Jump to content
LRforum

Freeskiing

LRF Society
  • Content Count

    592
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Freeskiing

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norge

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Norge

Recent Profile Visitors

748 profile views
  1. Hei! Noen som har 20 stk hjulbolter til D3-D4 de vil kvitte seg med?
  2. Okey, ja ser det blir brukt ulike "verktøy" har sikkert noe liggende, er nr 1 den lengst frem så hvertfall ganske greit å stå over å jobbe..
  3. Hei!Før jeg går til innkjøp av noe jeg trenger ønsker jeg å sjekke om noen har noe liggende. Trenger "Fan spanners" til å ta av vifta i følge med injector bytte. Noen som har slikt liggende? Ved avtrekk av diesel inkector på TD5 finnes det spesial verktøy, alternativet er vel å bruke en demontert pumpetang.. noen som har spesialverktøy liggende til en OK penge? Diagnose utstyr. Ville foretrekke en mobil enhet, med BT. Noen som har ID Tool eller Lynx EVO liggende for salg? Må kunne lese inn ny injector og kode ut luftfjæring osv.. Ha en fin LR dag!
  4. Ja, det er jo mulig å finne det sikkert. De du hadde i bilen fra før, hadde de rød eller grønn ring rundt på toppen? alle mine har grønne, leste et sted at originale hadde røde, mens de med grønne er en nyere forbedret utgave... men hvem vet..
  5. Må være injector nr 5 som er gåen.. Kanskje ikke heeelt krise allikevel..
  6. Nja.. Ser ut som det ligger "inni" fjøra, som er helt løs.. Google forteller meg at dette er et knekt sylinder hode.. Ikke helt ukjent for td5..?! Nytt ca 1000£... Noe som evt er godt nytt at det ikke bare er å hive hele bilen..
  7. Okey, da mistet jeg lysten på resten av vaffelen I garasjen her.. Skulle til å bytte ledningsnett til dysene så ser jeg dette og nå er jeg hvertfall på dypt vann... Hva har skjedd her?? Stempel eller sylinder som er knekt..?? Er dette slutten på hele eventyret om turbil før det hele startet??
  8. Ja nå har jeg lest igjennom over en kopp kaffe... og helt enig med deg! Rimelig store skader som ihht til dette dokumentet vil kunne passere en EU.. Måtte lese to ganger der det sto at "hvis det var fare for å trå gjennom gulvet så måtte det bedømmes som farlig.. "
  9. ikke hele ennå.. printet den ut på jobben... få se nøye på den i kveld..
  10. Har gjort det...hamret altså.. det er "hel ved" Rustbehandlet denne med en gang jeg fikk bilen til Norge, men ingen har fulgt opp tydeligvis..
  11. Uten å gjøre noe med dette? Takk for info, ja nei man vet jo aldri selvsagt.. men er ingen annen deformering av noe slag i ramme fremover eller på andre siden i det hele tatt.. Er overflate rust, men originallakken på ramma synes også flere steder så slettes ikke verst.. Har skrapet å dyttet vekk det jeg klarte her, så gjelder bare å få pusset det rent.. å gjøre en jobb.. (har en som skal kikke på det i kveld) Ja da står jeg over hammerite.. svigerfar var heller ikke så imponert over den.. hehe
  12. Heisann! Etter en del år uten LR har jeg nå fått kjøpt tilbake en D2 jeg selv hentet inn fra Tyskland i 2006, da kun kjørt som kundebil hos forhandler. Nå er naturlignok ikke bilen heelt i den stand lenger, men fremdeles mye bil igjen...håper jeg.. Så litt gøy å ha tilbake noe man har hatt før.. Så er liten case på ramma, bildet er fra bak/siden av bakhjulet. Spylt/tørket og klinkt på litt fluidfilm nå for å holde det i sjakk, men før EU må noe gjøres. Ser at sidene ofte blir hull, men sidene er bunnsolide på begge sider, er kun "skjøten" på sveisen, de to hullene skal jo være der egentlig. Legger seg vel vann inni.. Hadde det funket, vært godt nok å pusse dette ned og legge på kjemisk metall for å tette dette?? eller må det skjæres og sveises? Tenkte å male på hammerite etterpå på begge sider av bilen for å beskytte bedre i tiden fremover..
  13. Nei oki, det var Wikipedia som skrev ZF fra 2006.. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Range_Rover_(L322) Den GM kassa utgår! LR produkter under 200K har ikke mange gode kort på hånda igjen nå..
  14. Hei! Noen her med 2006-07 modell L322 med 3.0tdi som gjerne vil dele noen erfaringer? Driftsutgifter, havarier, girkasser osv.. Denne er vel tryggere enn RRS av samme årgang hva angår motorhavari osv? Mvh Christian
  15. Ja eldre RRS er vel egentlig ikke noe smart. Nyere LR er forsåvidt også uaktuelt sånn sett, vi har som sagt en problemfri X5 så tanken var å splitte den opp i 2 biler eventuelt. Kan skru mye selv og med deler fra UK er det ofte ikke så ille.. en 2006 FFRR er også mulig tenker jeg da.. BMW motor og ZF 6 trinns kasse. Tror det er safer bet enn en RRS egentlig..
×
×
  • Create New...