Jump to content
LRforum

motom

LRF Society
  • Content Count

    5,075
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About motom

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://my.boxofprojects.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

2,756 profile views
  1. Byttet på min i våres da den svettet litt. Beholdt dessverre ikke den gamle... De var utsolgt for den ganske ofte så tok en stund før jeg fikk tak i en (men det var ikke prekært så jeg sjekket ikke alt for ofte heller)
  2. Oops, skrev feil, det er ikke ACE pumpen det er ventilblokken eller hva den nå heter jeg har liggende... (får dessverre ikke endret overskriften)
  3. Har en ny lykt liggende som jeg ikke trenger lengre. Ny i eske med lyspærer til og med Kom med bud
  4. Har en ACE pumpe fra en D2 til salgs. Fungerte når den ble demontert og systemet hadde fått nytt filter og olje den tiden jeg hadde bilen. Tenkte den var vært noen hundrelapper for noe, kom med bud...
  5. Jeg har ikke kjørt 8 trinns kassa og kan godt være den er bedre men ift feil så har jeg ikke sett noe særlig antydninger til det her inne. 6 trinns kassa er vel den samme som på D3 og har vært ute mye lengre og mange som har gått langt så kanskje derfor Rats mener det er flere med feil på?! Problemet med de oppstår gjerne når de har gått 200-250t km uten oljeskift... derav mange som flusher kassa preventivt. Det er nok lurt med 8 trinns kassa også...
  6. Kjørte noen tusen km i sommer med vår 2011 / 245hk / 6 trinns. Fullpakket bil med taktelt, AT-dekk og mye småkjøring opp og ned dype daler... havnet vel på 1.0x l/mil og relativt fornøyd med det På langkjøring får man den ned på 0.7 så fremt det ikke er høye hastigheter og mye stigning Usikker på om det er så veldig stor forskjell på girkassene, ville nok prioritert å finne en med så lav km som mulig og som er godt vedlikeholdt!
  7. Fant denne på disco3.co.uk For de med ratt på høyre siden så ikke sikkert de har til våres https://www.lionautomotive.co.uk/product/land-rover/discovery/landrover-discovery-mk3-04-09-power-steering-rack http://www.disco3.co.uk/forum/topic186451.html?view=next
  8. Kan bekrefte at det var sliten vannpumpe jeg kjørte rundt med i sommer Kvitrelyden er borte og jeg fikk flushet en del kjøleveske i samme slengen, så da var det også gjort Da er det bare nyte å kjøre bilen igjen...
  9. Hei Linda, det er en del tråder om kjøpsråd her, bare søke litt. Med den alderen så er D3 og D4 relativt like ift ting man bør se etter.
  10. Ikke dumt med firkantrør men tenker at ett litt slitt oppheng kanskje blir riktigere hvis det står under "belastning".
  11. Takk Arild! Får se om den ikke kan bli brukt litt mer i høst/vinter for den fortjener å få prøvd seg litt mer i terrenget og på tur Har fortsatt ikke helt lokalisert ulyden jeg hørte i sommer men har satt en knapp på vannpumpen.. veldig usikker men har nå byttet den og venter spent på å få fylt på ny kjølevæske for å se om antagelsen var riktig... krysser fingrene... Kan nevne at vannpumpen var enkel å bytte. Kanskje det eneste enkle man kan bytte på en D4
  12. Å måle på dekket høres litt upresist ut. Vil tro det kan ha mer kast i seg enn felgen...
  13. Kanskje forklart litt dårlig men forhjulene spisset innover; toe-in eller positive-toe på engelsk. LR skal vel egentlig ha litt to-out så kanskje jeg husker feil...
  14. Jeg har brukt tråd og linjal målt med bilen på bakken og hjulene på slik som beskrevet i lenken nedenfor. Har ikke lest i detalj, men prinsippet er i hvert fall det samme. Husker ikke helt hvilke spissing jeg brukte men felgkanten foran på forhjulene var vel inn 1-2mm ift rektangelet, hvis det gir mening. http://speed.academy/diy-wheel-alignment-how-to-guide-explained/2/
×
×
  • Create New...