Jump to content
LRforum

HansChristian

LRF Society
  • Content Count

    3,509
  • Joined

  • Last visited

About HansChristian

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • MSN
    h.c@hess.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kongsberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Konsgberg

Recent Profile Visitors

1,787 profile views
  1. " Er ikke det der originalfelger for 101 FC? " Har ikke 101 FC seks hjulbolter?
  2. ...og hvis Brubakken ikke kan ta det, så kan du evt høre om Eirik, hos Svinsås Møbelrestaurering på Lillehammer kan lage de til deg: https://svinsaas.com/
  3. Jeg har begge de to som du linker til der. Muligens litt eldre modeller, men samme spec. Gassovnen fungerer fint, men gir ikke veldig mye varme. Helt OK for å folde plussgrader inni VW-camperen, f.eks. Den krever en del gass, så du må ha med et "batteri" med slike gasspatroner. Parafin/lampeoljeovnen gir mer varme, og brenner også vesentlig lengre på en tank. Den gir dog litt 'hytte-lukt', men det kan jo være bare kosling det. Som varmekilde i OZ-telt eller lavvu, så ville jeg nok ha valgt parafinovnen. Den som jeg har kan jeg i tillegg senke gitteret på, slik at den blir lavere. Dette er ment brukt dersom man skal koke vann på den samtidig. (som er en fiffig løsning, som ikke gassovnen har). Hvis plass (transport) er et tema, så er gassovnen vesentlig mindre, og lettere transporterbar, da den kan transporteres liggende eller stående alt etter hva man har av tilgjengelig plass. Vekebrenneren som har en tank med flytende brensel må transporteres stående.
  4. Er det noen som kjører Bergen-østlandet (helst så nær Konsgeberg som mulig), og som har mulighet til å ta med fire stålfelger for meg? mvh HC
  5. G-wagen passer nok ikke (de er 5x130). Men Volvo valp skal være ganske så perfekt. Samme med Rocky. (Og jeep, tidlig ford f-120 og ford e-150 også. Altså veldig mye med Dana-akslinger kan gå). Tidlig jeep-felg, eller Volvo valp -felg hadde vært sneisent! Disse ser ut omtrent som felgene til seriebil. Men, er det noen som sitter på et sett som de vil selge?
  6. Er det noen her inne som har et sett med stålfelger til Suzuji Jimny/SJ/Vitara, eller Jeep til salgs? Boltmønster 5x5,5 (5x139,7) ca ET0->ET5. gjerne 15x5,5 eller 16x6
  7. Etter at Discoveryen min døde på meg her for noen uker siden, så ble jeg nødt til å se meg om etter 'ny' bil. En Jimny til nesten en halv million er langt utenfor rekkevidde, og en Defender til tre ganger det igjen er en utopi, så det ble en pent brukt 20 år gammel Jimny gen3 på meg isteden . Han som jeg kjøpte den av hadde kjøpt seg ny Jimny fra Sverige. Den kom visstnok da på 320.000,- fredig registrert i Norge, når han tok seg av importen selv. Jeg begynte å dykke litt i tekniske data, og ser at Jimnyen har 88" akselavstand, og en sporvidde som er noen cm bredere enn Landrover SII/III for export-modellen, og et par cm smalere på Japan-modellen (Kei Car). Karosseriet jo som vi vet større på Landrover enn på Suzuki. Og Landroveren veier vel ca 400kg mer enn Jimnyen også. Under bilen ser alle komponenter ut til å være bygget av halverte dimensjoner i forhold til en Landrover90/Defender (dimmensjoner på ramme, akslinger, fjærer, radiusarmer etc etc). Men, det var litt artig å se at denne bittelille bilen har hjulene sine plassert tilnermet identisk med en klassisk 88"
  8. Selger 5stk originale LR stålfelger til Discovery 2 /RR P38. Nedslitte BFG MT 235/85R16 på fire av felgene, et bortimot ubrukt Michelin XZL 7.50R16 på den femte. 20 originale hjulmuttre for stålfelger følger med. 2500,- (kongsberg)
  9. Selger 5 stk alufelger, 6-eiket, til Discovery II /RR P38. Det sitter utslitte Yokohama Geolandar MT på fire av felgene, og nytt på den femte. 2000,- (Kongsberg)
  10. Ja, den går i en nødmodus om den blir for varm. Dette opplevde jeg da toppen sprakk. Da var det bare å fylle på vann, og så kjørte den like glad videre. Har prøvd å koble vekk oljetrykksensoren, men det ser ikke ut ti lå ha noe å si (annen enn at lampa ikke lengre lyser).
  11. Jeg frykter også den skruen. Men nå har jo bilen gått 353.000km uten at den har løsnet tidligere. Uansett, så kan det være det som har skjedd. Det sistet året har vært alt for tøft for meg på alle plan, så jeg orker rett og slett ikke å gå løs på noe motorbytte ...
  12. Ja, bilen har jo fulgt meg i 18år nå, så det er vondt å skulle gi den opp. Jeg skal se om jeg klarer å finne overskudd til å gå løs på det og sjekke... Jeg misstenker også til en viss grad elektrisk feil. Er td5'en slik at den kjører motoren over i nødmodus og 'shut down' hvor den leser lavt/fraværende oljetrykk og sjåføren ikke stopper den umiddelbart selv? (kjørte jo et lite stykke for å komme meg ut av kjørebanen slik at andre skulle kunne passere)
×
×
  • Create New...