Mulig jeg har hatt flaks. Min 99 mod 1,8 har vært en trofast sliter, med snart 300000 km på telleren. Kjøpt i 05, med 60000 kjørte km. Toppakningen røyk jo naturligvis på 100(det gjør vel alle). Bytta VCU ganske tidlig da det var mye snakk om at det var en svakhet. Nå har den "nye" gått 200, så det tror jeg egentlig var unødvendig. På plussiden: Lettskrudd, billige deler ganske behagelig å kjøre, framkommelighet laangt over sammenlignbare biler. På minussiden: Dårlig varmeapparat, spiser bremsekomponenter, endeledd og "raklestag". I tillegg gir Mr Lucas seg til kjenne rett som det er. I sum er det dog definitivt den billigste bilen som har vært innom i heimen hos oss. ( Kona er frankofil og yngste dattera har BMW og de er MYE dyrere å holde i gang enn Hippoen. Rust er ikke no stort problem, steinsprut tar lakken på kanalene og saltet kverker krybba til tanken. Det er punktene å se etter.
Den er som sine større søsken: Skjelden helt i orden, men aldri helt defekt.