Jump to content
LRforum

motom

LRF Society
  • Content Count

    4,945
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About motom

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://my.boxofprojects.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

2,499 profile views
  1. Tror ikke du trenger det hvis du hadde dab. Klarte meg uten når jeg solgte min til en nabo (fungerte ikke tilfredsstillende nok i en 2011)
  2. Har du sentersperre kan det være en ide å kjøre en tur uten en av akslingene for å se om vibrasjonen blir borte.
  3. Ordlegging til trådstarter er kanskje litt uheldig da ord som sti og marka kan gi feil assosiasjoner med hva som er lov Ref tråder som http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/56800-ikke-kjør-bil-i-skiløypa/&do=findComment&comment=585021 Utmark: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/56393-kjøring-på-ubrøytet-vei-anses-som-kjøring-med-bil-på-utmark/&tab=comments#comment-580359 Og så er det ofte info om lovlige kjøretrening på kjøreområder under Turer&treff Hvis man vil lete etter potensielle veier så kan man gå i
  4. Dette var nok mest latskap, har kjørt med lyden en stund men det kjøres jo ikke så mye for tiden og så er det så god lyddemping i bilen at jeg klarte ikke høre hvilke lager det var Men at det skulle haste rett før en ferie er jo typisk Murphy ...
  5. Håper det er tilfellet neste gang
  6. Virker som FluidFilm leverer relativt bra i forhold til hva det er ment for. WD40 får man kanskje ikke til understellsbehandling?!
  7. Gratulerer! Høres ut som en seriebil som kommer til å bli godt tatt vare på
  8. Var innom Strømmen Bilverksted i dag for litt bistand med diagnose av en lyd jeg har hatt en stund. Regnet med at det kanskje var et av hjullagrene men klarte ikke finne ut hvilke det var. For noen uker siden jekket jeg opp og sjekket for slark i hjulene men fant bare litt i venstre bakhjul (horisontalt, ikke vertikalt). Det hørtes litt ut som dekkstøy men kjøring i snø endret ikke lyden så det avkreftet den teorien... Fikk bekreftet at det var lageret foran som laget lyden og at ene spissingsstaget bak var slitt på innsiden (Spindle Rod) Vurderte å sette det bort etter
  9. Auda, det bør nok byttes Sørg også for at klossene ikke sitter for stramt i festeblikket. Ofte det som også gjøre at klossene henger litt.
  10. Kommer an på kilometerlengden tenker jeg. Driftssikre er de men du ser også på noen relativt dyre biler som kostet mye når de var nye og som koster deretter i vedlikehold... Men det har du sikkert hørt allerede D4 er kanskje verdens beste familiebil og bør ikke koste mer enn andre suv'er i vedlikehold. Kjøpte min 2011 modell ved 120t km og da var bremser og regreim byttet. På sikt må jeg nok ta foringer og noen hjullager. Luftbelger er vel slitedel som går etter hvert også. Enn så lenge har jeg bare byttet styrestaget til en tusenlapp...
  11. Er det ikke noe med D3 og dashen/speedometer og loddinger som blir dårlige. Kanskje det er noe å søke litt på... husker ikke om det gir slike symptomer...
  12. Høres ut som høydesensor.
  13. Ville søkt litt i Discovery forumet også, har vært en del kjøpsråd type tråder der.
  14. Det er vel bare forholdet men for å være sikker kan du jo bare bruke Nm, og meter for lengden. Som de andre sier så får du dette til uten momentnøkkel også men man vil jo gjerne vite om det er i nærheten av spesifikasjonene Her er alternativer metoder hvis man ikke har stor nok momentnøkkel: https://www.engineeringtoolbox.com/torque-wrench-luggage-scale-d_1909.html Evt sjekk med Frode, denne var til utlåns før i hvert fall:
  15. Hvis du lager/kjøper en forlenger til en mindre momentnøkkel kan du bruke denne kalkulatoren til å få rett moment https://belknaptools.com/extensions-calculator/
×
×
  • Create New...