men jeg får ikke tid til å skifte de før om en ukes tid. Men en test tur har det blitt i kveld, flat pedal på skogsveier som før forårsaket nyreskader og det som verre er. Defenderen spiste alt sammen som dessert, det var en utrolig opplevelse etter alle årene på HD fjærer. Langs landeveien var det ikke problemer med overdrevet krenging selv gjennom skarpe svinger i over 100, og uten stabstag bak! Må si meg veldig fornøyd så langt.
  8. Greentech.no Der kjøper jeg alt datautstyret til bedriften. Garanti får du også...
  9. Hei Vurderer sterkt å kjøpe en sommerbil...til sommeren som de sier skal komme. EN MB 380SL veteran står på ønskelisten, med 4 seter siden vi er 2 voksne og en pode som ikke kommer til å flytte fra oss på en del år, kjører sikkert med henne i baksetet også etter at jeg har påbegynt min KSP (kjerringstyrt pensjon...) Det jeg håper på er om noen sitter på kunnskap om en slik bil med kun 2 seter kan omregistreres til 4 seter etter at seler og seter er satt inn bak? Grunnen er at det er svært få som er registrert med 4 sitteplasser, og da er ikke utvalget så stort at det er gode odds å finne riktig farge og stand. Hilsen Stein O.
  10. Har den største til Helsport, helt topp med all den plassen. Tvilte veldig på størrelsen da jeg skulle kjøpe, men ville ikke anbefale noe mindre nå så lenge du ikke skal bære hele greien på ryggen.
  11. Nye Terrafirma fjærer og dempere på vei, Light Duty +2. Blir interresant å se hvor soft 110' en blir. Stabstagene må nok på plass igjen, men ikke før jeg har kjørt en tur uten... Nå står den på HD fjærer som mer minner om betong siden jeg 99% av tiden kjører med tom bil.
  12. "Def to Def" med lysblinking og hånd i vindu Traff ham på vei ned til Granvin (fra Kvanndalsiden..) Hyggelig med god respons.
  13. Sesongstart på sjøen og i sjøen ( har bare lært meg første halvdel av rullen...) Perfekt bil å ralle rundt omkring med! Dårlig bilde, telefonen har vært med ned i sjøen. Bildet er tatt i Hatlestrand, nær Gjermundshavn. Passerte forresten en parkert 110 med henger ved et hus der.
×
×
  • Create New...