Jump to content
LRforum

motom

LRF Society
  • Content Count

    4,512
  • Joined

  • Last visited

About motom

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://my.boxofprojects.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,953 profile views
  1. Høres ut som en god plan det. Kanskje kjøre ennå litt lengre og gjerne en del motbakker?!
  2. Usikker, men hvis det var veldig mye slark så kunne vel det påvirke drivknuten og dermed lage lyd. Synes det er rart om hjullageret ditt har gått i stykker allerede så tipper på noe mot drivknuten.
  3. Noen som har prøvd Tiny Audio C11+ på D4? Lurer på om FM antennen kan kobles sammen?
  4. lrparts dot ru har microcat hvis du trenger delenummer. Den øvre heter "Front steering knuckle upper ball joint part number FTC3570" Drivknutene lager gjerne kneppelyd når de blir dårlige.
  5. Tror jeg har en Dab+ modul til salgs! Bare ta kontakt hvis noen er interessert
  6. Kan ikke huske at noe måtte presses sammen ved bytte av hjullager på D2? Drivknute feil vil du vel høre ved mye rattutslag i lav fart, hjullager hører man gjerne ved svak sving i litt hastighet. Hvis det er risting i gulvet så burde hjullageret være skikkelig gåent, de lager som regel hvining når de begynner å gå. Høres ut som noe annet enn hjullager. Hvordan står det til med opphengskulene?
  7. Husk å få bremserørene som går til bakbremsene inspisert ordentlig. Vanskelig å komme til og de ruster gjerne ved brakettene. Vil nesten tro de bør byttes hvis bilen ikke er understellsbehandlet
  8. Den største utfordringen er vel å rense/preppe dem for maling. Det er nok en del enklere hvis du tar dem av. Sandblåsing er vel å anbefale, må bare være forsiktig med stemplene og pakningene, samt tette bremseveske hullet. Med alt saltet vi har her til lands så krever nok gamle klaver litt mer prepp enn videoene under tilsier... Easy: Proper:
  9. motom

    Motom's Disco 4

    Passerte nettopp 133000 km og første EU kontroll i mitt eie gjennomført med null hull. Bortsett fra en 1-er feil pga varseltrekant som kontrollør ikke fant under baksetene Høyre side på bilen fikk også en polering nylig ettersom det var masse asfaltflekker eller noe overspray på lakken som krevde litt rensevoks for å få av igjen. Ikke akkurat slik jeg hadde tenkt å bruke garasjetiden den kvelden men greit å få det fjernet før vinteren. Oppdaget også at skvettlappene ikke gikk langt nok ut så nye hull ble laget 1.5cm lengre inn. Tydeligvis at vinterdekkene har litt annet offset enn sommerdekkene
  10. Gratulerer! Høres ut som du får en flott bil med litt innsats. Ny motor må jo bare være en fordel
  11. Kan lønne seg å be moderator flytte denne tråden til Defender forumet så er det kanskje flere som ser den. Skrur du noe selv? Vet det ikke er så enkelt å finne feilen selv men en del av tingene du kan sjekke/bytte er relativt kurante å gjøre selv om man har 10 tommeltotter og ikke har skrudd så mye. Er det noe dette forumet er bra til så er det å få hjelp til selvhjelp
  12. Denne er fin: http://www.discovery2.co.uk/fronthub.html Forumet hadde en slik giga-momentnøkkel til utlån på østlandet en stund...
  13. Noen forskjellige erfaringer her: https://www.disco3.co.uk/forum/u0132-87-t-132597.html Noen andre feilmeldinger? Virker som mange får den første sammen med andre meldinger som kanskje peker på hva som er den faktiske feilen.
  14. motom

    Motom's Disco 4

    Andre observasjoner om DAB+ i 2011 modell D4: - Ett trykk på av-knappen skrur av display men ikke lyden - To trykk på skrur av lyden men da går også display på igjen, men lyden er i hvert fall av. - Tenning av skrur av display men lyden stopper ikke før bilen låses. - BT telefon fungerer men lyden fra radio skrus ikke av og volumknappen styrer da bare lyden på samtalen. På den positive siden så fungerer DAB+ greit så fremt den står på DAB+ ved start og man ikke bytter Mode. Har ikke demontert min Tiny Audio C5 ennå
×
×
  • Create New...