Jump to content
LRforum

Ronny Jacobsen

LRF Society
  • Content Count

    15,225
  • Joined

  • Last visited

About Ronny Jacobsen

  • Rank
    Iskald og uberegnelig.

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.ronjacob.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Torsnes, Fredrikstad.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Torsnes, Fredrikstad.

Recent Profile Visitors

3,629 profile views
  1. Bedre enn nytt. Faktisk!
  2. Part 2 Ettersom "motoroverhalingen" stoppet opp tok jeg tak i andre ting. Nye kryss tukles på plass. Denne belgen er kjøpt på Bilrema, bare for å ha nevnt det. Satt som ett skudd Blir så fint atte! Ny simmering på fremre diff. Klar for mellomaksel. Så sto Mr. Smiths for tur. Registeret ble trykktesta og rensa med citrus-syre. Blir med andre ord gjenbrukt. Nykostet og flott. Testa og funker som ei kule på alle hastigheter. Ett til.... Nesten på plass. Tar en til med det samme jeg sitter ved computeren. Dashen....... Støvete gitt..... Jaggu ruster'em også Rengjøring. Som nevnt tidligere er renslighet viktig. Bruker en skumbasert spray fra Sonax mener jeg å huske. Spray on tørk off. Den rustne plata trengte litt mer enn Sonax da..... Det hjælper. Blir faktisk veldig bra. Litt i overkant mye patina her, men gjør ikke noe med det foreløping. Siste bilde for denne gang. Morro å se hva som skjuler seg under år med støv
  3. Ikke akkurat tett mellom oppdateringene her nei, men her kommer det en Fortsetter der jeg slapp forrige gang selv om det blir litt gamle bilder. Platene/dekslene bak er på plass. Nye deler (som ikke er så nye lenger ettersom det er lenge side siste oppdatering Så startet/fortsatte arbeidet med maskinisten. Ut med veiva. Skal bytte lager osv. Orden i sakene er viktig. Har noen fortalt meg :-D Hadde egentlig ikke planer om å gå så nøye til verks, men glad jeg gjorde litt mer enn planlagt. Når det er sagt så må jeg innrømme at motoren ikke er ferdig ennå Rengjort ser alt mye bedre ut. Fy flate så mye jobb det var å få disse såpass rene som dette. Kunne sikkert ha levert dem til noen som har utstyr men..... Begynte egentlig å tenke på å skru sakene sammen igjen her mener jeg å huske..... Men så skjedde det noe Som det alltid gjør......
  4. Gratulerer med flott "skute"! Skal du ha den liggende ved residensen på Laislebai?
  5. Har ikke prøvekjørt ennå, men foretok en oppstart i går kveld og en nå i kveld. Bilen starter mye lettere nå! Garantert at den har bedre gnist. Ser lyst på fremtiden
  6. Ny coil på plass. Målt lading til 13,1 på tomgang og 14,2 ved rusing. Startet forsåvidt lett, men har blitt litt skeptisk grunnet dårlig erfaring på de tre siste turene. Motorstopp hver gang liksom Har uansett ikke anledning til noe mer utredning i dag.
  7. Kjøpte coil i stad. Bytter i morra
  8. Vi vurderte coilen på åstedet. Ikke varm. Bytter den uansett så kan jeg ihvertfall utelukke den. Vet at ladelampa virker, slukker som den skal. Skal få målt ladinga også. Takker for innspill.
  9. Bygget om til 12v så kun ett batteri. Symptomene i dag var at den mister helt "gnisten" men kan altså holdes i live ved å bruke gasspedalen aktivt. Slipper man gassen dør den. Ved kjøring og "bånn gass" går den som normalt.
  10. De siste tre gangene jeg har kjørt Krigærn har jeg fått problemer. Starter og kjører avgårde, så enten stopper motoren eller så starter den ikke igjen. De to første gangene endte med at jeg gjetta på batteriet. Hadde ett gammelt optima som stadig måtte lades. Første gangen det skjedde hadde jeg nok strøm. Prøvde å starte til jeg etterhvert hadde flatt batteri. Med starthjelp via startkabler fikk vi liv i den igjen og jeg kjørte problemfritt hjem. Gikk som ei kule! Så når jeg etterhvert sto der med flatt batteri den andre gangen var jeg i gangavstand til biltema så kjøpte nytt batteri og monterte på stedet. Startet da ned en gang og problemet var løst. Trodde jeg.... I dag fylte jeg opp planet for å kjøre på fyllinga. Måtte ha litt starthjelp da den hadde stått ubrukt i 3-4 uker. Så med litt ekstra strømtilførsel startet den med en gang. I køen på fyllinga begynner motoren å miste lysta. Holder liv i den med gasspedalen til jeg kommer meg ut av køen. Da stopper den med en gang. Starter drar rundt uten problemer, men ingen tegn til tenning. Sjekker alt som kan sjekkes uten at det hjelper. Etter mange forsøk er det fortsatt bra liv i batteriet. Etter å ha etterlyst hjelp kommer en kjenning med D2 til unnsetning. Vi blir enige om å taue. Etter ett stykke setter jeg kassa i gir og bilen starter med en gang. Vi stopper i ei busslomme og fjerner stroppen. Jeg kjører deretter problemfritt hjem. Akkurat som ved første motorstopp nevnt over. Merkelige greier.... Noen som har forslag?
  11. Gratulerer! Ser veldig fin ut. Ikke noe rust ??
×
×
  • Create New...