Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Vegard Bratland Erikstad

LRF Society
  • Innholdsteller

    3 628
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Vegard Bratland Erikstad

  • Rang
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lødingen,Nordland
  • Interests
    landrover <br />ski/langrenn<br />jakt/fiske<br />det aller meste med motor...... <br />

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lødingen kommune norland

Nylige profilbesøk

3 155 profilvisninger
  1. Vegard Bratland Erikstad

    Feilsøking tankmåler serie 1

    På min har flotøren i tanken satt seg fast, to ganger. Begge gangene har det funket å demontere å smøre opp.
  2. Vegard Bratland Erikstad

    Dekk med seip og pigg; 35"

    Har helseipa BFG MT uten pigg på seiebilen, fungerer overaskende bra. Før de var seipa var de ubrukelige
  3. Vegard Bratland Erikstad

    1997 Defender 110 "TTT prosjekt"

    Det er nok et sladrehull ja. For å indikere at ting er i ferd med å skje
  4. Vegard Bratland Erikstad

    Litjkar´n - en Serie 2a fra 1968

    Hadde samme løsing på landstreffet i 2013. Funker fint når man er kommet på plass
  5. Vegard Bratland Erikstad

    Frihjulsnav skal av.

    Når du tar ut den lille skruen kommer du til en låsering av plast som står inni et spor. Jeg brukte et flatt skrujern og nebbtang for å like den ut.
  6. Vegard Bratland Erikstad

    Platebøyer

    Brukte Biltema sin knekke når jeg laget nye stigtrinn på lastebilen. 1.2mm nesten hele bredden på knekka. Det gikk akkurat greit
  7. Vegard Bratland Erikstad

    Lager i girkasse

    Vist jeg ikke husker helt feil kan lageret stå igjen...
  8. Vegard Bratland Erikstad

    Størst mulig dekk uten bredding.

    Jeg har 255 85 r16 på ex-mil felg på 88`en. Syns det ser helt rett ut, akkurat innafor skjermen. Jeg har paraboler foran og bak + ex-mil sjakler foran.
  9. Vegard Bratland Erikstad

    Roamerdrive yey or nei?

    Har vurdert samme selv. Fordelen med Roamerdrive kontra Fairey er at Roamerdrive bruker samme olja som transferkassa og det følger med ny bunnpanne/lokk til transfer med kjøleribber , da skal vinstnokk sjansen for at olja blir svidd litt mindre. Men 20 lapper er jo ikke akkurat gratis....
  10. Vegard Bratland Erikstad

    Topp til 2,25 bensin

    En ny Weber, en frabrikkoverhalt Rochester, en overhalt solex og overhalt Zenith (siste prøvd på annen bil og fungerer utmerket) faen det et er jo 4 forgassere... Forgasser justert med vakumeter: Tomgang satt til 500 rpm , blandingskrue satt i grunninnstilling helt i bunn deretter 1 og halv runde ut. Deretter har jeg skrudd den ut til max vakum er oppnådd, for så og skrudd den inn så mye som mulig uten at vakum dropper. Har også sveiset inn en mutter for sensor på eksosrøret og lånt utstyr for og måle luft/blandingsforhold når jeg kjører, og valgt dyse til forgasseren ut fra dette .
  11. Vegard Bratland Erikstad

    Topp til 2,25 bensin

    Bør være det. Kjede å strammer byttet for ca 30 000km. Hadde det oppe igjen for å dobbelskjekke innstillingen på registeret for 4000-5000km siden da så alt helt fint ut.
  12. Vegard Bratland Erikstad

    Topp til 2,25 bensin

    Takk for svar Gaute Samme som batterispenning inn på coil d.v.s ca 12v med motor av. Og ca 14 v med motor i gang. Har også prøvd med kabel rett fra batteriet til coil, for å utelukke feilkilder. Prøvd og justert tenning både etter øret og med stroboskoplampe. Varm og kald motor, men tror ikke jeg har sjekket at om tenningstidspunktet forandrer seg mellom varm og kald. Ved turtallsøkning får jeg mer fortenning så da tolker jeg at vektene i fordeleren gjør sin jobb. Men sant skal sies at jeg har noen grader mer fortenning en boka sier. Har eksprimintert meg fram til at den går finest og best da. Er klar over at noen alltid putrer litt, og i begynnelsen var det bare litt inn i mellom, men nå høres den nesten ut som den har asma.
  13. Vegard Bratland Erikstad

    Topp til 2,25 bensin

    Mulig, men hva annet kan det være? Komp test er tatt med varm motor, alle pugger ute og gassspjeld helt åpent. Sylinderlekasje test er tatt med begge ventiler stengt og trykkluft i plugghull. Ikke noe blås i innsuget eksos, eller kjølevann men litt i oljepåfylling. Men ikke noe unormalt mye etter min mening. Likt på alle sylindere. Da er det eneste jeg kommer på sprekk i topplokk, som utvider seg når den blir varm og dermed dårlig gange. Men jeg kan godt ta feil. Andre forslag mottas gjerne . Alt av tenningsdeler ellers som tennplugger, pluggledinger og coil er også byttet (flere ganger faktisk)
  14. Vegard Bratland Erikstad

    Topp til 2,25 bensin

    Snøen begynner og forsvinne og det begynner og bli dags for og rulle ut 88’en igjen. De som har fulgt med prosjekttåden for noen år siden har kanskje fått med seg at jeg aldri har fått motoren til og gå ordentlig rent, spesielt på tomgang. Høres litt astmatisk ut med putring. Det meste er utprøvd: Ny fordeler med stift deretter ny elektronisk fordeler fra 123 3 forskjellige forgassere, lakt om bensinslange, planslipt innsuget, sjekket etter falskluft,nye ventiler styringer og vipparmer, ny cam. og prøvd forskjellige innstillinger på registeret. Men er nå satt tilbake til frabrikk innstilling. Etter landstreffet. 2016 var den ekstremt lat og kraftløs, Etter dette byttet jeg ventilfjærene og da ble den mye bedre men langt fra perfekt. Målt kompresjon, og sylinderlekasje test. Begge OK. Finest gange på motor når den er kald, lurer på at det kanskje er sprekk i toppen som jeg ikke greier og se. Uansett, toppen har hvert av så mange ganger nå , at den gidder jeg ikke å bruke mer tid på. Nå skal det på en trimtopp, men problemet er at turner eller ACR må ha et godt emne og bygge på. Fins det noe firma i England som driver med salg av brukte seriebildeler som kan tenke seg og sende toppen til ACR eller Turner? Eller må jeg finne noe her hjemme for så og sende det til England? Gode forslag mottas
  15. Vegard Bratland Erikstad

    TT trening

    Da er d kanskje litt mindre snø
×