Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

tnj

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 543
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om tnj

  • Rang
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Drammen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Drammen

Nylige profilbesøk

942 profilvisninger
  1. Kan ikke si jeg har hatt andre problemer med denne enn at den rant ut etterhvert. :-) Til gjengjeld er den lett å få tak i! https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/motoroljer/servoolje/transmisjonsolje-helsyntetisk-75w-90-2000023996
  2. tnj

    Defender kortslutning

    Verkstedet er definitivt merket av ting fra oven, ja. Oppvarmet fjøs står på ønskelista og ikke umulig at man kan sette spaden i bakken om det er mulig å finne igjen bakken på et tidspunkt på vårparten.
  3. tnj

    Defender kortslutning

    Der jeg mener feilen bør ligge, Gaute. Sjekket priser på ny kabelkveil, men de ligger nå fra rundt 5K og oppover, så da krabber jeg under og får dratt ut til jeg finner feilen. Som bonus fikk jeg samme feil på bremselys, samt at blinklys sluttet å fungere... Kikket på en video fra Køløya der bremselysbryter justeres og slitasje på kabelkveil i ramma var der ikke et ukjent fenomen... Må bare vente på at temperaturen i "verkstedet" blir levelig...
  4. Denne anbefales forresten, om du ikke finner kombinasjonen du foretrekker, kan du få spesialtilpassede paneler for et lite tillegg. Jeg fikk frest ut hull for bryter til lyktejustering og spyler/visker bak. https://www.raptor-engineering.co.uk/product/defender-s111-console-dash/
  5. Tok ikke sjansen selv på å belaste eksisterende nett ut over hva det er bygget for. Brukte kort tid på å strekke opp k-rør fra batteriboks frem over ramma til motorrom. Gikk og greit med liten trekkefjær å legge ledninger inn bak instrumenthus som enkelt løsnes og videre inn til radiokonsoll, når jeg først var der stakk jeg inn fjæra fra kabelgjennomføring på passasjersiden og fikk lagt ut noen til ekstralys. Brukte nok lenger tid på å kjøre ei mil hver vei og handle hos Gubbdagis enn på selve jobben. Fra radiokonsoll går det en liten kanal ned til bak sikringsholder og derfra legger du bare under teppet til hver side, der fikk jeg selv stappet ned 4x2,5mm2 til høyttalere bak. Men om du bruker samme verkstedlokaler som meg ser jeg absolutt at det er kjipt å jobbe med nå...
  6. tnj

    Løs jordingsledning

    Kjørelysautomatikk som er fjernet?
  7. tnj

    diesel parkeringsvarmer D2

    Denne som satt i min gamle D2 " WEB 35967B" http://rwr.no/smart/webasto/betjeningspanel/ Kontroller for app må kobles opp på Webastoen din, noen av våre medforumister anbefalte sterkt et firma i Oslo som visstnok var de beste på dette. Som nevnt over burde de sannsynligvis klare å få koblet systemet slik at bilens kupevifte kan kjøres sammen med Webastoen.
  8. tnj

    diesel parkeringsvarmer D2

    https://www.webasto.com/no/markeder-produkter/personbil/ettermontering-varmer/kontrollelementene/thermo-call/
  9. tnj

    diesel parkeringsvarmer D2

    Jepp! Kan og få fjernkontroll til den, så du kan fyre opp om du plutselig fant ut at du er tom for melk...
  10. Deffen ønsker seg eget hus, har en innkjørsel jeg vil ha gravd opp og fjernet. Skrånende tomt, rundt to meter stigning på det høyeste, rundt 100kvm jeg vil ha rettet av. Vill gjetting fra min side skulle tilsi 100 kubikk steinmasse og et lass asfalt som må graves opp og kjøres bort. Drøyt en mil til miljøstasjon og returpunkt for asfalt. Noen som kan gi en pekepinn på hva det vil koste å få jobben gjort?
  11. tnj

    diesel parkeringsvarmer D2

    Det er mye forskjellig i disse. På D2 hadde jeg tidsur/betjeningspanel på Webasto inne i bilen og der var kupévifte koblet til. D2A har Webasto koblet til tenning med ettermontert tidsur i motorrom, men denne er ikke koblet til kupévifte. Ville nok begynt med å sjekke reléer, så målt med multimeter om noen av ledningene får spenning når Eberspächer starter, det skal slå inn på 86. Så forsøke å følge konstantspenning inn på relé (30), er den død bør det finnes en sikring mellom batteriet og torpedovegg om ikke spenning er hentet fra et sted under dash. Mener for øvrig å erindre at vifta i D2 startet på samme hastighet som den sto på da tenning ble skrudd av og at det der var koblet til noe bak betjeningspanel for kupévifte.
  12. 2,7 har jeg ikke erfaring med, men på 2,5, 300TDI og TD5 har jeg hatt 36mm fastnøkkel liggende i bilen til demontering av viskosevifta vintertid.
  13. tnj

    -

    Hydrosolatoren tror jeg det gjaldt. Richard Belzer prøver å forklare det her, fra ca 4 minutter inn i programmet.
  14. tnj

    -

×