Gå til innhold

Kaarejohan

Medlemmer
  • Innlegg

    142
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Nylige profilbesøk

793 profilvisninger

Kaarejohan sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. @disco3: Du har tatt bort EGR og ikke tatt bort DPF? Har du fått noe problem med dieselpartikkelfilter i etterkant?
  2. Jeg trodde ikke man kunne fjerne EGR uten å fjerne DPF. Har hørt at EGR brukes i regenereringsprosessen. Jeg har problemer med min 08 modell med DPF så lurer på å ta bort selv men har ikke nødvendig verktøy eller kompetanse for å gjøre dette.
  3. Med 2009 modell, har du tatt bort innmat i DPF?
  4. Kan man blende EGR når man har DPF? (Husker at software patch for EGR removal fra Bell Auto Service ikke kunne benyttes om man hadde DPF)
  5. Jeg mener du kan sende meldingen Settings2 til Altox
  6. Jeg har fortsatt problemer med at bilen ikke går ordentlig. Batterilampen kommer på under oppstart nesten som om den holder på å stoppe. Ellers går den ganske ujevnt første minuttene og har ikke krefter. Går seg til etterhvert. Jeg har tatt ut dysebalansene ved start. På slutten etter kjøreturen stabiliserer de seg. Ser ut som dyse nr. 5 er verst, ligger helt på grensen til når motor ECU logger feil (600). 3 og 5 ligger etter hverandre i rekkefølgen slik at de kan nok påvirke hverandre. Ved kaldstart går dysebalansen ned til 600 for dyse 5. Etter en 7 minutter kjøretur har dysebalansen stabilisert seg på ca. 850. Dieselfilter er nytt, MAF gir fornuftige verdier, til og med byttet MAF, glødeplugger er nye fjor. Kan det ha med at pumpen fra tanken ikke leverer nok? Er det enkelt å måle med trykkmåler fra Biltema f.eks?
  7. Ja den platen er borte. Jeg trodde heller ikke at det skulle ha noe å si. Heller litt mot at forrige verksted som byttet drivstofffilter kan ha klønet med tilkoblingene. Nå går den fint på tomgang, og har jevnere akselerasjon. Kan jo prøve å koble EGR konnektoren inn igjen og se om det utgjør noen forskjell. MAF virker grei. Har faktisk byttelånt fra en annen D3 også.
  8. Var akkurat på service nå. De mente at årsaken til treg respons var at jeg hadde latt elektrisk EGR-konnektorene stå i ved blending. I følge oppskrift til BAS skal man koble de til. Har verkstedet rett?
  9. Her er dysebalansene etter alle 6 er skiftet. Ser ganske likt ut som jeg startet med dyseskift egentlig Bilen oppleves hvertfall totalt forandret, og har aldri hatt så lavt forbruk som idag fra Voss til Bergen i en strekning på ca. 120 km (riktignok i kø som fulgte 70/80 km/t) med "Sport gir" innkoblet. Har hatt 0.64 på samme distanse men da med sommerdekk og ikke piggdekk.
  10. Nå har jeg byttet alle dysene. Nå er effekten tilbake, og jeg er fornøyd Selv om det ikke ble logget noe feilkode, har det tydeligvis vært noe problem med dysene. Girskift har i det siste også vært ganske harde og rar timing men nå er de også blitt mye mykere og mer fornuftig
  11. Jeg hadde dette problemet på min 2008 D3. Da kom det en del røyk og så stoppet den. Ved 0 grader startet den fint. Løsningen for meg ble å bytte brennkammer, men du har en del nyere bil så kanskje strømproblemer er mer nærliggende å tro. Har du sett/hørt om den prøver å starte, eller er det null respons?
  12. Fått tilbake bilen. Fått tilbake en del av kreftene, så kommer meg greit opp bakker nå. Synes det fortsatt mangler noe. Vurderer å bytte de 4 siste dysene også, siden spesielt nr. 6 har blitt verre.
  13. Har ikke fått igjen bilen, begynner å bli lei av å vente... Har fortsatt ikke fått delen var beskjeden jeg fikk.
  14. Nå er dyse 1 og 4 skiftet. Dyse 1 hadde en tydelig skade (sprekk i stammen). Får ikke igjen bilen før neste uke siden returslangen lakk og hele returslangen for alle 6 dysene måte skiftes. Håper dette er alt, at ikke er mer som må fikses! Mekanikeren mente den gikk roligere på tomgang nå, men får vente og se. Må sannsynligvis be verkstedet prøve med en tvungen regenerering av partikkelfilteret siden dette har sikkert blitt ganske tilstoppet.
  15. Jeg har lest ut litt flere live verdier fra IIDTool. Skal få lånt MAF av en annen Disco3 i helgen så får jeg sjekket dette med Intake Air Temperature. Undersøkte DPF noe som ble nevnt tidlig i tråden også. - Optimal distanse mellom regenerering av Dieselpartikkelfilter er 675 km (fra diagnose). - Kjørt distanse mellom forrige regenering er 1600 km! (fra diagnose) - Det siste regenereringsforsøket var vellykket (også ihht. diagnose). Har faktisk tenkt på at det er lenge siden regenerering har startet, for den pleier å dure igang med dette ca. en gang i mnd, og da passer det med 60-70 mil for meg. Kan kanskje tyde på tett DPF dette? Dette ble avfeid av verkstedet siden det mente filteret var under så streng kontroll av motorstyring at om en sensor feilet ville man fått feilmelding.
×
×
  • Opprett ny...