Jump to content
LRforum

motom

LRF Society
  • Content Count

    5,258
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About motom

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://my.boxofprojects.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

3,297 profile views
  1. Byttet skiltlys pære på D4! Ellers tikker og går den som den skal
  2. Du er vel innenfor det som er lovlig så tipper det vil fungere greit Tror ikke det er så alt for mange Sport eiere her inne og når det gjelder dekk så er det ofte best å søke litt på nett etter bilder av biler med dekkene du vurderer så får man en ide om hvordan de vil se ut og om de passer.
  3. Det er vel ikke like mange som kjører så mye seriebil for tiden. Synes det er bra med aktivitet på disco forumet og også en del under Mitt prosjekt. FB har et formål fortsatt men ser også at mange av diskusjonene der er mindre produktive og da er det hyggeligere her inne Og hvis det er lite som skjer på Land Cruiser forumet så prøv å finn noe aktivitet på Gelendewagen forumet Alt funker visst alltid der, for ingen som lurer på noe
  4. Er vel ikke stort nok problem ennå til at noen har laget del for det. (Glem det, ser ut som det lages alt :D)
  5. Hvilke modell discovery har du? Det finns delekataloger på nett som gir deg delenummer F.eks new dot lrcat dot com (bruk nettleser som oversetter)
  6. Det er selvfølgelig bare positivt å bytte alt, men det vil komme olje inn i det nye ledningsnettet også. Injector harness er som slitedel å regne, bør byttes regelmessig ettersom det legger seg olje nedi injector/dyse kontaktene. Tror det er ett av problemområdene, sammen med kappilareffekten som trekker oljen til den røde kontakten. Stopper du dette og bytter injector harness innimellom slipper du bekymre deg for dette fremover Hvis du skal bytte engine harness så er det lurt å gå over alle jordingskablene også
  7. Jeg skrev en del om dette i min D2 tråd. Ville byttet injector harness da det samler seg olje oppi kontaktene. Så ville jeg loddet ledningene like før den røde pluggen (bare forleng dem litt). Loddingen vil stoppe oljen. Hvis det har pågått en stund ville jeg åpnet ecu og sjekket om det er olje der og. Har du trimchip med sokkel så sjekk loddingene på denne også... gamle kaldloddete loddinger blur fortere dårlige.... Ikke sikkert dette løser problemet ditt men det er billig å utføre og så slipper du tenke på olje i pluggen
  8. Er nok ikke så mange med D5 som er på forumet her ennå men vil tro rustne bremserør bak er verdt å sjekke.
  9. Flott med oppdatering! Greit å vite at det fungerte med flushing på din med ca 180t på kassa
  10. Skulle til å si det samme, UK ligger ofte foran oss på dette så der finner du nok mer info... https://www.disco5forums.co.uk/ https://disco5.co.uk/forum/
  11. De fleste er vel innenfor garantien også
  12. Slark i lager vil også gi feil på abs sensor så verdt å sjekke. Det kan også være litt rust på tannkransen til abs sensor som gir dårlig signal. Verdt å sjekke før du fjerner shims
  13. Det kan nok være mellomakslingen. Den har et lager på midten som du kan sjekke.
  14. Neste steg blir kanskje å logge temperatur sensorene? Kanskje noen gir feil utslag da??!!
  15. Kan det være løftepumpen som er sliten og ikke leverer nok?
×
×
  • Create New...