Gå til innhold

SmithCorona

LRF Society
  • Innlegg

    315
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Elverum

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Elverum

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

SmithCorona sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Svarer for Christian, da han er sjelden innpå – ja, solgt med en gang etter annonsering på finn.
  2. Defekt automatkasse til 2001 Disco 2 TD5 gis bort. Går ikke framover, kun i revers. Tatt ut av bil for 4 år siden, lagret innendørs. Radiator til 2003 D2 Td5 med EGR (EU3). Nesten sikker på at denne har delenr. PCC001070. Denne er sannsynligvis ok men gis bort likevel. Må hentes i Elverum! Jeg er lettest å få tak i på 901 tre ni 110.
  3. Dette er Tonga Green - en farve jeg tror kom i 2006. En olivengrønn metallic, ikke veldig skarp. Mener at en viss britisk dronning har en 2007 (?) Vogue i samme farge....
  4. Herlig. Mulig det var meg i Range Roveren (grønn), hadde iallfall to hils på strekningen Elverum-Hamar. Fortsatt god jul!
  5. Veldig flott å se Bamse igjen. Jeg var høyt og lavt på den og fikset alle kjente barnesykdommer og litt til, bra at den fikk tre gode år med dere. Dere kan jo tegne abonnement på bilene mine og komme ned og kjøpe V8 Vogue’n jeg har nå!
  6. 2006 Vogue med 4,4 Jaguar V8 bensin og 6-trinns ZF. Norsksolgt. 306 hk. Det ble levert svært få her til lands med denne motoren pga høye avgifter. Sterk og solid og forholdsvis ukomplisert. Som en supercharged uten supercharger...
  7. Kanskje det også er mulig, fra samme meny, å slå av det masete varselet om "key in ignition lock". Ville gjort det samtidig. Bosch hadde ikke adgang til denne innstillingen, men utfra dokumentasjonen til LR skal det være mulig.
  8. Har gjort det samme, av samme grunn. KTS- systemet fra Bosch, som mange mindre verksteder bruker, kan endre denne innstillingen. Muligens rimeligere å få det gjort et slik sted.
  9. Tips for å løsne og stramme: Ta av hjul, klem ut senterkoppen på felgen. Bank opp låsehakket i navmutteren. Sett på igjen hjulet, jekk ned igjen bilen så den står på alle fire hjul. En pipenøkkel med forlenger vil gå gjennom hullet der senterkoppen var. Få en kompis til å sitte i bilen og tråkke inn bremsepedalen. Løsne mutteren med latmannsarm eller muttertrekker. Jekk opp og skru av resten. Samme prosedyre kan brukes når du strammer den nye. 
  10. Er det mer som jevne knirkelyder som gir seg etter ca 20 sekunder? Noen markeder av L322 (tror det var varme/fuktige strøk) var kodet slik at inntaket til varmeapparat/aircon ble stengt av når bilen stoppet. Mulig at ecu-en har blitt kodet til en slik innstilling, og at du hører disse flapsene åpne når en dør åpnes. Long shot, men mulig. For å finne det ut må innstillinger på aircon-ecu avleses, og det hører ikke til basics i de fleste kodelesere.
  11. Hmmm, om det også skjer på tomgang, i slik kulde, kan det ikke da bare være det typiske for dieselmotorer, at den ikke blir skikkelig varm? Kanskje du har blitt for vant til bensinbil?! Andre TDV8-eiere har sikkert temp-referanser å komme med.
  12. Marius, blir den kaldere bare i fart og når det er ca -10 og lavere? I så fall hadde jeg lignende symptom på min v8 bensin. Etter mange undersøkelser viste det seg at motoren faktisk har en termostat nr. 2, som regulerer kjøling til motorolje og automatolje. Dette er ikke lett å finne ut, det er såvidt nevnt i Range Rovers verkstedhåndbok, der den er kalt "oil cooler mixer valve". Men! I delekataloger står delen bare som "hose" - slange. Men inni er den en termostat! Om denne kiler seg åpen, vil det bli utilsiktet sirkulasjon mellom radiator og blokk. Symptomene vil bli nesten lik en sviktende termostat, men feilen gjør seg mer gjeldende i fart og i sterk kulde. Hos meg falt driftstemp til 62-68 grader, før den steg igjen til 82-85 når bilen var i lavere fart. Senter på nåla er 75 grader for v8 bensin, iallfall. Jeg har sjekket verkstedhåndboka og det står at lignende ventil også brukes på TDV8. Der kjøler den kun automatoljen. Vet ikke om den da kan gi lignende symptomer som på min motor, men verdt å sjekke. Det er mulig at på diesel vil Webastoen slå inn og maskerer problemet, slik at kupe er varm, men motor litt kald. Se tegning - på TDV8 vil jeg tro at det er del 4090, men har ikke delenr. På V8 bensin etter 2006 er delenr PCH501310 - den er plassert litt annerledes.
  13. Noen som har liggende bakre deksel under motor til 2006 L322? Tror det er samme type fra 2002 og oppover. Send PM.
×
×
  • Opprett ny...