Jump to content
LRforum

Kristian-Disko2

Members
  • Content Count

    104
  • Joined

  • Last visited

About Kristian-Disko2

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    norway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

646 profile views
  1. Takk for svar. Ser at det er en del som sliter med å få av huben, det var derfor jeg tenkte det var greit å få av de forskjellige delene slik at jeg kunne fått presset ut huben i en presse. I utgangspunktet kjøper jeg heller litt ekstra deler fremfor å måtte sette inn en ny bestilling. Men ser at OEM øvre bærebru (Britpart "OEM") med foringer koster 60 pund, mens original koster 200. For bare en foring er prisen 10 pund for oem vs 60 pund for orginal så forholdsvis stor prisforskjell, men tror jeg gjør som du sier å bare bytter huben. Det er vel heller ikke noe problem å bytte det andre siden
  2. Hei. Fått problemer med hjullageret på Discoen, dvs skrapelyder når jeg svinger. Er det noe poeng å bytte på begge sider samtidig, eller er det bare å vente litt? Er det andre ting som også burde vært byttet når man holder på? Tenker da på bremseskjold, eventuelle foringer etc. Har litt klunking foran på dumper, men bilen har vært på eu kontroll for 5000km siden og fikk ikke anmerkninger på dette da.
  3. Kan evt. Bruke zinga maling og polyuretan lakk oppå der i samme system. Den har jeg brukt litt. Mener jeg kjøpte det hos gasolin.no
  4. Renset map sensoren med elektronikkspray og da var problemene borte.
  5. Fikk melding i displayet på bilen engine fault som blinket eller noe slikt noe, men ingen varsellamper så kjørte videre og tok ut feilmeldinger. Har tidligere byttet egr ventiler og i samme anledning sjekket jeg turboen så virket som den armen som regulerer denne var fin. Noen som har noen tips? Antar første steg er å rengjøre maf sensoren? Er det noen data jeg burde lese av når jeg er ute og kjører for å se om noe er feil? Alle tips mottas med takk. Body Control B1D08-11 (28) Left trailer turn signal circuit - General electrical failure - circuit short to ground ( on 28-01-202
  6. Hadde tidligere en D2 som jeg kjørte fra 150->280 000. Har nå kjøpt meg D3. Savner D2'en når jeg skal skru. På D3 virker det som halve jobben er å ikke å miste skruer og bolter fordi det er så trangt. I forhold til det du spør om kan jeg bekrefte at bilen er lett å skru på. 2. Takluke har jeg ikke noe erfaring med, men hadde lekkasje inn i bilen ved takrennen, det var ikke noe særlig. 3. Hadde ikke problemer med kjedet på bilen min. Men byttet en bolt på oljepumpen da det var usikkerhet om det var nok loctite på den. 4. Grunnen til at jeg vraket bilen var at kassen var
  7. Jeg kjøpte en rull med sandpapir på biltema og to tvinger og et par øl. Så fant jeg et flatt bord og pusset og pusset. Tok vel en to tre timer å få den flat.
  8. Varmeskjold over manifoilen var mitt problem. Skranglet noe sinnsykt. Fikk sveist på et patentbånd og festet det. Da forsvant lyden.
  9. Kan være dårlig kontakt mellom sensor og kabel. Hadde samme problem etter at jeg hadde byttet sensor, selvfølgelig på vei på juleferie med bilen søkklastet av barn, gaver og konemor. var kommet til Voss og skulle til Oslo. Klarte å stjele noe hyssing fra en pakke med gamle aviser utenfor en bensinstasjon og fikk surret det hele sammen. Funket hele veien. Når jeg kom frem fikk jeg tigget til meg noen strips i førjulsgave. Funket som fjell etter det. Så ville startet med en boks med elektronikkrens og stripset kablene fast til sensorene...
  10. Skadet girkassen på en Opel en gang så oljen rant ut. Da mistet jeg fremdriften rimelig kjapt. Så første på listen er nok å sjekke oljenivået.
  11. Takk for det. Alltid kjekt å ha noen å stikke innom når man står fast med noe.
  12. Takk for all hjelp. Da har jeg fått smurt opp turboen og fått orden på egr ventilene så er det bare å krysse fingrene for at det ikke kommer flere feilmeldinger fra hdc og at girkassen går i nødmodus.
  13. Da forstår jeg. Har fjernet batteriet på høyre side/passasjersetet. Takk for hjelpen.
  14. Ser ut som mange av bildene i linken er gått ut på dato. Må inrømme at jeg sliter litt med å finne turboen. Ligger denne under egr ventilen? Ser ut som det er noen som går inn fra hjulsiden og andre tar ut batteriet, jeg vet ikke hva som enklest?
  15. Hei. Har vært ute og lett etter dette staget men har ikke klart å finne det. Har fjernet batteriet, men lurer på om jeg kanskje leter på feil sted. Er det noen som kan hjelpe meg litt på vei her?
×
×
  • Create New...