Jump to content
LRforum

aok

LRF Society
  • Content Count

    518
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About aok

  • Rank
    Maskinoperatør

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brekstad, Trøndelag
  • Interests
    Alt for mye...

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brekstad, Ørland

Recent Profile Visitors

1,415 profile views
  1. ...skal være Wetproof SUV. 235/65r17. Frisk gummi, produsert 2020.
  2. Hei. Sommerdekkene etter vår kondemnerte Freelander 2 ligger i kjelleren og vurderes solgt. 17 toms pene originale felger. Nesten nye Nokian Wetguard sommerdekk. Ble satt på nye på sensommeren i fjor. Kun kjørt ca 1000km. Bilder kommer (ligger mørkt og tørt i kjelleren). Må hentes.
  3. aok

    Treg start. TD4

    Pumpa står også på lista. Tenker merkeverkstedet kan få gruble på det nå :-)
  4. aok

    Treg start. TD4

    Ikke helt løst like vel.... men mye nærmere en løsning: Bilen har oppført seg eksemplarisk helt til hjemtur fra påskefjellet. Siste Bakke før hjemme kom motorlampa på, «redusert ytelse», og bilen stoppet nede på flata. Ca 1/4 full tank. Leste av «low fuel pressure» på Hawkeye’n. Etter 15 sek kjøring av starter, startet bilen, og «humpet seg» 500m frem til bensinstasjon. Fylte på 42 liter, som tilsier ca 15 liter igjen på tanken. Primet fuelfilteret, og nå starter bilen som normalt igjen.... sist gang den stoppet var også med 1/4 full tank. Bilen skal nå inn til verkstedet igje
  5. Trenger ikke diagnose/kodeleser for å sjekke spenning dersom du har HSE med skjerm. Følg linken her for å komme til «skjult meny»:
  6. Mulig spørsmålet (eller svarene) er på kant med forumreglene: Hvor kjøper LR-folk deler? Tenker spesielt på 1; deleutvalg 2; pris (inkl leveringskostnader) 3; Leveringstid. Har selv brukt paddockspaxxx og famousfouxx men ser at utvalg minker og pris øker. Mange anbefaler LRdirxxx, men de har ikke normale servicedeler til min Disco3...
  7. aok

    Treg start. TD4

    Solved. byttet dieselfilteret, men fikk «low pressure» varsel. Tok ned tanken og renset tank, filter og pumpe, og toppet opp med ny diesel. Mye gurba i tanken. Gammel diesel++. Starter og går som den skal nå. Godt å vite at alt er rent!
  8. aok

    Treg start. TD4

    Fant ikke noe som tilsynelatende hadde løsnet, men drivstoffrøret ut fra filteret var lett å vri på - som om det ikke var noe trykk der. Ingen livstegn på oppstart, så den havnet på verkstedet denne gang. Første gang på lenge jeg har bil med garanti og ikke nødvendigvis må fikse problemene selv. Garantien skal brukes..
  9. Lillebror står fortsatt på tomta. Masse bil igjen. Nektet å dø, og jeg kjørte den hjem selv. Bare trist å se den der den står - forlatt, som en litt halt dølahest som venter på slakteren Krute god motor og drivverk. Flott interiør... Havner nok hos Bjugn Bilopphuggeri, med mindre Gjensidige har andre planer.
  10. aok

    Treg start. TD4

    Skal se etter. I morres ville den ikke starte
  11. Freelanderen ble kondemnert Takserte skader for 230.000..... Evoque er innkjøpt - og kona er fornøyd
  12. aok

    Treg start. TD4

    Hei Forum. Etter en guffen hendelse hvor fruen ble påkjørt, måtte vår kjære "lillebror" MY07 FL2 kondemneres. Ny bil er innkjøpt - MY12 Evoque TD4 automat. (Kona har det bra. Freelanderen viste seg å være en kollisjonssikker bil - selv sideveis. Skulle sett den andre bilen...) Har akkurat hentet bilen fra forhandler - med garanti. Turen hjem gikk uten problemer, og var lettstartet både etter kortere og lengre pauser. I dag ble den plutselig svært tungstartet; ingen forskjell på kald eller varm bil: Startmotor kinner minst 10 sekunder før den starter. Går tilsynelatende ok
  13. Takk for svar Tom, men kona krever automat
  14. Vår kjære Freelander ble brutalt og voldelig påkjørt. Alt gikk bra med kona som kjørte (skulle sett den andre bilen...), men trøkken ble nok slik at ny bil må vurderes. Hun fant ut at bilen var trygg, og ønsker seg en ny Freelander. 2007 eller nyere med automat. Evt en rimelig og ok Evoque. noen som vurderer å selge?
×
×
  • Create New...