Jump to content
LRforum

motom

LRF Society
  • Content Count

    4,862
  • Joined

  • Last visited

About motom

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://my.boxofprojects.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

2,396 profile views
  1. Interessant med alle kombinasjonen... Ineos - erstatter Defender som enkel, praktisk off-roader/overlander Gelendewagen - alt fornyes unntatt utseendet Defender - blir en luksus-offroader med noen få visuelle trekk til sin forgjenger Bowler Defender - off-road lekebil Blir spennende å se hvordan de gjør det salgsmessig!
  2. Er en flott tråd om slikt bytte på Defendersource også men det er relativt mange tilpasninger der selv om det var noen Defendere levert med deler av det oppsettet. Vet ikke om en bmw motor øker påliteligheten
  3. Liker konseptet til Ineos men senes den ligner like mye på en G-wagen som en Defender. Blir sikkert en flott bil men skulle ønske den lignet litt mer på en Defender.
  4. Dette virker som en forbedring over de gamle 2.5TD/200Tdi motorene, kanskje til og med bedre enn V8. Er vel ikke umulig å få til i Norge heller, selv om motorene kanskje ikke er like enkle å finne... https://www.defendersource.com/threads/gm-chevy-250-engine-conversion.160130/
  5. Tja... kan vel ikke sammenligne en ny G-wagen og en Bowler Defender... Må si det frister mer med en G-wagen enn en lekebil med rør-ramme :O
  6. Ikke ukjent problem i Porsche verden heller. Monterte en slik for en kompis og den fungerer veldig bra. Helt trinnløs justering! https://www.pelicanparts.com/techarticles/911_ac_switch/911_ac_switch.htm Dette var for en del år siden så finnes sikkert mange andre varianter på e-bukta etc...
  7. Ikke usannsynlig. Vår 2011 modell hadde fått nye bremserør bakover når vi kjøpte den, samt en ny kaliper bak og bremseskiver rundt om. ikke alt på en gang men ikke uventet heller for en bil med litt over 100t km som er kjørt på saltede veier.
  8. motom

    Motom's Disco 4

    Takker! Funksjonelt blir det som regel bra men håper ingen sjekker sveisene for nøye
  9. motom

    Motom's Disco 4

    Takker for komplementet Terje Monterte den i dag og overraskende stødig ift lengden. Hjalp nok litt med dobbeltsidig tape mot girkassen men gjenstår å se hvordan det fungerer i praksis. Tåler nok ikke en laptop men for mitt bruk så holder det med nettbrett
  10. Mulig du har rett men når jeg sjekket så var det ikke mye plass ovenfra, så fremt ikke radiator ble tatt ut... og da er det ganske mye annet som må ut også
  11. Høres ut som det er verdt oppgraderingen da!
  12. motom

    Motom's Disco 4

    Nytt prosjekt: nettbrett fest for navigasjon Har lenge hatt lyst på litt større skjerm for navigasjon for de gangen man ikke bare kjører etter google navigasjon Vurderte først å lage et feste til panelet langs girkasse tunellen men hadde ikke så lyst til å lage hull i den og så virket den litt for u-stødig. Fant så ut at jeg kunne bruke feste til passasjersete og dermed ble denne konstruksjonen til... Bare prøvemontert men ser lovende ut ift vibrasjoner. Plasseringen virker ogs bra for både sjåfør og/eller kartleser. Er nå til lakkering
  13. På D4 så er det en ventil (?) for intercooleren som må tas ned samt at det er en del trangere rundt alternatoren ettersom turbo #2 med sine rør ligger rett over. Fortsatt enklere å ta den nedenfra men litt mer demontering enn D3 virker det som. Stoppet opp for min del pga denne ventilen så jeg har ikke fått testet teorien ennå men andre her inne sier dette er oppskriften Her er wiki tråd om tema (D3 og nå med litt D4 info): Ser ut som ventilen heter; secondary turbo actuator valve
  14. Fant det originale reservehjulet til min D2 og lurte på om noen trenger ett. Gis bort! Om det er verdt en sjokoladeplate er opp til deg Send PM hvis du er interessert. Oslo området
  15. Søk på FPR her på forumet så finner nok mange beskrivelser av bytte. Litt knot er det men går veldig kjapt når du har gjort det ett par ganger:D Å ta bort kroken til å løfte motoren er første steg En måte å løsne koblingene på er å ta en oring krok/verktøy med 90 graders bøy og klem inn knappen på siden av koblingen. Så ta en stor flat skrutrekker og dytt koblingen av. det hender du kan finne et punkt å bruke som mothold. litt wd40 først hjelper også
×
×
  • Create New...