Jump to content
LRforum

motom

LRF Society
  • Content Count

    5,189
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About motom

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://my.boxofprojects.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

3,106 profile views
  1. I forhold til nyere disco så er det rimelig å bytte belger på D2!
  2. Sist jeg sjekket var det ikke like enkelt å få tak i bare stemplene. Først bør man nok sjekke om de gamle kaliperne har korrodert i glideflaten og om de er verdt å fikse opp. Mulig du kan gjenbruke det gamle stempelet hvis det bare er møkk rundt o ringen som gjør det tregt... Enkleste og raskeste er ny kaliper/klave men det er jo litt kjekt mår man kan rekondisjonere gamle deler
  3. Det hørtes ikke bra ut i det hele tatt :O
  4. Hva var årsaken til problemene ?
  5. Notert dato, men usikkert om det passer
  6. Hvis det er kontaktene inni solenoiden https://youtu.be/Gxsazm-3kL8
  7. http://www.discovery2.co.uk/spare_carrier.html
  8. Hvis du tenker ta hjulstillingskontroll etterpå ville jeg byttet begge stagene og evt vurdere om det er andre foringer som må tas. (Det er vel de nedre foringene foran og bakre armer som slites først.) Jeg tror jeg må ta hjullager bak snart, samt det andre spissingstaget etc, så blir nok full overhaling om litt hvis jeg først må bytte noen av armene ++
  9. Jeg har kjørt en sesong uten at dekkene har blitt slitt nevneverdig skjevt, men kanskje det bare er flaks
  10. Hos Advancedfactors så får du ferdig kit med armer og foringer, men hvis du først begynner på det så kan det lønne seg å ta mye av det, eller alt, samtidig. Må ha hjulstillingskontroll etter alt slikt arbeid, med unntak av nav foran. Det baller fort på seg, så fremt man ikke bytter bare akkurat det som er nødvendig.
  11. Det enkleste er å bare bytte det ene... sjelden de går samtidig men man vet jo aldri Når det gjelder foringer må man nesten finne ut hvilke som klunker først. Hvis du vet alt begynner å bli gammelt og du skal ha bilen en stund kan det være greit å ta en større overhaling men det tar jo litt mer tid og penger da Når det gjelder foringer så er det ofte lurt å kjøpe originalvare. De holder som regel best og bevarer kjørekomforten.
  12. Du har nok helt rett i det leiohel! Det er vel den lille slangestussen under eksos manifolden også.
  13. Mulig du burde sjekke om det er kjøleveske i eksosen i tilfelle det er "worst case scenario" og sprekk i toppen. Det er ikke et helt ukjent fenomen at Td5 D2 (hovedsakelig D2 og ikke D2a med nyere topp/motor) kan få sprekk i toppen og lekke kjøleveske der. Spesielt hvis du nettopp har kjøpt bilen. Det er riktig det ahok og gaute sier om nivået og det er mange steder det kan lekke litt som ikke er så enkle å oppdage, så kanskje lurt å få dette sjekket ordentlig. Er det lekk noe sted og motoren kjøres varm så blir det fort dyrere å fikse det
  14. motom

    Kalipere

    Bytter du skiver også så tipper jeg det går. Bremsekraftforsterkerne er kanskje forskjellige! Biler med den større 3.0 sdv6 motor er vel ikke typegodkjent med de mindre bremsene....
×
×
  • Create New...