Gå til innhold
LRforum

Ronny Jacobsen

LRF Society
  • Innlegg

    15 356
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.ronjacob.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Torsnes, Fredrikstad.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Torsnes, Fredrikstad.

Nylige profilbesøk

7 230 profilvisninger

Ronny Jacobsen sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Skulle gjerne hatt ett komplett varmeapparat til en 1990 RRC med AC. Delenummer på apparatet er BTR0410. Defekter gjør ingenting. Bilder av apparatet som på sikt kanskje skal byttes ut:
  2. Jeg hadde Hella Luminator LED til de begynne å blinke ukontrollert, da bytta jeg til LED bar. Hovedlysa er LED kjøpt i Norge som godkjent for bruk på vei. Har både gått igjennom pkk og strøket på pkk så nå bytter jeg til H4 når den skal på kontroll. LED baren oppe på fangeren er en Phillips, den under er Kina. Fornøyd med det oppsettet jeg har nå. Men de kler ett par bøtter i front ja 😄
  3. Gratulerer med flott RRC! Denne blir det spennende å følge med på 🙂
  4. Takk, det blir ikke så gæli 🙂 Skulle finne frem slavesylinderen til clutchen og fikk litt sjokk. For sammen med den lå noe som burde vært montert inne i bellhousing for leeenge siden. Det å senke kassa var ikke noe alternativ. Så da var det bare å bli kreativ. Moddet ett plastrør og kom meg på plass under bilen. Tross dårlig tilgang og dårlig sikt gikk det til slutt. Heldigvis! Så var det en brakett jeg ikke fant. Den skal sitte på bellhousing og er feste for slangen mellom karosseriet og kassa. Lagde en ny basert på bilder fra Rosamond. Ble bra og gjør nytta si. På plass med slangen og klar for røret ned til slaven. Deler har ankommet så mulig dette blir fullført ila helgen.
  5. Så kom det en pakke fra paddock og eksosen fikk førsteprioritet. Midtre og bakre på plass, men ikke helt. Må justeres litt her og der for å lande helt, så ikke helt i mål ennå.
  6. Den vannpoleringen.... Delene ser jo sprett nye ut! Lekkert!
  7. Det er mye som må gjøres ja, alt faktisk 😀 Eksos har vært på agendaen en stund nå. Har slitt litt med front og y-rør, men nå ser det ut til å være på plass. Fant brått ut at midtre potte ikke var på lager så den måtte bestilles inn, selvsagt fant jeg flere ting som det er behov for så da ble det en handleliste da. Kommer litt av hvert til uka 😉
  8. Takk. Det blikke så gæli 🙂 Har gjort litt mer siden sist. Bytta oljetetning på bakakselen. Gammel... Nytt på vei inn, må bare stelle litt med delene først. Ser bedre ut etter litt gnikk og lakk. Da var den på plass. Bilde er opp ned ser jeg Mellomaksel ble pusset opp og fikk nye kryss for noen år siden, så den lå klar på hylla. Så da er drivlina komplett.
  9. Bella er jo i stadig utvikling og nye ideer må testes ut 😀 Det har vært en kald vinter og jeg er en frysepinne så da blir jeg kreativ da. All varme som utvinnes fra registeret må utnyttes maksimalt. Varmen til baksetepassasjerene blåser rett ned i matta, og tenkte at den bør endre retning. Det kunne sikkert vært gjort annerledes, men slik gjorde jeg det. Konstruerte en boks, nøye gjennomtenkt selvsagt ( denne er faktisk andre utgave) 😄 Lage hull til vents kjøpt på Wish. Vents på plass. Så spoler vi litt fremover. Her er kassa kledd og hull som skal møte utblås i bilen er klare. Limt på selvklebende gummi rundt for at det skal bli tett. Passet perfekt! Resultatet kunne vært bedre, så da så.... Kjøpte en 12V vifte med usb tilkobling. Passet perfekt Ett høyttaler gitter ble brukt til å beskytte vifta. Tilkobling er veldig enkelt, satt en slik dings med usb i sigar-tenneren i cubby boksen og plugget inn vifta der. Doblet effekten og det funker greit. Nå blåser varmen opp istedenfor ned. Neste blir vel ett lite varmeelement i boksen
  10. Klart de ruster, det gjør Tesla også. Min brukes som eneste bil året rundt på åttende (?) året nå og har ikke behov for sveising etter at den ble sveiset opp i 2015'ish. Jeg behandler den selv med linoljebasert fra Biltema to ganger i året. Spyler innerskjermer når det er mildt nok.
  11. Hei og takk Jeg har mange år med Classic og min erfaring er at det er gode og stabile biler. De begynner jo å dra på åra så vedlikehold er viktig. Ellers er de lettskrudde og deletilgang er fortsatt bra. Billige deler er det også. Jeg har hatt 3,9 EFI som bruksbil i mange år. Med den første, en 1989 og bilen i denne tråden har jeg kjørt nærmere 200.000 km tror jeg. Stoler 100 prosent på en godt vedlikeholdt Classic. Anbefales!
  12. Fått på plass litt mer egenproduserte deler nå. Og har dermed også fått montert siste del av bremserør, dvs forbindelse mellom front og bak. Her foran. Flensing på gang. Og skjøt/gjennomføring. Å jobbe oppunder her liggende på ryggen er ganske frustrerende, men det går jo:) Flensing. Husk å tre på nippel før flensing bare. Fort gjort å glemme;) Og med det var bremserøra ferdig lagt.
  13. Der var'n jo 😀 Kult. Nysgjerrig på motoren! Noen som vet?
×
×
  • Opprett ny...