Jump to content
LRforum

Kristian-Disko2

Members
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

About Kristian-Disko2

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    norway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

343 profile views
  1. Dysetetninger kan det være. Olje i wiring harness kan det være, det er en vanlig feil. Tres amigos kan skyldes mye forskjellig, så helt rett å lese av feilkoder her.
  2. Det går stadig fremover, men klør meg litt i hodet over den her: Ser jo fantastisk enkelt ut i verksted manualen men ser ut som den er klinket på. Må man til med vinkelsliper eller verktøy som man bruker til å dele kjeder på sykler?
  3. Apropos rustbehandling. Har en D 2 som jeg sprøyter med Lanolin hvert år, men har kommet noen mistenkelige blærer på lakken over bakdøren, ved gummilisten Noen som har noen erfaring med soda blåsing, ser jo flott ut på YouTube...
  4. Et annet spørsmål når jeg først har ute transfer kassen. Jeg kjører en del på fjellet på vinteren, men ikke så mye off road, dvs i lav gir - så full låsing av centerdiffen i lavgir passer ikke så bra for meg. Jeg har tc på discoen, men det er ikke ofte jeg hører at den slår inn. Hva med å installere limited slip differensial i transfer boksen? Har dette noe for seg, eller vil det bare virke tilsvarende de gangene jeg hører at tc slår inn? Noen med erfaringer med dette? Koster vel rundt 5-6000 fra ashcroft ser jeg og den får mye skryt der. https://ashcroft-transmissions.co.uk/diy-rebuild-kits/lt230-rebuild-kits/ashcroft-lt230-atb-diff.html?page=3
  5. Da var girkassen skrudd sammen igjen. Endte med å bare bytte clutchplater og noen o-ringer. Fikk kjøpt en brukt girkasse som virket som det var forholdsvis kort tid siden den var overhalt. For fremtidig referanse se:(meld deg inn så får du opp bildene) https://www.aulro.com/afvb/discovery-2-a/223960-zf4hp22-do-yourself-overhaul.html for hvordan man overhaler girkassen. Har også verkstedmanual om noen er interessert i fremtiden så pm meg så sender jeg den. Om man skal overhale sylindrene trenge man spesialverktøy for å presse ned låseringer, se bilde: Sjekket transfer boksen også, denne virket også bra, men bytter tetninger på denne og sjekket spline wear det var ok. Har kjøpt en overhalt transfer converter fra ashcroft. Neste steg blir å fjerne eksisterende girkasse i bilen, så lager meg en holder med et brett med hjul under, et par saksejekker og festeadapter til girkassen som jeg sveiser sammen av noen gjerdestolper. Noen som har erfaring med å flushe ut oljekjøleren? Noen som har noen tanker om å bruke en trykkluftdrevet kanne? Eller holder det med en sprayboks med rens? Ser at girkassen hadde aluminiumspartikler som blir som et belegg overalt på metalloverflater(aluminiumsmetall) så tenker å flushe girkassen i fremtiden jevnlig for å holde dette på et minimum. https://www.ebay.co.uk/itm/8l-Pneumatic-Air-Atf-Auto-Transmission-Fluid-Extractor-Dispenser-Refill-4642/383683604002?hash=item5955532e22:g:HjIAAOSwmoNfPS1J https://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=article&artno=1000131
  6. Har du sjekket wiring harness og om du har olje her? Vet ikke om det kan gi de symptomene som du beskriver, men er i allefall noe som regelmessig går i stykker.
  7. Akkurat kjøpt snopt meg ny jekk. Har store forhåpninger til denne.
  8. Se om du får bikket hjulet frem og tilbake-ut og inn når du har jekket opp bilen. Det er også et dårlig tegn...
  9. Takk for tipset. Bilen har gått 270000 så regner med at bolten sitter, men skal bytte den uansett. Tror ikke jeg har transfer kasse med diff lock, men tenkte å overhale denne også på litt sikt. Nissen har vært på besøk med en liten del, så nå sitter jeg å leser deletegninger, men har en liten hunch på hvor den hører hjemme.
  10. Hei. Spaken som styrer langlysene er et svakt punkt. Blinklysene sitter vel på samme spaken. Pleier å bytte hver 60000km ca så ville sjekket denne først. Forholdsvis enkel jobb.
  11. Noen som har delenummer på denne delen? Klarer ikke å finne det i delekatalogen desverre.
  12. Da er prosjekt girkasse bytte igang. Merkelige viftereimlyder viste seg å komme fra girkassen samt det var så vidt jeg kom meg over fjellet og hjem. Hønsehuset har fått nytt liv. Noen som vet om det er noen pakninger på motoren som skulle vært byttet når girkassen først er av?
  13. Sliter med girkassen jeg også. Snakket med herr ashcroft og han skulle ha 200 pund for overhalt ventil sett. Mener du kan skru løs dette bare du tar av filteret på kassen og løsner noen torx skruer. Fant forøvrig verkstedmanualen til zf kassen på nettet. Her var det litt av hvert om feildiagnose. Mvh Kristian
  14. Når det kommer til dysene er det vel sterkt anbefalt å kjøpe orginale kobberpakninger. Gjorde dette selv for noen år siden og mener dette var en rimelig overkommelig jobb. Byttet bare på en iktignok.
  15. Hei. Er på jakt etter en girkasse. Har du denne? Mvh Kristian
×
×
  • Create New...