Gå til innhold

Per_Lyder

LRF Society
  • Innlegg

    211
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Horten

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Norway, Oslo

Per_Lyder sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Han får det nok fint i stallen hos Terratracker, og det er ikke dårlig bare det. Også er det nok best at jeg ikke forstyrrer for mye nå som han skal bli kjent med nye folk og biler. Så får vi heller ha ett gledelig gjennsyn når han er blitt "foret opp" over vinteren, og kjører fritt rundt i enga til sommeren.
  2. Dette er jammen sørgelig...... Litt minner fra min siste dag med Storebror. PÅ morgenen var det å levere inn de hvite for å få røde skilt. Ekte LR skilt også! På ettermiddagen kom det to entusiastiske fyrer, her stikker de avgårde med "min" bil! Heldigvis så sees vi nok igjen! Du er nok glad for å komme hjem til nabolaget hvor din Søster er...... Det er sørgetid i Horten nå
  3. Vel, desperat er jeg nok ikke, så Elvehundre, du får ta påstandene dine med til Åpen Post. Jeg anbefaler interresserte om å ta en titt på bilen før flere påstander om tilstanden, utover de opplysninger som jeg har gitt, blir fremsatt her på Forumet. Har satt sammen en prisliste fra Famous Four og kommer frem til at total utgift på deler blir ca 5200 kr, pluss frakt og avgifter. Fra nå av bør denne topicen kun inneholde relevante opplysninger angående objektet.
  4. Kul Bil du har! Så litt på filmsnutten om Hellfire. Mye futt i filmene, gjør du hele produksjonen selv?
  5. En liten kommentar til prisen. En seriebil fra slutten av 1970 tallet går for ca 25000 kr, nesten uansett stand. Denne bilen er det noe jobb med, men til gjengjeld får man V8 Motor, skivebremser fremme, Spiralfjærer som er et Must i terrenget. Lastekapasitet og relativ god kjørekomfort. V8 med LT95 girkassen gjør bilen til ett Lokomotiv på Motorveien, og utrolig sterk i terrenget. Du holder fint venstrefeltet i 120 uten problem, og fRRode følger du i Terrenget, om du tør. Ved å overhale motoren, sveise på nye utriggere, behandle rammen med owatrol eller olje, og bytte endeledd på styringen så har man en bil som er kjempegod. PS: Kommentarer taes gjerne i Åpen Post.
  6. På grunn av plassmangel og generelt liten tid til bilhobby, ønsker jeg å selge dette unike eksemplaret. Skal skiltene beholdes må den vises for EU kontroll i september, noe arbeid må derfor påregnes før dette. Bilen er ett fint prosjekt for den som har liten erfaring med å skru, men også full av utfordringer for den som ønsker å bygge noe unikt eller rått. Tekniske detaljer: 1984 modell, første gang registrert 1986. Varebil KL 2 (Hvite skilt), 2 dørs hardtopp, 3.5L V8 forgassermotor, fire trinns gearkasse (LT95). Pent karoserri men noe slitt i lakken. Noe rammerust, utriggere fremme må byttes. Bakre utrigger byttet i 2002. Ventilløftere/ kam må overhales eller byttes. Forgasser overhalings sett følger med. Noen foringer bør byttes. Endeledd bør byttes, nye følger med. Bensintank bør byttes, ny følger med. 4x Sommerdekk 256x75x16 på whitespoke felger. 4x Vinterdekk m. pigg 255x85x16, original landrover felger. Fire originale klappseter (fra Defender 90, ikke montert) Slepekrok + el kontakt følger med. Bilen kan sees i Horten Flere bilder på Per_Lyders album Pris 51000 kr. Per Lyder Pedersen:Email; send PM 908 35 374, Vestfold
  7. En god bil ligger høyt i pris og er vanskelig å få tak i, men hvis du er villig til å gjøre en del arbeid så har jeg planer om å selge min. Pris kan vi da ta etterhvert. Import av en bil med V8 motor vil kunne bli veldig dyrt pga motor og vekt avgiftene. Det finnes selvsagt mange fler eksemplarer i england, men hvordan markedet i Tyskland er vet jeg ikke. Det stemmer at disse er montert i vinkel. Jeg har selv aldri opplevd problemer med at den drukner i bratt vinkel, men kansje jeg ikke har kjørt bratt nok skråning enda.
  8. En 110 med V8er er veldig behagelig å kjøre på langtur. For å begrense drivstoff kostnadene vil en godt justert forgasser og elektronisk tenning, innsprøytings motor, eller ombygging til gassdrift (LPG) ( ca 20000 kr) kunne lønne seg. I terrenget tør jeg påstå at en 110 er like bra som en 90. V8 motoren gjør kjøring i bratte sandtak til en fryd siden du både får kraft og turtall nok til å kunne dra opp lange seige skråninger. I tillegg vil momentet i motoren gjøre Rock Crawling til en fryd. Flere sier at man bør kjøpe seg RR eller Disco siden disse vil være billigere i innkjøp, men som det er poengetert. En RR er ikke en 110 Skal du ha en arbeidshest som skal slite mange mil på landeveien så er kansje diesel alternativet valgbart. Men skal du også ha mange supre kvelder i skogen så ville jeg valgt V8.
  9. Hvis du har den en markant lyd (klunk) fra drivverket når du slipper pådraget, så kan dette komme fra transferkassen (arrester meg hvis jeg tar feil). Det er vistnok en kjent sak at en duppelditt slites veldig akkurat i denne boksen pga smørekonseptet. Dette kalles også for en helt grei lyd, som over tid vil bli en dyr lyd.
  10. Kan være at en av drivknutene på mellomakslingene begynner å bli slitt.
  11. Har prøvd å søke på forumet, men finner ikke noen artikler som sier noe om hvorfor hullet bør være større. Kansje for å slippe gjennom "tykk luft"
  12. Jan har rett. Hullet er for at luft i systemet skal slippe ut etter at termostaten er montert. Hullet skal peke opp. mvh
  13. Hmmm Det var jo bare litt småplukk når jeg hadde den. Litt bremser og oljelekasje, noe rust på ramma men ikke noe alvorlig osv osv. Men nå får den jo skikkelig pleie ser jeg. Det er fint å vite.
×
×
  • Opprett ny...