Jump to content
LRforum

Ronny Jacobsen

LRF Society
  • Content Count

    15,304
  • Joined

  • Last visited

About Ronny Jacobsen

  • Rank
    Iskald og uberegnelig.

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.ronjacob.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Torsnes, Fredrikstad.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Torsnes, Fredrikstad.

Recent Profile Visitors

4,218 profile views
  1. Vel. Sveise på kryss stag for å holde ting i riktig posisjon. Jeg har Ikke gjort det. Hadde nok flaks første gangen. Andre gangen hadde jeg Rosamond som mal og kunne hente de måla jeg trengte.
  2. Det kan faktisk ha noe med manifolden å gjøre. Dette er en tidlig motor så..... Fokuset er flytta, nå konser jeg på bensintanken.
  3. Vel... Gikk i garasjen med senkede skuldre og godt mot En del av planen var å justere litt på denne for å endre vinkelen lenger bak. Nemlig denne vinkelen her.... Som egentlig ikke skal være der. Røra passer egentlig ikke noe sted. Når det passer sånn brukbart ett sted så passer de ikke ett annet sted. Alle vinkler er litt feil. Takk til Britpart der ja.... Kveldens store nedtur oppdaget jeg ved en tilfeldighet. Det var da jeg pakket sakene og gikk inn for å få med meg litt Corona-nytt.... Nå heller jeg mot grenrør, men kommer i første omgang til å legge eksosen på hylla og finne på noe annet Takker, sliter litt med motivasjonen selv her nå Har bare montert ny eksos på 3,5 V8 en gang før, men da modifiserte jeg flensene mot manifold. Ellers passa det bra den gangen. Er helt sikker på at det ikke hjelper. Eksosen er 2. sortering med ekstra dårlig passform Vurderer å klage. Selv om det er billig så bør det passe.... Litt
  4. Takker Tja... Venstre side passer bra, men høyre side går ikke rett på hverandre. De har hver sin vinkel, pluss at frontrøret blir liggende på traversen under girkassa. Regner med at jeg kommer til å kappe og endre litt på det.
  5. Joda Robert, det er stort sett også ganske lystbetont å pusle ute i garasjen men.... Er helt sikker på at eksos-delene jeg har ikke er helt etter original-formen. Har kjempa ett par kvelder, men får de ikke til å passe. Er leenge siden jeg har kjøpt dem så orker ikke å klage, får heller se om de kan moddes litt får å få det sammen. Denne synes jeg ser litt skjev ut, men problemet ligger foreløpig lenger frem.
  6. Gratulerer med overstått/godkjent
  7. Så da var den klar. På plass. Det ble litt plunder for å få alt til å stemme, men all inn brukte jeg 2,5 timer alene. Fikk trykktesta radiatoren, og fant en stor lekkasje. muligens finnes det fler, men den ene var så stor at........ Ny koster ca £450 pluss frakt og mva, så sjekka muligheten for å reparere den gamle. Fant ett radiator-verksted, han sa at registeret må byttes og at hele jobben ville komme på ca. 6.000 pluss mva. Jeg sa glem det..... Så da har jeg med andre ord ikke radiator. Må tenke litt...... Her fra trykktesten. Her er den store lekkasjen. Men jeg har noen flere deler på lager, så da var det bare å fortsette. Klar for eksos. Jeg har bare de tre fremre rørene "på lager", Har opp igjennom årene samlet på meg endel originale rør i sort plast, disse er utrolig solide/holdbare. Skiftegaffelen har vært løsnet da akselen den sitter på har vært ute, så bolten er dratt godt til før ting ble skrudd sammen igjen
  8. På tide med en liten update igjen. Gjorde litt med girkassa. Bytta simring mellom kassene. Lagde også nye pakninger til alt som ble demontert. Litt deler klar for montering. Pakningsproduksjon Innsiden så bra ut. Skoa ble avfettet of grovpusset. Pust og pes. Ble litt håndtering for å få den inn..... Endelig på plass Ny clutch montert. Klar for 3,5 liter V8
  9. Noen som har en radiator til RRC 3,5 i bra stand å selge? Min lekker, så vurderer å bytte før jeg evt får noen til å fikse den gamle. Send PM!
  10. Takk for tilbakemeldinger Når det gjelder girkula så er jeg ikke heeelt sikker, men kula er ihvertfall tatt av kassa (som er ei Suffix A kasse)
  11. Og så litt forefallende arbeid. Girkulene får en overhaling. Først en runde med rubbing. Så ny maling, deretter lit polering. Ny bensinpumpe montert i braketten. Pumpa er kjøpt på Biltema, håper kvaliteten er ok...... Mulig rørstussene blir bytta ut med noe bedre etterhvert. Her på plass på ramma. Så ble bensinpåfyllingsrøret hentet frem. Her har det skjedd noe rart Vil tro tidlgere eier har mistet lokket en gang i tiden og dermed ble Reodor Felgen satt på saken En annen påfyllingstut er montert i den originale, slik at ett plastlokk kan brukes. Etter å ha rengjort og sveisa to skruehull er røret klart for montering. Girkassa ga meg tre kvelder med drittjobb. Massivt med møkk!!! Nå er den iaf ren. Nå må jeg sjekke hva som ligger på lager av tetninger osv. Tviler på at jeg har alt jeg trenger men....
  12. Vel, da er det vel på tide med en update. Har ikke blitt gjort så mye men... Prøver å få gjort unna småting da. Som skiltlysa for eksempel. Plukket ned i bestanddeler, rengjort, pusset og lakkert. Så kom noen nye/brukte deler i hus, disse kom faktisk ferdig sandblåst og grunnet fra en ebayselger. Deler til Larkins motor fra Craddock og bremsepumper til Krigærn fra en forumist Så begynte monteringen av motoren. Spennende...... Denne er så gammel at det er ett rep som skal holde olja i sjakk, ikke simring. Hydrauliske ventilløftere trekker noen dager i olje. Timing er satt. Har byttet alt av lager i motor,. Har ikke gjort noe sånt før, så krysser fingene. Det begynner å ligne noe Mye av jobben er rengjøring av inngrodd møkk. Ikke spesielt spennende, men alltid moro å se resultatet. Dørken i bagasjerommet måtte også "poleres". Denne adde endel tæring, så fylte skadde områder med kjemisk metall fra Bilrema, ble helt ok. Flere deler til motoren klargjort. Vannpumpa virker ok, så satser på at den ikke lekker. Starteren (9 kilo) vet jeg virker, så den er kun pusset opp. Innsugsmanifolden ble rengjort, fikk ny lakk her og der samt ny termostat. Så før og etter bilder av braketten til dyamoen Spitshine So far so good. Har ikke sett på forgasserne ennå. Dynamoen er ny forresten. Blir så fint atte
×
×
  • Create New...