Jump to content
LRforum

Åge

LRF Society
  • Content Count

    676
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Åge

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Røyken

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Røyken

Recent Profile Visitors

958 profile views
  1. Jeg la ledningen under dørkmatten på førersiden og ut i nedre fremre hjørnet av førerdøren. Henger fint noen cm under bilen.
  2. Blir nok hevertmetoden. Messingpluggen i bunnen av tanken sitter som stein, og vil ikke dra ting i stykker
  3. Godt å ha folk rundt seg som bryr seg. Skrudde ut plugg 1 idag, etter en visuell inspeksjon av innsiden av fordelerlokk og stifter. Der så det helt ok ut etter min lille viten. MEN da jeg skrudde ut den pluggen så nærmest falt toppen av den. Så lurer på om det er synderen. At det rett og slett ikke var kontakt gjennom pluggen. Når jeg testet gnisten tidligere brukte jeg en tester fra Biltema, og den tester jo kun det som kommer ut av plugghetten. Skal jeg tørre å håpe på det ? Har ikke ny plugg så har ikke fått testet med ny ennå. Hvorfor er d
  4. Går ikke så fort her. Skal holde dere oppdatert
  5. Lurte litt på det ja, men om stiftene var brent skulle det vel ikke være gnist på pluggene, eller ?
  6. Har ikke sjekket den nei, da jo alt fungerte veldig bra før den gikk tom for bensin. har bestilt rep sett så da bytter jeg membranen også.
  7. Skal sjekke pluggene, men det meste av tenningsanlegget er forholdsvis nytt.
  8. Prøvde meg i kveld mens jeg venter på pakninger. Blåste rein dyser, og nåleventilen på bensin inntaket på forgasseren, monterte gasser med gamle pakninger men ingen forandring. Starter fortsatt ikke. Masse bensin inn til gasser og god gnist på plugg 1 ihvertfall. Så Gaute, nå blir det Gaute metoden og ingen snarveier. Tømme tank og sjekke filter mellom pumpe og gasser og sjekke tenningen. Kan vel være god gnist på feil tidspunkt også. Blir bare så utrolig irritert - mest på meg selv.
  9. Driver å moter meg opp til å skru av forgasser. Tenkte å åpne flottør kammeret og blåse reint det jeg kommer til derifra. Tømme tanken for den nye bensinen jeg hadde på. Har ikke sett noen tappekran på tanken så det blir hevert. Er et filter mellom tank og gasser. Gjør en sjekk av det også. Er elektrisk pumpe på denne ja. Tenker at jeg sjekker at det er gnist der det skal være gnist først, og lar pumpen stå på en god stund før neste startforsøk. Flott at man klarer å lage seg arbeid selv !
  10. Og da er eneste veien til mål å demontere forgasser og gjøre reint ?
  11. Hei dere, Lot bilen få stå og gå seg varm på gårdsplassen, men den kjørte seg tom for bensin. Trodde det var mer igjen enn hva det var tydeligvis. Har fylt opp igjen, men nå starter den ikke, og om den starter så fusker den fælt. Den får bensin frem til forgasser. Det har jeg sjekket. Er en 6 cyl 2.6 liter bensiner i en Serie 2A. Gikk som en klokke før dette skjedde. Gode råd mottas med takk
  12. Nytt ledningsnett i førerdøren og venstre passasjerdør, og vipps så funket elektrisk vindu og sentrallås igjen, bortsett i fra førerdøren. Litt mer plukk der.
  13. Takker. Fungerer veldig bra når man bare finner de små skruene :-)
×
×
  • Create New...