Gå til innhold

thorandre

Medlemmer
  • Innlegg

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Location
    Fredrikstad, Norway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fredrikstad

Nylige profilbesøk

1 294 profilvisninger

thorandre sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Takk for ryddig svar! Jeg var litt usikker på hvordan temperatur slo inn, så jeg tok inn batteriet for lading over natten, og det hadde en positiv effekt i alle fall. Så får jeg ser om det holder seg.
  2. Feilen med å ikke få kalibrert høyden med Nanocom nevnt over var relatert til irr/korrodert kabel fra EAS ECU under plastikklista på venstre side. Nesten rart at heving, senking og alt relatert til daglig bruk har fungert i det hele tatt. Det var i alle fall problemet; til dere som kanskje sliter med det samme en gang
  3. Relativt nytt batteri Jeg kjøpte meg et Biltema AGM 95AH for under 2 år siden. Jeg visste at spenningen er viktig for disse bilene, så jeg hadde med meg voltmeter i butikken for å plukke ett som var bra. Jeg var ikke imponert over noen av dem, men antok at spenningen ble bedre etter første lading. Jeg tok med meg det største jeg fant som jeg klarte å presse ned under panseret, og alt fungerte fint lenge. Symptomer (for litt kontekts) Den siste tiden har jeg fått noen meldinger om gearbox fault + MIL, som så ut til å være relatert til litt irr/korrosjon i en kontakt til ECM i e-boxen. Dette ser det ut som om jeg har fått ryddet opp i. Bilen kan finne på å "droppe ut" ca et sekund nå og da. Ikke på alle kjørerturer men som regel en gang hver gang jeg kjører mer enn 5 min. Bilen stopper altså ikke helt slik at jeg må vri om tenningen på nytt, men jeg hører motoren stopper opp svært kort før den henter seg inn igjen. Det skjer alltid når gassen ikke er inne; typisk inn mot et kryss f.eks. Enkelte ganger lyser motorfeil-lampa samtidig, men slukker umiddelbart igjen. Feilsøking av elektronikk Som feilsøking har jeg blant annet satt min lit til følgende: https://www.rangerovers.net/threads/info-electrical-troubleshooting.28663/ Og den konkluderer klart: Dersom batteriet leverer under 12,5v rett etter hard bruk i 30 sekunder er helsa til batteriet dårlig. Ved første test i går fikk jeg 11,97v. Jeg ladet batteriet med en 9-trinns lader over natta, og fikk 12,1v da jeg målte nå i dag (uten å engang kjøre på med 30 sekunder alt "på først"). Her er det -10 grader nå. Det påvirker jo kraften til et batteri, men hvor mye? Man skal visst ikke lade frosne batterier - men det vil vel i praksis skje hver gang vi setter oss i bilen å kjører i kulda så helt krise kan det vel ikke være heller. (Og vil dette være annerledes for et AGM-batteri som ikke har vann i seg tro?) Ville dere bytta batteriet? Kjør debatt! Garanti..? Noen hevder det skal være 4 års garanti på disse batteriene, men jeg får vel neppe noe nytt batteri så sant spenningen er i over 12v vil jeg tro..?
  4. Da har jeg bestilt en i alle fall. Så får vi se hvordan det går
  5. Jeg skjønner. Utfordringen er jo at det er vanskelig å skille ut det som er relatert til kun P38, spesielt når man søker. Det går jo an å velge tags som filter når man søker, men brukeropplevelsen er ikke helt tydelig. Det ser ut som om jeg får opp alle innlegg som har tag'en P38 - ikke bare de som treffer det jeg søker på. Men når det er sagt; det ser ut til at de som treffer med søket mitt havner på toppen av søkeresultatene. Og da fungerer det jo på et vis. Jeg tror kanskje ikke det er helt rett fram og forstå det bare Som du nevner er et problem at folk ikke setter tags på sine innlegg. Kunne vi gjort det enklere tro? Eller ev. installert et tillegg for hjelpe til med å legge tags på tråder som mangler? Eksempelvis https://invisioncommunity.com/files/file/7614-advanced-tags-prefixes/ - Med en plugin som den kan man søke opp f.eks. "P38" via admin-sidene og markert en mange tråder på en gang for å sette relatert tag. Ser også ut til å være en løsning for å håndtere duplikate tags. I dag ser vi at det finnes en del allerede. Se vedlegg. F.eks. "p38" og "p38a" Jeg kunne godt bidratt, om det er behov
  6. Tittelen sier vel sitt :) Jeg foreslår at det opprettes egne underseksjoner på samme måte som vi har for L405 og Sport. Da blir det litt lettere å finne fram for brukere som da har Classic eller P38. Antar at noen med admin-rettigheter må gjøre jobben.
  7. Det er denne Simen sikter til altså: https://www.allisport.com/shop/performance-products/tanks-and-reservoirs/header-tanks/discovery-2-early-td5-and-range-rover-p38-header-tank/ Hva tror dere om den? Det virker kanskje noe mer kronglete å se nivået - selv med variantenn som har "vindu". Er det noen mer alvorlige negative sider tro..?
  8. Ja, det er det jeg tenker litt på. Det enkleste og sterkeste da er kanskje å ha en metallplate på baksiden. Jeg vil nok kanskje gjort det med limtre også. Jeg antar det er grunnen til at de ikke benytter heltre i original Autobiography. Men her kan vi jo teste begge deler. Når vi første skal frese ut blir det ikke mye mer jobb å lage noen ekstra.
  9. Jeg har ikke tilgang på fres dessverre, men har vært i dialog med folk som freser fra 3D-filer. Dette bør nok freses fra limtre. Men med stykker fra samme tre blir det pent. Dersom dette skal være fra ett helt stykke må baksiden stives kraftig opp av metall for å ikke sprekke. Jeg ser for meg at man freser fra CAD/CAM i fronten, men håndterer baksiden manuelt.
  10. Skjønner. Ikke så mye å lære fra originalen der altså. Har du noe erfaring med CNC, Tore? Kunne 3D-modellen tilpasses fres, eller blir det å starte litt på bar bakke? Ettersom jeg husker (fra forrige gang jeg åpnet panelet i bilen) så er selve festet i én rett flate. Kunne vi kommet unna med å CNC-frese fra forsiden? Kanskje med unntak av rundt knappene, samt skjermen (som kanskje kan håndteres uten CNC). Jeg har litt erfaring med treverk og finish, så kunne bidratt der om vi går den veien.
  11. Fantastisk arbeid! Hvorfor har jeg ikke har sett denne tråden før?! Jeg har gått lenge med noen tilsvarende tanker. Men tanken min var hele tiden å benytte treverk og CNC-fres. Har noen av dere sett et eksempel fra en original Autobiography for å se hvordan den er kontruert på baksiden? Lurer på om det er treverk med "enkle" metallfester eller en modell litt som Håvard er inne på; med en grovkonstruksjon bak og treverk kun i den ytterste fronten (altså det som synes). Jeg er med!
  12. @solbakk jeg har en Nanocom du kan prøve om du fortsatt trenger. Har den her i Fredrikstad. Nanocom-en er ikke linket til VIN-nummer. Det er mest for support-henvendelser tror jeg. Du får ikke kontakt med bilen i det hele tatt, eller er det kun noen funksjoner?
  13. Jeg har også det liggende. Men de er fra en 2001-modell.
  14. Glimrende tips! Tusen takk! Da blir det WN1415LRASPT fra http://www.wrington.co.uk/landrover alloy wheel nuts.html
×
×
  • Opprett ny...