Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

motom

LRF Society
  • Innholdsteller

    3 898
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    1

motom last won the day on September 21

motom had the most liked content!

Nettsamfunnsomdømme

2 Nøytral

Om motom

  • Rang
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://my.boxofprojects.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

1 258 profilvisninger
  1. Tror nok varmen/klimaforskjellene er største årsaken til at vi ikke har hørt noe særlig om dette her. Finnes en del gjengangerfeil på D2/3 som vi ikke får her på berget pga kjøligere klima. Lurer uansett på om delen har blitt forbedret med årene (ser ut som det finnes to forskjellige til 2.7 TDV6)... tror kanskje dette er delenummer til 3.0 SDV6: LR073372 Med en pris på 386 eks mva og frakt så er det kanskje verdt å følge opp
  2. Noen som har hørt om dette og vurdert å bytte sin? Kom tilfeldigvis over saken mens jeg søkte om info på bytte av diesel kjøleren. Virker som det kanskje gjelder SDV6 motoren også men ville tro Land Rover hadde forbedret delen hvis den var litt svak i skjøten?? https://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php/156975-Beware-d3-tdv6-water-outlet-assembly
  3. motom

    Motom's Disco 4

    Da var vi i gang med kobberpasta'n igjen Ser ut til at alle Land Rovere har godt av det... Irriterte meg litt over at skruene til dørhåndtaket bak var så rustet så kjøpte nye. Tok med ny pakning også og når jeg skulle demontere den så løsnet den ene skruen fra plasthylsen så var greit å få fikset det. Brukte masse kobberpasta på skruer og overflater Tok sjansen på at diesel kjøleren ikke skulle være så vanskelig å koble fra og det gikk relativt greit selv om det var litt trangt. Fjernet høyre lampe og klippet av røret fra kjøleren så var det lett å få den av. Trodde først det var diesel i kjøleren (heter Fuel Cooler) men viste seg bare å være kjøleveske så da ble ny montert og slanger klipset på. Her er den gamle som nok har sett en del salt slaps i løpet av sine 7 år. Den nederste raden datt av rett etter at jeg kjøpte bilen men jeg endte allikevel opp med å erstatte den selv. Den var ikke veldig dyr så ordnet det heller selv. Resten av radiatorene så bra ut men skylte dem uansett med vann og såpe mens jeg hadde grei tilgang Fikk sauset inn mye av rammen med linolje også i tilfelle jeg ikke får oljebehandlet den profesjonelt med det første.
  4. motom

    Motom's Disco 4

    Andrew har jeg sett en del på men hadde glemt at han hadde episoder med D4! Måtte se Baboons Pass episodene igjen og denne gang fikk jeg med meg hans bakgrunn med Land Rover Han er noe for seg selv
  5. motom

    Motom's Disco 4

    Takk igjen! Kjekt med "ny" bil og litt uvanlig å ikke ha så mye å skru på blir nok noen kosejobber som ekstra lys etc nå som det er mørkt om kveldene så litt har jeg å gjøre
  6. motom

    Motom's Disco 4

    Takker! Veldig fornøyd med fargen selv om den kanskje ikke er så fryktelig annerledes men ikke den helt standard grå eller svart som alle kjøper for tiden. Dagen jeg plukket den opp ble det solgt en D5, 1 av 3 de hadde inne, og den var i samme farge. Den sorte og den hvite stod igjen...
  7. motom

    Motom's Disco 4

    Etter mye fram og tilbake på hva som skulle erstatte gamle disco'n i disse elektrifiserte tider så falt heldigvis valget på en nyere Discovery. Sitteplasser, bagasjeplass og ikke minst budsjett trumfet ladestasjon og reduserte bomavgifter og rett før fellesferien ble en 2011 D4 SDV6 HSE handlet inn fra Bilbutikk 1 i Sarpsborg. Dagen etter vi hentet den så bar det av gårde til vestlandet og selv om noen av oss savnet gamle disco'n litt så var det vanskelig å argumentere mot komforten i D4'n... I ferien ble det oppdaget ett par mangler som kanskje burde vært fikset før salg men Bilbutikk1 har vært veldig ryddige og i dag så ble bilen hentet og nå har vi forhåpentligvis mange bekymringsfrie mil foran oss ...famous last words... Har rukket å handle inn litt stæsj allerede men foreløpig bare kjedelig ting som gulvmatter, skiltlyspærer og ett stykk diesel kjøler. Fikk ikke reklamert på den men ser ut til å være en enkel jobb å bytte så tar det ved anledning. Ellers ser bilen utrolig fin ut og jeg lurer nesten på om den har vært foliert for det er ikke en eneste steinsprut eller ripe i lakken. Litt overflate rust er det på rammen så oljebehandling blir vel gjort i løpet av høsten. På ønskelisten står også takstativ og litt beskyttelse under og så må noen litt tøffere tøfler monteres... Kilometerstand: 115 000 Da gjenstår bare å nyte hver kilometer og planlegge når jeg kan få testet den litt i terrenget... veldig forsiktig
  8. motom

    Litjkar´n - en Serie 2a fra 1968

    Kos det der!
  9. motom

    Litjkar´n - en Serie 2a fra 1968

    Ingen selfi fra feltsengen?
  10. motom

    D4 - DAB+

    Hmm, kanskje verdt ett forsøk selv om det ikke høres ut som det er helt 100%. Må du vri på volumknappen når du bytter mellom dab+ og cd f.eks? Samme når man starter bilen, hvis jeg forstår deg riktig? Med bare Dab så får jeg ikke brukt den uansett
  11. motom

    D2 bagasjerom hylle

    Da sier jeg førstemann til mølla....
  12. motom

    Disco 2 instrument lys og full lys

    Ofte fettet i bryteren som gir dårlig kontakt. Demonter og rens så er det kanskje nok. Det er også mulig å fjerne det ettermonterte releet for automatisk kjørelys og skru på via BCU (krever nanocom eller tilsvarende)
  13. motom

    Nanocom Evo selges (D2)

    Du må visst velge valuta og så med/uten moms for å få opp listen Har ikke brukt den til å remappe motor men mener YMK har rett i at den kan det så fremt Ecu støtter å lese/skrive til eprom.
  14. motom

    GEOCHALLENGE 2018

    Årets Geo Challenge så ut til å ha blitt enda bedre! Skulle også gjerne vært med men konfirmasjons-sesongen var ikke helt over. Neste år!!??
  15. motom

    D4 - DAB+

    Takk for oppdateringen, da høres det ut som jeg kanskje bør behold Tiny dab+ adapteren allikevel
×