Jump to content
LRforum

motom

LRF Society
  • Content Count

    4,413
  • Joined

  • Last visited

About motom

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://my.boxofprojects.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,875 profile views
  1. motom

    Motom's Disco 4

    Glemte å ta bilde men forsøkte å legge første lag med glassfiber i går. Det gikk middels bra for jeg klarte ikke fjerne luften under da jeg ikke hadde rull. Vet ikke om det hadde hjulpet så mye men skal forsøke å legge ett nytt lag i kveld og så får jeg se om fleecen kan fjernes etter at jeg løsner vindskjermen fra stativet. Har planer om å legge ett ytterste lag med karbonfiber duk men litt spent på hvor pent det blir hvis jeg må skjøte det (tror ikke jeg kjøpte lang nok duk til å dekke hele)
  2. Skjønner ikke helt hvorfor selv, men kontaktene inni motoren ligger å bader i olje de også og oljen som trekker inn i ledningsnettet begynner jo ved den runde pluggen på toppen av motoren så kanskje noe der som gjør det. Når det først begynner å trekke olje til den røde pluggen så kommer det fort tilbake også er min erfaring. Jeg byttet hele ledningsnettet men det tok ikke mer enn ett par år før oljen var tilbake. Loddet ledningene ett lite stykke før ECU og da forsvant problemet.
  3. Høres litt ut som olje i ledningsnettet/ecu feil. Nå som det er blitt litt kaldere så kan det hende oljen kommer fram til den røde pluggen raskere. Ledningsnettet inni motoren kan også være problemet. Mange i uk mener den bør byttes sammen med oljebytte.
  4. motom

    Motom's Disco 4

    Plukket det opp i går og det ser ganske bra ut. Var litt usikker på hva jeg kunne forvente og ser at det er noe forarbeid jeg kunne gjort bedre ift galvingen men godt fornøyd. Det har ikke vridd seg så det er bra! Begynte på vindskjermen med en gang for det er litt styr med å montere det og så ta det av igjen. Også litt spent på hvordan det passer da jeg aldri har montert det 100% :O Noen bilder fra gårsdagens prosjekt... Jeg har aldri brukt glassfiber før så dette blir spennende. Første lag har herdet men er ganske mykt fortsatt. Ser at fleecen har fått litt struktur og ikke er så glatt lengre så litt usikker på om jeg bør gjøre noe med det før jeg legger på første lag med glassfiber?? Burde kanskje gjort det i går før det herdet?
  5. Ser ut som du har litt å pusle med nå Flott bil!
  6. #86 er styrestrøm som du kobler til + ledning til fjernlys f.eks. Legg til bryter på denne styrestrømmen hvis du ønsker at de ikke skal gå på med fjernlysene. #30 kobler du til batteriets + pole, helst med sikring i nærhet av batteriet.
  7. Noen tips: https://landroverforums.com/forum/discovery-ii-18/03-discovery-transmission-replacement-87115/ https://landroverforums.com/forum/discovery-ii-18/transmission-removal-64909/ Her er for manuell kasse på D2 Td5: Ellers står vel prosedyren i RAVE manualen
  8. Stusset litt på det jeg også men mente noen hadde nevnt det??
  9. Jepp, ikke ment som erstatning for original rør. De som har brukt det har vel gjort det på retur rørene hvor trykket er lavere og ikke som erstatning for hele røret (nye kommer vel delt i to i motsetning til de originale). Men å skjøte inn noe er vel ikke noe gunstig uansett hvor kort lengden er. ACE systemet fungerer veldig bra og det er sjelden problemer med det. Rust i rørene er vel det som oftest er problemet når bilene blir såpass gamle.
  10. Tja, de fleste har vel fått lekkasje på rørene bak eller andre steder der de er utsatt for veisalt. Noen har til og med lappet med 10mm kobberrør og vanlig presskobling, men kommer selvfølgelig an på hvor på rørene det går hull.
  11. Hadde ikke tenkt å behandle det med noe. Har noen sølvfargede detaljer på bilen så tenkte det ville passe med galvingen Må lage en vindskjerm til den så mulig den også blir grå. Du vil kanskje holde din original farge?
  12. Leverte takstativ til galving denne uken så spent på hvordan resultatet blir! Benytter Duozink i Vestfold.
  13. Tror jeg så en her inne som hadde gjort noe lignende. I hvert fall gjenget opp og satt på andre koblinger. Andre har hatt hellet med seg og fått byttet de originale pakningene (forutsetter at rørene fortsatt er greie og ikke rustet der de går inn pakningen. hvis man ikke skal ha nye rør samtidig da :))
  14. Litt jobb med å få deler galvanisert men å slippe å pusse rust er gull verdt! Du finner sikkert noen andre deler du kan ta med i samme slengen. Betaler jo som regel pr kg
  15. Tror manualen til LR sier 8t på demontering og samme for montering
×
×
  • Create New...