Gå til innhold
LRforum

motom

Moderators
  • Innlegg

    5 520
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

5 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://my.boxofprojects.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

4 753 profilvisninger

motom sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Tenkte jeg skulle gå over dørlåsen som ikke ville låse i dag men mildværet hadde fikset det for meg Trenger nok ny uansett men da holder den forhåpentligvis døren lukket når jeg skal vise bilen for omregistrering 🤞 Ettersom jeg da hadde litt ledig tid så ble det å bore ut naglene på varmeskjoldet over turbo'n da den bolten på baksiden ikke ville løsne. Banken en 3/8" pipe på og da løsnet den Knotet fælt med å få den tredd på igjen men så kom jeg på noe jeg har sett her på forumet... å kappe braketten så det bare er å tre den på med mutteren på plass. Fungerte utmerket! Kom litt videre på lastegitteret men får ikke sveiset mens bilen er i garasjen så avventer det til jeg har litt bedre tid. Ellers fungerer den meget bra og blir kjekt å kunne ha med mer enn bare 1 passasjer
  2. Jobbet litt med å få strøm i bakdøren også, så nå har jeg i hvert fall bremselys og sannsynligvis varme i bakruten. Vindusviskeren må jeg skaffe rett kobling og ledningsdiagram for men har i det minste fått montert den selv om jeg er litt usikker på om gjennomføringen ble riktig, føler jeg mangler noen tetninger...
  3. Fikk begynt på lastegitter/feste-for-nakkestøtter til baksetene i helgen Må finne noen passende steder å feste dette nå. Etter gårsdagens kjøretur så ser jeg det har lekket bra rundt bakvinduene som er opp ned... må nok ta de ut snart og snu dem rett vei snart. Lurer på om det ikke er fuget så godt rundt dem heller.
  4. Ble plutselig vinterstemning igjen. Var egentlig klar for vår men aldri feil med LR på tur...
  5. Vet du hvilke merke/produsent det er?
  6. Godt poeng fra dere begge! Sjekket lufteslangen og den var ikke tett men kan sikkert rutes om til et tørrere sted. Skal følge litt med på oljen så får vi bare se Byttet motorolje i dag og alle filtre bare for å ha gjort det. Transfer og girkassen så bra ut så de lot jeg være. Neste blir å montere 3. bremselys og koble opp vindusvisker og varmetråder på bakruten
  7. Byttet diff olje bak i dag og den var relativt brun 😮 Har ikke sett det før, men nå er det i hvert fall ny olje så får følge litt med fremover...
  8. Imponerende arbeid! Ikke bare enkelt å bøye plater slik...
  9. @Land Rover for alle penga, byttet du diff olje noen gang? Byttet foran i dag og den var litt mørk. Fullstendig klar over at den har rundet 300t km så ikke noe stress så fremt den ikke er byttet nylig Har jobbet litt med å justere dørene og da ble det også montert disse. Vet ikke hvor stort problem det er at man henger seg opp på de originale men ser sikkerhetsbeltene har fått seg litt juling så tenkte kanskje det ville hjelpe på det også. Nye belter bør nok bestilles...
  10. Grattis! Ser vi har gjort to av de samme innkjøpene allerede
  11. Ganske sikker den har crossover rør den også. Vet ikke om de går i stykker så ofte, men det er body-off type bytte hvis man ikke tar ned girkassen og senker motor tror jeg. Kommer an på km/alder, men det røret og første turbo er det jeg frykter mest ettersom jeg ikke får løftet karosseriet selv Turboene er sekvensielle så muligens det er derfor...
  12. Kostet kanskje litt mer enn den nye jeg kjøpte Kan sikkert sende rolf, men kan ta litt tid for har ikke noe å pakke den i
  13. Skjønner! Fint tidspunkt å ta girkasse sjekk og bytte crossover da
  14. Montert og testet ett par minutter Tror det vil fungere bra men skal demontere vifteboksen og tette den litt bedre også. Må lage en liten boks og montere brettet på. Tipper jeg legger den til høyre for dashen så den kan få litt luft. Trakk 3 ledninger fra området rundt vifteboksen. Kappet kontakten til motoren og koblet 2 av ledningene til den. Fant også positiv ledning i den andre kontakten som går til rehostaten (den som ikke var grønn) og det var den 3.ledningen. De 2 grønne ledningene som går til rehostaten kappet jeg bare, skal fjerne den når jeg går over vifteboksen. I dashen så fjernet jeg viftehastighets spaken og dro ut kabelen og trakk ledningene inn der i stedet. Det spjeldet har jeg hørt ikke er så viktig. Hvis kontrolleren feiler så bytter jeg nok bare i en annen type. Lite poeng i å fikse den originale.
×
×
  • Opprett ny...