Jump to content
LRforum

aok

Members
  • Content Count

    497
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

About aok

  • Rank
    Maskinoperatør

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brekstad, Trøndelag
  • Interests
    Alt for mye...

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Brekstad, Ørland

Recent Profile Visitors

915 profile views
  1. aok

    FL1 deler

    Har solgt bilen og har noen deler liggende; 2 x Pollenfilter 1 x Luftfilter 1 x Clutch-kit 1 x oppheng til bakdiff innkjøpt til MY04 1.8 bensin pris blir vi enig om
  2. Ikke gjort noe med Disco’en i dag. Bare drukket kaffe, nytt påska og sett på gliset God Påske!
  3. ...og det ble mulig å treffe en nabo-D3 i restesnøen
  4. Spenn opp en stor avtrekker så mye du tør. Deretter små bestemte slag på skiva. Pass bare på; du skvetter himmelhøyt når den til slutt løsner med et smell
  5. Vet ikke, men leste meg til (googlet...) at D3 felger kan brukes på P38 med sentreringsring fordi hub’en på D3 er litt større i diameter enn P38. Ergo vil ikke P38 felger passe til D3. Men; om felgene er uoriginale kan det jo hende de kan passe begge biler om du er heldig.
  6. Kan godt synse.... fikk inn 4 stk 2 meter lange rammemadrasser (200x90x35) inn i min D3 uten varevegg. Det gikk akkurat, med førersetet litt frem. Tipper du får inn kassen ved å sette den inn diagonalt.
  7. Hawkeye for D3, FL1 og FL2. Den tar også en del koder på RRS - testet (antar den har mye likt med D3). Brekstad
  8. Trivelig på tunet - enn så lenge.
  9. Da var jobben utført! Kan bekrefte at man må ut med hele hub'en for å bytte ødelagt hjulbolt bak. Det medførte også nødvendig bytte av hjullager, da det må demonteres og deles i 2 for å få ut hub'en Var heldig og fikk løsnet boltene til foringene oppe og nede uten større problem. Sprayet inn rustløser, og lot det stå et par dager før jeg forsøkte å løsne dem. Byttet dem samtidig siden jeg først måtte av med alt. Hjullager og foringer medfører behov for verkstedpresse. Her måtte jeg få hjelp, men fikk plutselig lyst til å kjøpe meg egen presse. Kjekt å ha. Ca 5 tonn trykk trengtes på foringene. Hjullageret kom ut med litt mindre trykk. Uansett; jobben er utført nå. Har ny hub, nytt hjullager og nye foringer bak For de som lurer; D3, D2 og P38 bruker samme hjulbolter - jeg kjøpte en ekstra bolt (Spesifisert til D2/P38 da jeg ikke fant til D3), og fikset den gamle Hub'en. Da har jeg en reserve - eller den kan byttes med noe annet om noen har behov
  10. Og her er annonsen: Freelander
  11. Tipper tilstrammingen av mutteren fikset problemet. Ville ikke bekymret meg så lenge du ikke merker noe. Kan dog hende at levetiden på noe av drivverket der fremme er noe redusert. Tipper bevegelsen på akslingen kommer fordi bilen er jekket opp, og akslingen har stort utslag. Dersom du ser på mansjettene på begge sider, er det ikke bevegelse. Jeg ville ha kjørt "bekymringsfritt" og gledet meg over en bil som virker her og nå. Hva som hender rundt neste sving skal man ikke tape nattesøvnen på
  12. Greit at du oppdaget det! Kan nok hende at hjullageret er skadet da slakke og vibrasjoner over tid vil slite, men det er verdt med et forøk å feste mutteren forskriftsmessig og sjekke hvordan bilen deretter oppfører seg. Er du heldig er det alt som skal til. Mutteren skal tights godt til (210nm), og deretter er det vel lurt å slå inn "hakket" så du slipper samme opplevelse igjen.
  13. Har akkurat hentet ny bil, FL2 MY2007, 149.000km. Lærer den å kjenne, og har oppdaget at webastoen ikke starter når det er kaldt. Har ikke diagnose for FL2 (Har hawkeye, men ikke unlocked for FL2), og får ikke frem noen koder for webasto når billig-diagnose-apparat brukes. Antar den har gått i lockout-mode. Kjenner noen til en manuell måte å resette/tvangsstarte Webastoen på FL2'en? (Har forsøkt 20A sikring ut og inn uten hell)
×
×
  • Create New...